Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne i hjemmetjenesten og vet at vi ikke får klær der så mitt spørsmål er rett og slett hvilken klær bruker du som jobber i hjemmetjenesten, hvor eventuelt kjøper du?

Hvilken type bukse bruker du?

Anonymkode: d09d2...fef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da får du vel klestillegg på lønnen hver måned tenker jeg. Jeg pleide å bruke olabukse og vanlige t shirts pluss hettegenere med glidelås. Hos noen brukere er det veldig varmt på badet og da er det greit å kunne ta av seg litt. 

Anonymkode: 24201...6dd

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal begynne i hjemmetjenesten og vet at vi ikke får klær der så mitt spørsmål er rett og slett hvilken klær bruker du som jobber i hjemmetjenesten, hvor eventuelt kjøper du?

Hvilken type bukse bruker du?

Som i hjemmesykepleien da eller? Jeg jobber i omsorgsbolig og da bruker vi private klær 

Anonymkode: 4fe4f...9ca

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som i hjemmesykepleien da eller? Jeg jobber i omsorgsbolig og da bruker vi private klær 

Jepp. Men jeg brukte ikke jobbklærne privat selv om det var vanlige klær.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du vel klestillegg på lønnen hver måned tenker jeg. Jeg pleide å bruke olabukse og vanlige t shirts pluss hettegenere med glidelås. Hos noen brukere er det veldig varmt på badet og da er det greit å kunne ta av seg litt. 

Takk. Jeg har vurdert litt om jeg skal gå til innkjøp av slike helsepersonell skjorter men ei koster jo 500 kr. Kan godt være jeg får klesstillegg men mener jeg huske de sa det på intervjuet ja. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja noen kaller det vell hjemmesykepleien også😊 Takk for svar, er det helst private helseskjorter da og dongeri eller vanlige tskjorter?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg har vurdert litt om jeg skal gå til innkjøp av slike helsepersonell skjorter men ei koster jo 500 kr. Kan godt være jeg får klesstillegg men mener jeg huske de sa det på intervjuet ja. 

Ja noen kaller det vell hjemmesykepleien også😊 Takk for svar, er det helst private helseskjorter da og dongeri eller vanlige tskjorter?

Vi skulle ikke se ut som helsepersonell så vi fikk beskjed om å bare ha vanlige klær, men jeg vil tro helseskjorter er mest praktisk egentlig.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter egentlig hjemmesykepleien når brukerne trenger hjelp fra helsepersonell og hjemmetjeneste når hjemmet skal vaskes, det skal handles inn mat osv av hjelpere. Men noen steder er disse to slått sammen til en fordi området er lite eller det er få brukere.

AnonymBruker
Skrevet

Litt utenfor trådens tema, men jeg syntes det er litt spesielt at de ikke tilbyr jobb-klær og vaskeritjeneste. Jeg trodde faktisk det var krav om at man fikk utdelt klær som man tar av seg etter endt vakt og som sendes på vaskeri ? 

Anonymkode: ea90f...9de

AnonymBruker
Skrevet

Litt utenfor trådens tema, men jeg syntes det er litt spesielt at de ikke tilbyr jobb-klær og vaskeritjeneste. Jeg trodde faktisk det var krav om at man fikk utdelt klær som man tar av seg etter endt vakt og som sendes på vaskeri ? 

Nei ikke overalt 

Skrevet

Eh, æsj? Jeg jobber i hjemmetjenesten og der tar vi nye uniformer på jobb hver dag. Brukt uniform går til vask etter hver vakt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fame skrev:

Eh, æsj? Jeg jobber i hjemmetjenesten og der tar vi nye uniformer på jobb hver dag. Brukt uniform går til vask etter hver vakt.

De stedene jeg har jobbet har det ikke vært sånn. Hva er det som er æsj med det, klærne vaskes da hjemme og blandes ikke med det andre tøyet. Veldig sjelden det er blodsøl når man ikke driver med sår.

På sykehjemmet jeg jobbet var det slik du beskriver.

Skrevet

De stedene jeg har jobbet har det ikke vært sånn. Hva er det som er æsj med det, klærne vaskes da hjemme og blandes ikke med det andre tøyet. Veldig sjelden det er blodsøl når man ikke driver med sår.

På sykehjemmet jeg jobbet var det slik du beskriver.

Det som er æsj med det er alle bakteriene du drar med deg hjem, enkelt og greit. Jeg hadde ikke godtatt det.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle ikke se ut som helsepersonell så vi fikk beskjed om å bare ha vanlige klær, men jeg vil tro helseskjorter er mest praktisk egentlig.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter egentlig hjemmesykepleien når brukerne trenger hjelp fra helsepersonell og hjemmetjeneste når hjemmet skal vaskes, det skal handles inn mat osv av hjelpere. Men noen steder er disse to slått sammen til en fordi området er lite eller det er få brukere.

Det offisielle navnet i kommunene rundt her jeg bort er i hvertfall hjemmetjeneste så derfor jeg kaller det for dette, uavhengig om de vasker hjemmet eller ikke (er ikke alle steder dette gjøres) og jeg bor i en stor kommune hvor en har mange hjemmetjenester, stort området og mange brukere. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde vært dette ja. Men man har rett på godtgjørelse. 

3 minutter siden, Fame skrev:

Det skulle gjerne jeg også gjort men det kan ikke jeg bestemme, så jeg må nok kjøpe inn selv. Men selvsagt skal man ikke gå i samme klær flere dager, forskjellen er bare at man må vaske dem selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...