AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Noen som har opplevd dette? Jeg sliter med depresjon, og har mange ganger fått gråteanfall i nærheten av katten min, men da har han ikke reagert med annet enn at han har kommet for å kose. Før jul hadde jeg imidlertid en episode hvor jeg knakk helt, og forsøkte å ta mitt eget liv. Var på vei til å sovne inn av en dødelig ccoktail av piller da min eks hadde ant uråd og tilkalt politi + ambulanse som stormet leiligheten min og fraktet meg til sykehus. Etter dette har katten min fått en veldig merkelig adferd under gråteanfallene mine, hvor han småskriker, kaster seg over meg og biter HARDT... Kan det være at han forstod alvoret i situasjonen før jul? Jeg skjønner liksom ikke helt hvor denne plutselige endrede adferden kommer fra... Anonymkode: d23f0...52c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Høres ut som katten din har blitt litt traumatisert av det som hendte. Er det en innekatt? Mulig katten ble skremt når det kom busende inn mennesker som prøvde "angripe" deg i kattens øyne Litt vanskelig å si nøyaktig hva som skremte katten din uten å vite detaljert hva som skjedde. Men kaos, bråk, mye bevegelser, høy snakking osv kan være skummelt for katter Var katten lenge alene etter du ble tatt bort? Anonymkode: 21b42...b16 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Den prøver å få deg til å stoppe fordi den skjønner at da kan det komme folk brasende inn og stjele deg fra den. Anonymkode: f8ac9...acd 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #4 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som katten din har blitt litt traumatisert av det som hendte. Er det en innekatt? Mulig katten ble skremt når det kom busende inn mennesker som prøvde "angripe" deg i kattens øyne Litt vanskelig å si nøyaktig hva som skremte katten din uten å vite detaljert hva som skjedde. Men kaos, bråk, mye bevegelser, høy snakking osv kan være skummelt for katter Var katten lenge alene etter du ble tatt bort? Anonymkode: 21b42...b16 Takk for svar. Det som skjedde var at jeg kom hjem fra et ærend, brast i gråt og klarte ikke tenke annet enn at det bare var èn utvei, tok pillene og gråt meg i søvn på sofaen. Eksen hadde på det tidspunktet fremdeles nøkler til leiligheten og hadde ankommet sammen med politiet, deretter etterfulgt av ambulansepersonell. Slapp derfor unna at døren ble slått inn. Men ja, det buset jo på det tidspunktet inn masse ukjente mennesker, jeg ble fraktet vekk på båre og ble liggende to døgn på sykehus. Det skal sies at katten min er utrolig mammadalt, vi har et veldig nært forhold, han følger etter meg over alt etc. Har utrolig dårlig samvittighet for at jeg var så nære ved å forlate han... Anonymkode: d23f0...52c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 Har du vurdert å omplassere katten? Det er nok det lureste, sånn alt i alt. Anonymkode: 9c380...869
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 På 4/6/2017 den 17.41, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det som skjedde var at jeg kom hjem fra et ærend, brast i gråt og klarte ikke tenke annet enn at det bare var èn utvei, tok pillene og gråt meg i søvn på sofaen. Eksen hadde på det tidspunktet fremdeles nøkler til leiligheten og hadde ankommet sammen med politiet, deretter etterfulgt av ambulansepersonell. Slapp derfor unna at døren ble slått inn. Men ja, det buset jo på det tidspunktet inn masse ukjente mennesker, jeg ble fraktet vekk på båre og ble liggende to døgn på sykehus. Det skal sies at katten min er utrolig mammadalt, vi har et veldig nært forhold, han følger etter meg over alt etc. Har utrolig dårlig samvittighet for at jeg var så nære ved å forlate han... Anonymkode: d23f0...52c Han forbinder dette med at du skal forlate han, og har ikke tenkt å la deg sovne igjen. Klart han skjønner alvoret, de skjønner mye mer enn vi tror.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 På Thursday, April 06, 2017 den 18.28, AnonymBruker skrev: Noen som har opplevd dette? Jeg sliter med depresjon, og har mange ganger fått gråteanfall i nærheten av katten min, men da har han ikke reagert med annet enn at han har kommet for å kose. Før jul hadde jeg imidlertid en episode hvor jeg knakk helt, og forsøkte å ta mitt eget liv. Var på vei til å sovne inn av en dødelig ccoktail av piller da min eks hadde ant uråd og tilkalt politi + ambulanse som stormet leiligheten min og fraktet meg til sykehus. Etter dette har katten min fått en veldig merkelig adferd under gråteanfallene mine, hvor han småskriker, kaster seg over meg og biter HARDT... Kan det være at han forstod alvoret i situasjonen før jul? Jeg skjønner liksom ikke helt hvor denne plutselige endrede adferden kommer fra... Anonymkode: d23f0...52c Siden "din eks ante uråd" så regner jeg med at du sendte melding til han om dine planer? Det jeg ikke skjønner er hvorfor kan du ikke bare be om hjelp på vanlig måte og ikke gjøre det på en så dramatisk måte? Det preger jo åpentbart ikke bare deg, men også katten din. Du er jo moren/faren hans og han trenger deg! Anonymkode: 65b2d...c21
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #8 Skrevet 7. april 2017 Jeg gjorde akkurat det samme som deg noen år tilbake og min daværende katt ble helt vill og løp fram og tilbake til hjelpa kom. Tror ikke han reagerte i ettertid da. Har du prøvd å vise på noen måte at det ikke er farlig når du gråter? Anonymkode: 6440f...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå