Gå til innhold

Jeg sier, han hører. Tolkninger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø,...Hvorfor ikke ta ting for hva de er istedet for å tolke i hel hver j**la setning???

Jeg sier; "Så fin du er. Du er blitt mer opptatt av å kle deg fint og matche antrekk virker det som"

Han hører: "Så bra du endelig har begynt å kle deg skikkelig. Du har alltid hatt en utrolig stygg klesstil og jeg er glad du endelig har lagt den bak deg."

Jeg sier; "Jeg gleder meg sånn til jul"

Han hører; "Jeg gleder meg sånn til jul for da er jeg kvitt deg. Hvertfall for en uke. Det blir så deilig å dra på byen å flørte og ha det gøy, og være singel igjen. Det kommer til å bli "the best time of my life"."

Hvorfor er det så utrolig galt av meg å glede meg til å møte venner jeg ikke har sett på 2 år? Eller familien min som jeg ikke har sett på 6mnd?

Argh,.... :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm..Dere kommuniserer kanskje ikke så bra..? USikkerhet hos ham. Hvorfor det?

Skrevet

Dama mi er også slik, hvis jeg sier "så fin du er i dag" "bare i DAG?!?!" og den stilen der, jeg har bare tatt det ved roten, kommer hun med slike tilbakemeldinger sier jeg rett ut "det der kan du bare drite i". Har lært meg å si det på den riktige måten, da begynner hun å le og sier "takk", så er vi ferdig med det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg blir sprø' date=...Hvorfor ikke ta ting for hva de er istedet for å tolke i hel hver j**la setning???

Jeg sier; "Så fin du er. Du er blitt mer opptatt av å kle deg fint og matche antrekk virker det som"

Han hører: "Så bra du endelig har begynt å kle deg skikkelig. Du har alltid hatt en utrolig stygg klesstil og jeg er glad du endelig har lagt den bak deg."

Jeg syns egentlig ikke denne tolkningen er så rar jeg da...

Men, den andre var jo litt utpå jordet da...

Skrevet

Enig med gjest. Jeg skjønner godt at kjæresten din tolket første utsagn på den måten han gjorde, for det er jo nettopp det du mente! Den andre derimot, synes jeg også var litt rar. Men du må huske på at det er du som har ansvaret for at mottakeren forstår meningen din, du kan ikke ta en setning ut av kontekst, tonefall og kroppspråk er også med på å si noe om hva du egentlig mente med det du sa.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg er enig med første, men andre dro han litt langt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Selv det vakreste kompliment kan være giftig som bare det hvis man formulerer det feil!

Og jeg skjønner godt at han reagerer på det første. Hadde du stoppet etter "Så fin du er i dag" så hadde han sikkert blitt glad.

Og, om du slenger på en "men kommer til å savne deg" etter "gleder meg til jul" så skjønner han at du gleder deg til jul, men ikke til å være borte fra han.

:)

Skrevet

Den første var ikke ment slik som han hørte det nei. Jeg har ALDRI ment at han har kledd seg stygt eller har hatt stygge klær, og det var slik han tolket det. Det jeg mente var at han var blitt mer opptatt av at ting skal matche og at han var blitt mer forfengelig. (Skjorte og strykte bukser på byen, istedet for genser og krøllete jeans f.eks)

Tonefallet var som om når man gir komplimenter,..hyggelig og smilende. :)

Skrevet

Jeg syns egentlig ikke denne tolkningen er så rar jeg da...

Men, den andre var jo litt utpå jordet da...

Måtte lese dette 2 ganger. Syns også denne tolkningen var helt ok.... :o

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Den første var ikke ment slik som han hørte det nei. Jeg har ALDRI ment at han har kledd seg stygt eller har hatt stygge klær, og det var slik han tolket det. Det jeg mente var at han var blitt mer opptatt av at ting skal matche og at han var blitt mer forfengelig. (Skjorte og strykte bukser på byen, istedet for genser og krøllete jeans f.eks)

Tonefallet var som om når man gir komplimenter,..hyggelig og smilende. :)

Jeg ville også tolket den der på samme måte som ham. Siden du sa ordet "mer", ville jeg tatt det som om jeg ikke var opptatt av det før, og at jeg ikke var det minste forfengelig før, og så helt forferdelig ut.

Men sånn ellers høres det litt ut som om han har dårlig selvtillit, usikker på hvor han har deg, og føler kanskje at du er litt dømmende ovenfor ham. Dette mener jeg siden han tar ALT opp i verste mening. Det er nemlig IKKE deg det er noe galt med, men han virker som sagt veldig usikker på tingenes tilstand.

Hilsen

Skrevet

Men sånn ellers høres det litt ut som om han har dårlig selvtillit, usikker på hvor han har deg, og føler kanskje at du er litt dømmende ovenfor ham.  

Det første har du nok rett i.

Han har tidligere omgått folk som har fleipet om ting han har komplekser for. (Ting han gjerne ikke hadde komplekser for før de "kompisene" fortalte han at han burde hatt komplekser for)

Skrevet
Jeg blir sprø,...Hvorfor ikke ta ting for hva de er istedet for å tolke i hel hver j**la setning???

Jeg sier; "Jeg gleder meg sånn til jul"

Han hører; "Jeg gleder meg sånn til jul for da er jeg kvitt deg. Hvertfall for en uke. Det blir så deilig å dra på byen å flørte og ha det gøy, og være singel igjen. Det kommer til å bli "the best time of my life"."

Hvorfor er det så utrolig galt av meg å glede meg til å møte venner jeg ikke har sett på 2 år? Eller familien min som jeg ikke har sett på 6mnd?

Argh,.... :frustrert:

Må innrømme at det første eksemplet kunne stemme litt på meg da. Altså at min kjære kunne sagt; -Så fin rumpe du har i den buksa! - Å? Har jeg ikke fin rumpe ellers da??

Nå har han begynt å si at buksa er fin PÅ MEG, ikke at rumpa mi er fin i den buksa...Stakkar... Jeg vet det er stygt gjort, men helt ubesvisst der og da. Prøver å skjerpe meg da!! :) Men trodde egentlig at dette var en typisk jentegreie egentlig. Det er sikkert et usikkerhetstegn.

Skrevet

Vil gi deg en stor klem jeg, Clea! :)

Vi damer er like vrange noen ganger.. Og så vil jeg gi deg en annen vri på din krangel, som kanskje får deg i bedre humør.

Kvinnen roper:

For helvete så mye rot det er...Kom nå her!

Vi er nødt til a rydde opp - både du og jeg.

Rotet ditt ligger og flyter over det hele på gulvet.

Du kommer til å gå på arbeid uten klær,

hvis ikke vi får vasket her og nå!

Mannen hører:

Bla. bla. bla. bla. KOM NÅ HER!

Bla. bla. bla. bla. DU OG JEG

Bla. bla. bla. bla. PÅ GULVET

Bla. bla. bla. bla. UTEN KLÆR

Bla. bla. bla. bla. HER OG NÅ!

Skrevet

Kvinnen roper:

For helvete så mye rot det er...Kom nå her!

Vi er nødt til a rydde opp - både du og jeg.

Rotet ditt ligger og flyter over det hele på gulvet.

Du kommer til å gå på arbeid uten klær,

hvis ikke vi får vasket her og nå!

Mannen hører:

Bla. bla. bla. bla. KOM NÅ HER!

Bla. bla. bla. bla. DU OG JEG

Bla. bla. bla. bla. PÅ GULVET

Bla. bla. bla. bla. UTEN KLÆR

Bla. bla. bla. bla. HER OG NÅ!

:ler:

Skrevet

Jordbær: Den er bra :ler:

Kanskje jeg skal printe den ut, og henge den på kjøleskapet som en påminnelse. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Men trodde egentlig at dette var en typisk jentegreie egentlig. Det er sikkert et usikkerhetstegn.

Det har alltid vært tegn på usikkerhet, det er bare slik at kvinner ofte har vært usikre mtp. utseendet.

Som alltid ligger det nok noe mer bak dette enn disse to eksemplene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...