Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SigneD79
Skrevet

Jeg er kjempe sliten av venninna mi.

Fatter ikke hvorfor hun gjør som hun gjør. Hun prøver å ta i fra meg alt som er meg, og alt jeg liker og alt jeg er!

Jeg eier ikke alle klesbutikker, parfymer osv osv her i verden, men hvorfor MÅ man kjøpe akkuratt det samme som jeg har (høres ut som en bagatell)?.

Det lir feil for meg og hun tar jo søren meg vekk mye av meg ved akkuratt slike ting.

Hun tar på seg æren av klesskjøp, parfymekjøpe +++ enda hun allerede har sett det i klesskappet/badet mitt.

Hadde forstått det hvis det var innimellom, hadde forstått det hvis hun fortalte meg det først også. Men ikke nå hvor hun skal ta æren for dette.

Ikke misforstå, det er ikke noe viktig i grunn.

Det er måten hun gjør det på!!!

Alt handler om konkurranse. Og hun prøver på en måte å ta over min identitet.

Hvis en gutt prøver seg på meg er hun ofte kjapt ute med å kommentere til han ang. meg.

Ofte sier hun negative ting til evt. gutt indirkete, slikt at jeg ikke får konfrontert henne.

Hvorfor gjør hun slik? Trodde vi var venner. Føler meg tråkka på!

Hva skal jeg si? Slutt å kjøp ALT JEG HAR???

Det høres da så barnslig ut, og det er faktisk hun som gjør det slik!

Jeg er ferdig med ungdomskolen for lenge siden og føler ikke for å gå tilbake dit heller!

Hun flørter også med kjæresten min, enda jeg VET han ikke er hennes type.

Skjønner ikke hvorfor hun gjør det...

Jeg hadde da aldri lagt ann på hennes type.

hvis noen gir meg komplimenter av noe slag er hun den første til å finne noe negativt ved meg.

Ååå se, så slitte tuppene på håret ditt er, eller, å så tunge poser du har under øynene.

Hva skal jeg si?

Hvordan si det?

Og hvorfor gjør hun slik?

Orker ikke mer det er sinnsykt slitsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres ikke ut som en venninne spør du meg. Det er vel ikke slike venninner du vil ha, så hvorfor være så varsom? Men skal du få noe svar, må du jo rett og slett spørre henne! Fortell henne hvordan du føler det og har hun ikke noe godt svar å komme med, får du jo vurdere om du vil fortsette å omgås henne. I min omgangskrets er det ikke akkurat vanlig å flørte med venninners kjærester heller, synes det hele høres rart ut, men hun er sikkert sjalu på et vis, prøver å hevde seg for å stille seg selv i et bedre lys. Hun skjønner kanskje ikke selv at det ikke fungerer?

Gjest SigneD79
Skrevet
Hun høres ikke ut som en venninne spør du meg. Det er vel ikke slike venninner du vil ha' date=' så hvorfor være så varsom? Men skal du få noe svar, må du jo rett og slett spørre henne! Fortell henne hvordan du føler det og har hun ikke noe godt svar å komme med, får du jo vurdere om du vil fortsette å omgås henne. I min omgangskrets er det ikke akkurat vanlig å flørte med venninners kjærester heller, synes det hele høres rart ut, men hun er sikkert sjalu på et vis, prøver å hevde seg for å stille seg selv i et bedre lys. Hun skjønner kanskje ikke selv at det ikke fungerer?[/quote']

Aner ikke hva som er problemet.

Det jeg har tenkt er at siden hun er så negativ til meg ofte så kan det umulig være sjalusi?? vet ikke jeg...

Hun er kjempe søt, snill og god i perioder. Så det er en grunn til at jeg fortsatt har kontakt med henne.

hvis hun flørter med kjæresten min er hun ofte ekstra blid, prøver å tulle og sjarmere.

virker som om hun prøver å få en reaksjon fra han.

Jeg blir bare stående å måpe :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Dump henne! Du trenger ikke venninner som trekker deg ned, men som bygger deg opp! Hun er ikke verdt din tid eller omtanke. Glad ingen av mine venninner er slik.

Gjest SigneD79
Skrevet
Dump henne! Du trenger ikke venninner som trekker deg ned' date=' men som bygger deg opp! Hun er ikke verdt din tid eller omtanke. Glad ingen av mine venninner er slik.[/quote']

Lett å si.

Men det egentlig super dårlig gjort.

Skjønner ikke hva folk tenker på jeg :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det jeg råder deg til dårlig gjort, eller er det venninnen din gjør dårlig gjort? Om du har pratet med henne om det og hun ikke har forandret seg, er det kanskje på tide med litt dterkere midlier? Hva med å boikotte henne for en periode?

Jeg ville ALDRI tillatt at noen som helst hadde behandlet meg på denne måten. Virkelig uakseptabel atferd.

Du er vel litt enig med meg når du har gått så langt at du har postert et innlegg om dette?

Du vet jo hvordan hun er, og at hun hittil ikke har forandret seg. Det at du nå sitter med kunnskap gjør at du selv kan velge veien videre. Du kan ta et valg. Dersom du ikke gjør noe har du selv bestemt at det er lov å behandle deg som dritt. Da kan du takke deg selv...

Gjest SigneD79
Skrevet
Er det jeg råder deg til dårlig gjort, eller er det venninnen din gjør dårlig gjort? Om du har pratet med henne om det og hun ikke har forandret seg, er det kanskje på tide med litt dterkere midlier? Hva med å boikotte henne for en periode?

Jeg ville ALDRI tillatt at noen som helst hadde behandlet meg på denne måten. Virkelig uakseptabel atferd.

Du er vel litt enig med meg når du har gått så langt at du har postert et innlegg om dette?

Du vet jo hvordan hun er, og at hun hittil ikke har forandret seg. Det at du nå sitter med kunnskap gjør at du selv kan velge veien videre. Du kan ta et valg. Dersom du ikke gjør noe har du selv bestemt at det er lov å behandle deg som dritt. Da kan du takke deg selv...

Dårlig gjort av henne selvfølgelig. Ikke deg.

Har veldig lyst til å si i fra, og selvfølgelig har dette gått langt.

Grunnen til at jeg ikke har gjort det før er fordi hun plutselig faller tilbake på sine gode perioder og blir snill som et lam...og da glemmer jeg det :murvegg:

Jeg funderer bare på hvordan jeg skal si det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Sett dere ned et sted hvor dere kan være private. Gråt om du føler for det. Si det som det er. At du ikke har plass til en venninne i livet som har slike hunørsvingninger. En som rakker ned på deg og behandler deg på en måte som du mistrives med. Si at du rett og slett er lei deg.

Om du sier i fra gir du venninnen din mulighet til å forandre seg. Dersom det fortsetter som det er nå, vil du til slutt hate henne så intenst at det ikke er sjans til å helbrede vennskapet.

Forstår du vil jeg hvor hen?

Lykke til i hvertfall!

Skrevet

Dump henne.

Hun er misunnelig og sjalu. Hun hater hver eneste lille positive ting som hender deg. Hun har jo et problem med deg som person.

Skrevet

Enig med de andre. Snakk med henne. Fortell henne hvordan hun kan få deg til å føle deg. Kanskje får du noen innrømmelser fra henne? Kanskje lurt å innlede det hele uten sinne. Øv deg i tankene på å være rolig og få sagt akkurat det du vil si. Og kanskje at du ikke vil miste henne, men ikke kan fortsette slik det er nå? Og hvis hun blir sint, og heller "hevder sin rett" til å være slik mot deg, tror jeg du kan avslutte vennskapet og vite at du gjorde et ærlig forsøk.

Og husk at hun kanskje vil komme med angrep mot deg, og forsvare seg selv heftig eller benekte alt. Da gjelder det å være forberedt. Eller holde hodet kaldt. Lykke til..

Gjest SigneD79
Skrevet
Dump henne.

Hun er misunnelig og sjalu. Hun hater hver eneste lille positive ting som hender deg. Hun har jo et problem med deg som person.

Ja, HUN har et problem med MEG?

jaja... i såfall så har hun enda et problem som har det.

Takk for svar alle.

Jeg har bestemt meg for å ta det opp.

gruer meg selvfølgelig litt siden jeg syns dette er litt kinkig.

Men det er bedre å få sagt det enn å gå her å gnage på det.

Skrevet

Jeg synes også du burde ta det opp med henne.. :Nikke:

Jeg kan godt tenke meg at grunnen til at hun oppfører seg sånn er at hun er veldig usikker på seg selv, og har dårlig selvtillit. Det er vedlig vanlig at de som ikke har så høye tanker om seg selv ofte rakker ned på andre for å føle seg bedre selv. Trist men sant.

Hun ser sikkert veldig opp til deg da, og er sikkert veldig misunnelig.

Hvis det er noen trøst så er det jo du som er den sterkeste av dere, kanskje noe å ha i bakhodet når du tar opp dette med henne?

Skrevet

Om du sier i fra gir du venninnen din mulighet til å forandre seg. Dersom det fortsetter som det er nå, vil du til slutt hate henne så intenst at det ikke er sjans til å helbrede vennskapet.

Enig med Hannemor. Ta en kveld og prat ut med henne og si at enten må hun slutte å kopiere deg i ett og alt, eller så må du ha en pause fra hele damen. Vennskap skal jo helst være til glede for begge parter og dette høres slitsomt ut.

Skrevet

Venninne?

Henne hadde jeg nok ikke giddet bruke tiden min på :roll:

Gjest SigneD79
Skrevet
Venninne?

Henne hadde jeg nok ikke giddet bruke tiden min på :roll:

Hei alle. Takk for gode råd.

Men hun er ikke slik hele tiden. det er nok derfor jeg har holdt ut.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har bestemt meg for å ta det opp.

gruer meg selvfølgelig litt siden jeg syns dette er litt kinkig.

Men det er bedre å få sagt det enn å gå her å gnage på det.

Hvordan gikk det?

Gjest Daniella_
Skrevet

Venninne?

Dette er jo ikke en venninne.

Og hun virker utrolig sjalu.

Skjønner for deg at det er vanskelig å ta det opp. Hun sier jo aldri noe direkte. Så man må "ta" hun for noe hun egentlig ikke gjør...

Jaja, lykke til! :)

Skrevet

Helt enig med det meste som er skrevet her... Si i fra til henne. Vennskapet deres tjener ikke noe på at du føler det sånn som du gjør nå og at hun kopierer deg. Det er utrolig kjipt med sånne venninner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...