Gå til innhold

Du har alt som skal til, men blir borte i mengden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe jeg vet jeg kan. Det finnes mer erfarne, men den opparbeider også jeg meg. Men jeg fikk et tilbud for noen mnd siden, snart et år siden. Jeg hadde ikke så lyst. Jeg ville til et annet sted. Men jeg dro. Det viste seg at jeg skulle trives og føle meg skikkelig hjemme der jeg ikke ville. Jeg klarte å få jobb dit jeg ville først, men trives ikke så godt jeg hadde trodd. Er bedre betalt her, men jeg vil tilbake dit jeg absolutt ikke ville først!:( problemet er at nå virker det umulig å få jobb der. Jeg var ikke så erfaren som mange av de andre og gjorde ikke den beste jobben. 

De ansetter andre enn meg. Jeg har opparbeidet meg veldig mye erfaring her, så jeg vil si jeg er mye bedre enn mange av de som er der nå. Det er jeg som har vært dum her, for jeg dro ikke dit med den beste innstillingen. Men jeg følte meg så hjemme, med folka og miljøet. Her er det mer bare penger, konkurranse, karriere :/ 

Flere som har opplevd slik?  At det viser seg at du trives på et sted do ikke trodde?  Og så får du oppfylt ønsket du hadde først, som viser seg å ikke bli så bra som du trodde? Og så jobber livet nærmest mot deg så du ikke får tilbake det du hadde? Så irriterende!!!!!! 

Anonymkode: 1da44...117

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto ikke koblingen mellom overskriften og det du skriver...

Du spør om andre har erfaring med at det de trodde de ville, ikke viste seg å være så bra som de trodde, og at det de trodde de ikke ville, viste seg å være bedre enn de trodde.

Og så forteller du at du vil tilbake til din gamle arbeidsgiver, men at de velger andre fremfor deg, fordi de har dårlig erfaring med deg da du var der sist. (du gjorde ikke en bra jobb, og var ikke motivert for jobben. I tillegg var du egentlig ikke kvalifisert, men fikk jobben da likevel. Nå velger de heller andre som er mer kvalifisert enn deg.)

Altså:

Du har lært at man alltid bør gjøre sitt beste, og ha et godt forhold til tidligere arbeidsgivere, for det kan komme en tid i fremtiden der du vil tilbake.

Du har lært at markedet varierer. Noen ganger er etterspørselen etter jobber lavere, og arbeidsgivere har færre kandidater å velge mellom, og dermed blir det lettere å komme inn.

Og du har lært at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden. Det er ikke alltid høyere lønn er det viktigste i verden.

Anonymkode: 183d0...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: c002b...839

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig innlegg. 

Anonymkode: c5e54...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...