Gå til innhold

Konfirmasjon/kakerr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kaker hadde dere betegnet til 23 stk? Har kjøpt en som har 25-30 biter. Mange kaker hadde dere tatt utenom da?

Anonymkode: b823d...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ikke så mye på å tilpasse antall biter til antall personer. Jeg ville hatt en sjokoladekake, en marsipankake, en nøttekake, en ostekake, eplekake, kransekake, kanskje marengskake... gjør ikke noe om det blir til overs. Konfirmasjon er kakefest.

Så hadde jeg tilpasset størrelsen på hver kake heller. Det må bli nok, uten å bli aaalt for mye igjen.

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Minst 4 til. Jeg tenker at man «må» ha følgende kaker:

• marsipankake
  • sjokoladekake
  • kransekake
  • verdens beste (selv om jeg ikke liker den selv)
  • kringle

Ellers setter jeg selv stor pris på følgende kaker, og kunne gjerne byttet ut verdens «beste» og kringle med noen av disse:

• gulrotkake
  • eplekake
  • ostekake med gelélokk
  • oreokake
  • suksessterte
Skrevet

Jeg ville hatt 4 til. Det er fint med litt utvalg, og så skal det være litt igjen, ellers tør ikke folk å ta... Det er sikkert nok med bare 3 til, men jeg er livredd for at det skal bli for lite 😊

Skrevet

Hehe, i mai blir det et ekte sunnmørsk kakebord når familiens første konfirmant skal feires - 21 kaker og desserter på 34 mann! Det er mye, jeg vet, men det er så lang tradisjon å få kaker fra grandtanter, venner av foreldre og naboer, at man ikke klarer å takke nei. Men jeg tenker det blir spist opp i etterselskapet på søndagen.

Men 3-4 forskjellige typer kaker ville jeg hatt, og så kan det være kjekt med en annen type dessert; f.eks. karamellpudding, friske jordbær med krem eller vaniljesaus, gele til barna, Eton Mess osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minst 6 kaker. 

Anonymkode: d3f97...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...