Gå til innhold

Mannen vil ha stort bryllup, jeg vil ha lite

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et litt utradisjonelt problem kanskje. Som overskriften sier så har samboeren min kjempelyst på et digert bryllup med alle vi kjenner, og ha en kjempefest. Jeg vil av forskjellige grunner helst bare gifte meg i rådhuset eller noe sånt. 

Han har veldig mange venner, han er ganske utadvent av seg, og har et ganske enormt nettverk. Han har i tillegg en kjempestor trønderfamilie som jeg elsker, men hver eneste fest der det serveres alkohol ender det opp med at det bare blir spilt "han Åge" og DDE og lignende, pluss at alle blir så fulle at det bare er skriking. Det er ikke sånn jeg ser for meg drømmebryllupet mitt.

Jeg har ikke så mange venner, de få jeg har er til gjengjeld veldig gode, og jeg er veldig innadvent. Jeg har en stor, men veldig splittet familie, og det er helt ærlig kun et par av søsknene mine jeg kunne tenkt meg å invitere. Jeg ønsker ikke noe familiedrama på dagen vår.

Dette er ikke noe vi har hatt noen særlige krangler om eller noe som helst, jeg skjønner veldig godt hans ønske om et stort bryllup, og han skjønner veldig godt mitt ønske om et lite bryllup, men jeg bare lurer på om noen har noen gode idéer til hvordan vi kan løse dette på en ålreit måte? Vi vil jo please alle, og samtidig ha det fint selv, men jeg vet at han kommer til å savne alle kompisene sine i et lite bryllup, og jeg vil stikke hodet inn i "skjellet mitt" om vi har for mange gjester.

Anonymkode: d1410...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere møtes på midten på et eller annet vis? Har dere snakket nøye sammen om hvorfor du føler det sånn? Kunne dere hatt et lite, intimt bryllup slik som du ønsker og så heller arrangert en større fest i ettertid?

AnonymBruker
Skrevet

Røm og gift dere med en liten seremoni, og en liten markering, såpass liten at deres større familie og vennekrets ikke blir snurtne, også steller dere i stand en større bryllipsfeiring senere. Kanskje dere kan legge denne feiringen til et sted geografisk nærmest største gjestebasen, feks Trøndelag. 

Da får dere begge det dere vil ja, og om feiringen blir en rølpete fest, så vil ikke det kunne ødelegge for minnene dine om selve bryllupsdagen. 

Anonymkode: 4c6b3...da6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2017 den 0.32, altflyter skrev:

Kan dere møtes på midten på et eller annet vis? Har dere snakket nøye sammen om hvorfor du føler det sånn? Kunne dere hatt et lite, intimt bryllup slik som du ønsker og så heller arrangert en større fest i ettertid?

Han vet hvorfor jeg føler det sånn, og det er ikke noe problem, men så er det jo viktig at vi begge får den dagen vi drømmer om :) 

På 7.4.2017 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Røm og gift dere med en liten seremoni, og en liten markering, såpass liten at deres større familie og vennekrets ikke blir snurtne, også steller dere i stand en større bryllipsfeiring senere. Kanskje dere kan legge denne feiringen til et sted geografisk nærmest største gjestebasen, feks Trøndelag. 

Da får dere begge det dere vil ja, og om feiringen blir en rølpete fest, så vil ikke det kunne ødelegge for minnene dine om selve bryllupsdagen. 

Anonymkode: 4c6b3...da6

Jeg glemte bort denne tråden, men vi har snakket om at vi kunne dratt til Roma f.eks, sammen med bare forlovere, og giftet oss der. Og så, som dere begge har foreslått, ha en skikkelig fest når vi kommer hjem. Jeg tror nok at det er noe vi begge vil være komfortable med :) Spørsmålet er da bare hvordan vi forteller det til familie, for det vil nok være endel fornærmede mennesker på hver side.. :vetikke: Jaja, det finner vi vel ut av. Og helt ærlig kan de være fornærma til krampa tar seg, det handler jo uansett ikke om dem, så.. Ja. 

Takk for svar begge to :) 

Anonymkode: d1410...08a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...