AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Hei! Jeg jobber som miljøterapeut i medleverturnus (3-7-4-7) på en ungdomsinstitusjon. Fikk høre av en kollega i dag av at vi kan få fratrekk på skatten, under punkt 3.2.7 - Merkostnader ved arbeidsopphold...... Han hadde gjort dette i mange år, og fått fratrekk på ca 23.000. (195kr x 120 døgn). Jeg har gjort litt reserch, og ser jo at dette er fullt mulig. Men føler det er en liten gråsone (??) da vi tross alt lager middag og spiser alle døgnets måltider på jobb om vi ønsker det. Muligheten er der. Og vi handler heller ikke fra egen lomme selvfølgelig. Har kollegen rett, eller har jeg rett? Vil ikke bli tatt for skattesvindel liksom.. Noen andre her som jobber medleverturnus, typ likt som meg, og skriver av på skatten?? Takk for svar! Anonymkode: 398b5...236
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Jeg jobber slik men vi trenger ikke skrive av på skatten pga arbeidsgiver har snod seg unna denne regelen ved å dokumentere at måltider spises sammen brukere og derfor er en del av miljøarbeidet. Ellers skal det skattes av ja. Anonymkode: 2573e...4fc
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Eller nå leste jeg feil. Han får vel ikke skrive AV skatten at han får dekket mat på jobb? Det er jo noe som skal skattes for Anonymkode: 2573e...4fc
TraceBuster Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Finn-post/3/2/7/ det ser ut som at fradrag forutsetter at du er definert som pendler (se link i linken over!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå