AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Jeg ser mas om påskelam overalt og det er jo en tydeligvis en sterk tradisjon. Jeg synes derimot at lam smaker helt grusomt med mindre det er tørket og saltet. Tror nesten alle jeg kjenner mener det samme. Hva mener du? Anonymkode: a3fd4...5e3 1
Gardermobanen Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Liker lam. Egentlig mer fan av påskelam enn ribbe og pinnekjøtt. 8
Anglofil Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Enig med deg. Er ikke fan av lam generelt. Mvh Yvonne 1
Salka Skrevet 6. april 2017 #4 Skrevet 6. april 2017 Har aldri smakt og ikke skal jeg heller. Smaker sikkert akkurat like jævlig som alt annet saue/lammekjøtt. Grøss!
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 Hva er feil med lam? Elsker det, selv om jeg er for det meste veganer.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Hva er feil med lam? Elsker det, selv om jeg er for det meste veganer. Jeg synest det smaker sauefjøs, så kunne like gjerne slikket innredninga i fjøset. Og det er uten å overdrive. Men bra noen setter pris på det, for vi skal jo tross alt være glad vi har mat Anonymkode: a3fd4...5e3 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synest det smaker sauefjøs, så kunne like gjerne slikket innredninga i fjøset. Og det er uten å overdrive. Men bra noen setter pris på det, for vi skal jo tross alt være glad vi har mat Anonymkode: a3fd4...5e3 Sant det, det har en smak av dyr som ikke okse eller gris har. Men jeg liker sauefjøs, så...
Gjest Asti Skrevet 6. april 2017 #8 Skrevet 6. april 2017 Jeg elsker lam. Men glad ikke alle liker det siden tilgangen til norsk lam er begrenset.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #9 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Den Lille Heksa skrev: Sant det, det har en smak av dyr som ikke okse eller gris har. Men jeg liker sauefjøs, så... Jeg er agronom så jeg like alle fjøs, men smaken av lam har jeg aldri likt. Var uansett ikke meningen å tråkke på noen med denne tråden. Var bare nysgjerrig Anonymkode: a3fd4...5e3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #11 Skrevet 6. april 2017 Elsker lam! Pinnekjøtt er fantastisk i jula. Lammesteik fantastisk på gode søndagsmiddager. Og så smakte jeg verdens mest eksotiske krydra lammelår for noen år siden i påska. Dån. NAmmm! Anonymkode: 134cf...7ca 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #12 Skrevet 7. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synest det smaker sauefjøs, så kunne like gjerne slikket innredninga i fjøset. Og det er uten å overdrive. Men bra noen setter pris på det, for vi skal jo tross alt være glad vi har mat Anonymkode: a3fd4...5e3 Dte er tilberedningen som gjør at kjøttet smaker "fjøs". Ordentlig tilberedt lam av god kvalitet smaker vilt, ikke fjøs. Av en eller annen grunn tror nordmenn flest at en kan tilberede lam uten syre (vin/eddik/sitron) og da blir jo resultatet deretter.. Jeg er glad i lam. Men jeg spiser kun det enten jeg eller en god kokk har tilberedt. Fordi jeg ikke liker fjøs. Anonymkode: fabe9...2eb 3
Hadley Skrevet 7. april 2017 #13 Skrevet 7. april 2017 Liker ikke lam eller annet fårekjøtt. Synes det både lukter og smaker som en svett, våt ullsokk. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #14 Skrevet 7. april 2017 Lam er det aller beste kjøttet man kan få etter min smak (mens feks indrefilet av svin er helt meningsløst å spise). I påsken velger jeg imidlertid like gjerne kjekjøtt, siden det er i sesong akkurat nå, og i tillegg er en uutnyttet råvare som vi burde ha bedre tilgang på og spise mer av i geitostlandet Norge. Anonymkode: 9ca7f...465 10
Perelandra Skrevet 7. april 2017 #15 Skrevet 7. april 2017 Jeg liker lam- og sauekjøtt, men er ening i at det har en spesiell smak og lukt.
Kalevala Skrevet 7. april 2017 #18 Skrevet 7. april 2017 Jeg liker lam veldig godt, og gleder meg til påskelam :-)
Million Skrevet 7. april 2017 #19 Skrevet 7. april 2017 Jeg liker hverken fårekjøtt eller lammekjøtt, synes det har en besk ettersmak som jeg ikke klarer å like. Så påskelam er ikke noe for meg, nei.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #20 Skrevet 7. april 2017 Har aldri likt lam! Syntes konsistensen og smaken på kjøttet er helt rar, blir faktisk uvel av å spise det. Pinnekjøtt er veldig godt da, men er vel fordi det er tørket og saltet, så konsistensen og smaken blir annerledes. Visste ikke at det var vanlig å ikke like lam da, alle i min omgangskrets syntes jeg er veldig sær! Anonymkode: da126...3b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå