AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Vi har 60/40 fordeling av omsorgen for sønnen vår. Jeg har 60 og han har fast bosted hos meg. Har jeg rett til noen stønader da? Det står på nav sine sider at man må være alene forsørger for å ha rett på forskjellig stønader, men har hørt om andre som får noe ekstra når de har 60/40 fordeling. Er msn på en måte ALENE forsørger når man har barnet 60% med fast bosted? Anonymkode: fc14f...956
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 - Stødnad til barnetilsyn dersom du tjener under 6G (omtrent 540K) - Overgangsstødnad (blir redusert i forhold til inntekt) Søknader for disse kan sendes elektronisk via nav.no, ha klart dokumentasjonen for å sende inn. Bekfreftelse av barnehageplass som også sier noe om kostnaden, dokumentasjonen på inntekt, attest fra fvk etc - En ekstra barnetrygd, skal gå automatisk når du registrert som enslig forsørger - Barnebidrag, kan også avtales privat eller tas via nav. Ved veldig lav inntekt, kan du kanskje være kvalifisert tli bostøtte. Den er ikke avhengig av å være enslig forsørger. Sjekk husbanken.no for å se inntektsgrensene i din kommune. Anonymkode: c5239...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå