AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 På film ser man så mye forskjellig, noen ser ut til å ikke merke noe og andre får smerter med en gang. Hva er realistisk? Kan det gjøre så vondt at kroppen blokkerer smertene spm en forsvarsmekanisme eller mister man bevistheten kjapt? Kanskje ikke mange som har opplevd det, men som har forståelse for hvordan kroppen reagerer på så plutselig smerte. Og hva er verst, skutt, knivstikk eller skikkelig juling? Anonymkode: ac548...de0 1
EvaLena Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Finnes de som ikke merker det før de ser blodet renne. Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Jeg tror det å få juling er verst, deretter knivstikk og det å bli skutt er minst vond. Dette i allefall akkurat i øyeblikket det skjer. Nervecellene blir så skadet eller overstimulert at de ikke sender eller delvis blokkerer signalene til hjernen. Har ikke blitt skutt, men har skåret meg selv og har blitt slått. Men kan ikke sammenligne det med å få juling eller bli knivstukket. Anonymkode: f81e2...068 2
Vera Skrevet 6. april 2017 #4 Skrevet 6. april 2017 Jeg har ikke opplevd noen av delene, men har blitt skåret i uten at bedøvelsen virket (keisersnitt), og det var en "voksende" smerte..ikke særlig vondt med en gang, men plutselig BANG, så intenst vondt at jeg besvimte - stor ståhei på operasjonssalen og full narkose i en fart 3
Anoia Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 Jeg tror det blir kjempevondt etter litt, når kroppen og hodet tar inn det som har skjedd. Man har jo fått hull i kroppen og kanskje punktert flere organer, i tillegg er kula kjempevarm så man får nok brannsår.. Ifølge de uttalelsene jeg har lest og hørt så er det å bli skutt overraskende smertefullt. 1
Gjest canacas Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 Det kommer nok an på hvor på kroppen og hva kula penetrerer. Jeg tror knivstikk i flere tilfeller kan være mer smertefullt. Har aldri blitt skutt eller knivstukket, så dette er basert på rene antagelser selvsagt. Ved akutt traume kan man noen ganger ikke merke smerte, hjernen kobler det ut for oss på en måte.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 Du kan spørre @Daryl Dixon... Mener han har blitt skutt, leste det I en tråd. Ikke ment som uthenging altså! Faktisk lurt på dette selv. Og bare for å nevne en ekkel ting, noen mener at hvis man halshogger en person raskt kan hodet leve I noen få sekunder! Er ikke det ekkelt? Anonymkode: 85593...509 2
The Kitten Skrevet 6. april 2017 #8 Skrevet 6. april 2017 Jeg har en bekjent som har blitt skutt i skulderen. Ifølge ham kjennes det ut som å bli slått veldig hardt med knyttet neve. Kjennes sikker annerledes og mer/mindre vondt andre steder på kroppen. 1
Jerry Lee Skrevet 6. april 2017 #9 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, The Kitten skrev: Jeg har en bekjent som har blitt skutt i skulderen. Ifølge ham kjennes det ut som å bli slått veldig hardt med knyttet neve. Kjennes sikker annerledes og mer/mindre vondt andre steder på kroppen. Ja. Det kjennes som et hardt slag. Og man rives selvsagt ut av balanse. Og så, som noen nevnte over, registrerer hjernen det...og da blir det Hæwletes smertefullt. 1
Gjest Axl Rose Skrevet 6. april 2017 #10 Skrevet 6. april 2017 I det du blir skutt går det så fort at kroppen ikke får tid til å reagere skikkelig på smerten, Som når man blir plutselig blir slått hardt, men etterpå kan det nok være jævlig. Knivstikking er helt klart vondere i det kniven går inn. Kanskje vrir de kniven og du kan bare tenke deg hvordan det kjennes ut. Skikkelig juling er også grusomt. Kan tenke deg å bli slått opp igjen og opp igjen. Det er jævlig så lenge man er med bevissthet.
Gjest Winza Skrevet 6. april 2017 #11 Skrevet 6. april 2017 Hva er verst av å bli skutt med en pil eller kule? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan spørre @Daryl Dixon... Mener han har blitt skutt, leste det I en tråd. Ikke ment som uthenging altså! Faktisk lurt på dette selv. Og bare for å nevne en ekkel ting, noen mener at hvis man halshogger en person raskt kan hodet leve I noen få sekunder! Er ikke det ekkelt? Anonymkode: 85593...509 Uff det var trist å høre at han har Han virker som en så hyggelig fyr, at noen skulle ville skyte han er helt sykt Jepp hodet lever visst i 10 sekunder etter det separeres, kan også være at når man blir skutt i hodet så er man ved bevissthet i noen sekunder, tenk å ligge der etter å ha blitt skutt
MajorasMaske Skrevet 6. april 2017 #12 Skrevet 6. april 2017 Ingen av delene er værre enn å tråkke på lego. 38
Gjest gjestvest Skrevet 6. april 2017 #13 Skrevet 6. april 2017 (endret) Jeg har blitt skutt i en drøm hvor jeg også har opplevd de siste millisekundene i live. Smertene føles som et hardt slag som fører til en varm blodgjennomstrømming raskt fra området og ut gjennom hele kroppen sammenflettet med full forvirring, deretter en fjærlett kropp hvor det første en mister kontroll over er å kunne bevege øyet. Endret 6. april 2017 av gjestvest skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #14 Skrevet 6. april 2017 Jeg tror kroppen får sjokk og at det er derfor det tar tid før smerten kommer. Slik som i bilulykker for eksempel, det kan ta tid før den virkelige smerten kommer etter en skade. Anonymkode: 3f4b9...fe0
Gjest Daryl Dixon Skrevet 6. april 2017 #15 Skrevet 6. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan spørre @Daryl Dixon... Mener han har blitt skutt, leste det I en tråd. Ikke ment som uthenging altså! Faktisk lurt på dette selv. Og bare for å nevne en ekkel ting, noen mener at hvis man halshogger en person raskt kan hodet leve I noen få sekunder! Er ikke det ekkelt? Anonymkode: 85593...509 Stemmer det... Men husker ikke selve skudda desverre, muligens fortrengt det eller mister bevistheten. Jeg tror jeg så våpnet, hvis det ikke er et bilde jeg har innbilt meg. Men fikk jævlig grisebank først og det husker jeg.
palamina Skrevet 6. april 2017 #16 Skrevet 6. april 2017 4 timer siden, Vera79 skrev: Jeg har ikke opplevd noen av delene, men har blitt skåret i uten at bedøvelsen virket (keisersnitt), og det var en "voksende" smerte..ikke særlig vondt med en gang, men plutselig BANG, så intenst vondt at jeg besvimte - stor ståhei på operasjonssalen og full narkose i en fart mangler ord... 1
Gjest canacas Skrevet 6. april 2017 #17 Skrevet 6. april 2017 12 minutter siden, Daryl Dixon skrev: Stemmer det... Men husker ikke selve skudda desverre, muligens fortrengt det eller mister bevistheten. Jeg tror jeg så våpnet, hvis det ikke er et bilde jeg har innbilt meg. Men fikk jævlig grisebank først og det husker jeg. Det er farlig å anta ting om folk man aldri har møtt, men jeg har alltid sett deg som en genuint fin fyr. At dette har hendt deg syns jeg er fryktelig kjipt
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #18 Skrevet 6. april 2017 Har ikke opplevd noe av det du spør om, men fikk en stor stein i en rasendes fart rett under øyet da jeg gikk på barneskolen. En unge som syntes det var veldig gøy å rulle de største steinene ned bakken og jeg stod i bånn Jeg kjente ingenting. Vet ikke om jeg kanskje var i sjokk, for det burde virkelig ha gjort dritvondt. Ble henta med ambulanse og var hjemme fra skolen i noen uker etterpå. Husker nesten ingenting av det som skjedde. Bortsett fra at jeg venta på en intens smerte som aldri kom. Utrolig glad for at den ikke traff øyet. Anonymkode: aa7af...2ed
Berentsens Skrevet 6. april 2017 #19 Skrevet 6. april 2017 Kan kun snakke for meg selv, men ja det var ganske vondt. Likevel var det mindre vondt enn jeg hadde forestilt meg.
Gjest Winza Skrevet 6. april 2017 #20 Skrevet 6. april 2017 40 minutter siden, Daryl Dixon skrev: Stemmer det... Men husker ikke selve skudda desverre, muligens fortrengt det eller mister bevistheten. Jeg tror jeg så våpnet, hvis det ikke er et bilde jeg har innbilt meg. Men fikk jævlig grisebank først og det husker jeg. Håper de fikk straff for det Så urettferdig når de gode blir angrepet av andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå