AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Vi er i en rimelig spesiell situasjon. Min samboer er syk og det er ikke sikkert hun overlever. Hun har en 6 år gammel datter som ikke har noen kontakt medisin biologiske far, jeg er den eneste faren hun kjenner. Vi må nå planlegge for alle eventualiteter. Er det mulig at jeg kan få foreldreansvaret for jenta hvis mor skulle gå bort? Hvordan gjør vi evt. Det? Må vi kontakte biologisk far? Anonymkode: af689...b80
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Stebarnsadopsjon som biologisk far må samtykke til Anonymkode: 2a976...7c2 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 for å sikre jenta er det lurt og adoptere, hvor lenge har du vært involvert i livet hennes? Anonymkode: a683b...fc3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 Dersom far ikke har foreldreansvar, kan dere søke om adopsjon. barnefaren får da anledning til å uttale seg, men ikke bestemme. Far kan si nei dersom han har ansvaret allerde. Sjeff bufetat sine sider, det står mer om krav og slikt der. Mor kan også skrive ett ønskebrev, det har ett annet navn men husker det ikke i farten. Bufetat kan ta seg av kontakten med biologiske faren. Håper det ordner seg for dere og at mor overlever. Lykke til! Anonymkode: e5b1c...254
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 https://www.bufdir.no/Adopsjon/Jeg_onsker_a_adoptere/Stebarnsadopsjon/ Anonymkode: e5b1c...254
Rotemor Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 Du kan søke om å bli fosterfar også. Lykke til med alt! 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #8 Skrevet 6. april 2017 Viljeserklæring heter det mor kan skrive. Ikke juridisk bindende, mye lettere å ordne alt mens hun lever. Lykke til! Anonymkode: ba2a7...ed7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå