AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Hei! Jeg er i 100% jobb,men har lyst til å ta en mastergrad på deltid ved siden av. Jeg er derfor avhengig av at de ikke er obligatorisk oppmøte på undervisningen. Jeg skal nok klare å få permisjon de få gangene det er eksamen, men jeg tror det er vanskelig å få til ellers når jeg har full stilling. Jeg lurer derfor på om noen av dere kjenner til noen masterprogram relatert til norskfaget/nordisk, som det ikke er obligatorisk oppmøte på? Anonymkode: f6ca7...348 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Jeg vet ikke om spesifikke mastere relatert til norskfaget/nordiske som ikke krever noe oppmøte. Men mange mastere kan du ta på deltid hvor det er komprimerte samlinger, f.eks forelesninger to dager i strekk hver 4.uke. Om dette er forenelig med full jobb vet jeg ikke. Men jeg tar selv en master på fulltid nå med noen som har 80% jobb ved siden av. (Disse har det travelt..) Generelt sett er det nok lurt å få med seg forelesninger. På mange mastere er det også mye gruppearbeid, og da forventes det at du kan møte de andre studentene (noen ganger på dagtid) for samarbeid i grupper. Anonymkode: dbc9c...2ee
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om spesifikke mastere relatert til norskfaget/nordiske som ikke krever noe oppmøte. Men mange mastere kan du ta på deltid hvor det er komprimerte samlinger, f.eks forelesninger to dager i strekk hver 4.uke. Om dette er forenelig med full jobb vet jeg ikke. Men jeg tar selv en master på fulltid nå med noen som har 80% jobb ved siden av. (Disse har det travelt..) Generelt sett er det nok lurt å få med seg forelesninger. På mange mastere er det også mye gruppearbeid, og da forventes det at du kan møte de andre studentene (noen ganger på dagtid) for samarbeid i grupper. Anonymkode: dbc9c...2ee TS skriver jo at hun skal ta masteren på deltid. Anonymkode: 914bc...27c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #4 Skrevet 6. april 2017 Tviler på at master i nordisk har obligatorisk oppmøte når bachelor (eller første året i det minste, som jeg tar som en del av graden min) har det. Hvilket universitet tenker du på? Uansett vil dette stå i emnebeskrivelsen til de ulike fagene du tar, i hvert fall om du går vil studere på NTNU. Men, som språk- og litteraturstudent selv vil jeg anbefale deg å prøve å møte i forelesninger, særlig i litteraturfag. Anonymkode: 87efa...319
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS skriver jo at hun skal ta masteren på deltid. Anonymkode: 914bc...27c Ja. Og det er jo nettopp dette jeg forsøker å svare i forhold til? Anonymkode: dbc9c...2ee 2
lillsunshine Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 Dette skal ikke være så vanskelig å finne ut av selv. Det finnes ingen fasit for hva en masterutdanning har og ikke har av obligatoriske oppmøte, dette vil nok variere fra studiested og studiested og kan variere fra semester og semester. Alle emner har som regel et eller flere obligatoriske arbeidskrav, og noen ganger kan læreren bestemme at dette arbeidskravet er så og så mye oppmøte. Men når det er snakk om deltid er det lite trolig at det er obligatorisk oppmøte, men kanskje heller samlinger. Du må gå inn og lese på de ulike masterutdanningene og se på hva slags fag som er krav/du kan velge, så går du inn og leser på ulike fag hva som blir krevd og er obligatorisk. Dersom det skulle være mangelfull informasjon hos noen skoler, så tar du å sender mail til emneansvarlig og spør.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 På 7. april 2017 den 12.25, lillsunshine skrev: Dette skal ikke være så vanskelig å finne ut av selv. Det finnes ingen fasit for hva en masterutdanning har og ikke har av obligatoriske oppmøte, dette vil nok variere fra studiested og studiested og kan variere fra semester og semester. Alle emner har som regel et eller flere obligatoriske arbeidskrav, og noen ganger kan læreren bestemme at dette arbeidskravet er så og så mye oppmøte. Men når det er snakk om deltid er det lite trolig at det er obligatorisk oppmøte, men kanskje heller samlinger. Du må gå inn og lese på de ulike masterutdanningene og se på hva slags fag som er krav/du kan velge, så går du inn og leser på ulike fag hva som blir krevd og er obligatorisk. Dersom det skulle være mangelfull informasjon hos noen skoler, så tar du å sender mail til emneansvarlig og spør. Der jeg tar master er det obligatorisk oppmøte samlingene på deltidsmaster. Tas fravær. Anonymkode: dbc9c...2ee
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 Jeg gikk master i et annet språkfag på NTNU. Der var det en muntlig presentasjon i tre emner, ellers ikke noe annet oppmøte. Hadde veiledning med veileder omtrent hver andre til fjerde uke, men det kan jo gjøres på Skype. Anonymkode: ba923...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå