Gå til innhold

Tenker og tenker..hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble skilt for 4 år siden, etter at jeg valgte å bryte ut. Dette skjedde ikke uten dramatikk, og spesielt min familie har dømt meg hardt. Fasaden er veldig viktig for dem, å de tok eksens parti. Siden da har forholdet til de blitt bedre og vi har i dag et greit forhold. 

Problemet er ungene og eksen. Eksen bruker ungene for hva de er verdt for å fortsatt ha det forholdet han hadde til mine foreldre før vi ble skilt. Han har sagt til ungene at de ikke trenger å være til meg og at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. Det fører til at de sjelden kommer til meg uten at jeg tar dem med på noe spesielt (kino, restauranter, osv) De sier alltid ja til å være med mine foreldre hvis de spør om overnatting eller hyttetur, og jeg vet at far oppmuntrer til det. Han blir også bedt på pizza, får div småting av dem som hjemmelaget saft, boller og slike ting... Jeg og min samboer får sjelden noe, og blir kun bedt på middag når det er høytid. Jeg har prøvd å snakke med ungene om dette (de er 11 og 13) om hvorfor de ikke vil komme å være hos meg, og de bruker alltid argumentet om at de bestemmer selv og at de ikke gidder. Dette er veldig sårt 😔 

Mine foreldre har null forståelse for dette, og mener at dette er min skyld siden jeg flyttet ut. Å si noe galt om eksen er omtrent som å stikke hånden i et vepsebol! Det er synd i ham (at han har truet meg og vært fysisk mot meg og eksen hopper de glatt over. Han har også drevet med sverting av oss blant venner og jobbkompiser) Han er den store helten som tar seg av ungene, følger dem til ditt og datt ( han gir aldri beskjed om det er ting som skal foregå, det må jeg finne ut av selv med å drive å spørre skole og unger)

Hvilket forhold har deres foreldre til ekser? Jeg blir snart gal av å spekulere på om jeg er smålig og hva jeg gjør galt i forhold til ungene..

Litt rotete innlegg, men jeg er så frustrert. 

Anonymkode: 31bca...f3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke de 50/50?

Anonymkode: 24126...d31

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme hos foreldrene mine er det åpent hus. Der kan jeg møte eksen min, min bror og søsters som verken noen av oss har barn sammen med. Synes det er litt morsomt. Husker samboerne til meg og søsteren min reagerte på dette tidligere, men de går innom på en kaffe I ny og ne. Vi bryr oss ikke. Eksen til broren min har ikke hatt bra forhold til sine foreldre så mine er som nr. 2. Jeg har barn med en annen enn forrige samboer og vi kan alle møte på hverandre der. Far til mitt barn er f.eks innom med barnet hos foreldrene mine og da kommer gjerne min forrige samboer som var I livet til barnet de fem første årene, som fremdeles har kontakt med barnet gjennom meg fordi de begge ønsker det. Noen ganger er barnefar innom eksen min på kaffe også og prater båt. Så kommer jeg og samboer innom for barnet skal f.eks til meg den dagen.. så sitter vi alle der da å drikker kaffe 😂

Men hadde foreldrene mine behandlet meg dårlig så hadde jeg ikke taklet det!

Anonymkode: 9609f...d64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke de 50/50?

Avtalen er det, men far har alltid brukt barna slik som det har passet ham...noen ganger ønsker han at barna skal være her og snakker sååå positivt om meg og at mamma blir lei seg osv. Da blir de pumpet for opplysninger etterpå, og finner han noe å sette fingeren på så blir det brukt mot meg eller sagt på bygda. Nå har han sagt at jeg ikke kan bestemme noe over de lengre, og at det er opp til barna selv og bestemme. I følge barna snakker han nå veldig stygt om meg og min samboer, og barna synes det er best å være hos ham for å slippe å bli spurt ut om alt. Har prøvd å ta opp dette med ham, men han blånekter. Mine foreldre nekter å høre hva jeg sier, og prøver jeg å si at de bare kan spørre barna, så kan de ikke det for barna skal slippe å bli spurt om slike ting... Så da står vi der da!

Gjest Marillia
Skrevet

Da er neste Familievernkontoret.... 

AnonymBruker
Skrevet

Der har vi vært, uten noe særlig framgang. Han er enig i alt og legger det fram som om at alt er min feil og klarer å snakke seg ut av det. Sist gang fikk jeg beskjed om at jeg måtte skjerpe meg og at ungene tross alt har det bra hos far. De er så gamle at de må få bestemme litt selv sa hun også. Det vet jeg at de har, men jeg kjenner jeg nesten blir syk av aldri å få se dem 😔 på en mnd har de vært her 5 dager, og da med kun 1 overnatting! Jeg gruer meg til påsken, for ungene har allerede signalisert at de vil være hos far i påsken, men kanskje kommer til meg en dag eller to..og for far er jo dette helt greit! Han har også blitt bedd på middag til mine foreldre i påsken, noe jeg og min samboer ikke er blitt.. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble skilt for 4 år siden, etter at jeg valgte å bryte ut. Dette skjedde ikke uten dramatikk, og spesielt min familie har dømt meg hardt. Fasaden er veldig viktig for dem, å de tok eksens parti. Siden da har forholdet til de blitt bedre og vi har i dag et greit forhold. 

Problemet er ungene og eksen. Eksen bruker ungene for hva de er verdt for å fortsatt ha det forholdet han hadde til mine foreldre før vi ble skilt. Han har sagt til ungene at de ikke trenger å være til meg og at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. Det fører til at de sjelden kommer til meg uten at jeg tar dem med på noe spesielt (kino, restauranter, osv) De sier alltid ja til å være med mine foreldre hvis de spør om overnatting eller hyttetur, og jeg vet at far oppmuntrer til det. Han blir også bedt på pizza, får div småting av dem som hjemmelaget saft, boller og slike ting... Jeg og min samboer får sjelden noe, og blir kun bedt på middag når det er høytid. Jeg har prøvd å snakke med ungene om dette (de er 11 og 13) om hvorfor de ikke vil komme å være hos meg, og de bruker alltid argumentet om at de bestemmer selv og at de ikke gidder. Dette er veldig sårt 😔 

Mine foreldre har null forståelse for dette, og mener at dette er min skyld siden jeg flyttet ut. Å si noe galt om eksen er omtrent som å stikke hånden i et vepsebol! Det er synd i ham (at han har truet meg og vært fysisk mot meg og eksen hopper de glatt over. Han har også drevet med sverting av oss blant venner og jobbkompiser) Han er den store helten som tar seg av ungene, følger dem til ditt og datt ( han gir aldri beskjed om det er ting som skal foregå, det må jeg finne ut av selv med å drive å spørre skole og unger)

Hvilket forhold har deres foreldre til ekser? Jeg blir snart gal av å spekulere på om jeg er smålig og hva jeg gjør galt i forhold til ungene..

Litt rotete innlegg, men jeg er så frustrert. 

Så du brøt ut for 4 år siden?

Og har allerede dratt en ny samboer inn i huset?

Ikke rart din eks og barn reagerer negativt.

Og hvem har vært fysisk mot hvem? (uthevet)

Anonymkode: fa772...f90

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What? Er 4 år for kort tid for å få seg ny samboer? Nei vet du hva. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. 4 år altså. Om det så skulle vært kortere så har ikke det noe å si.

Fæl situasjon, Ts. Syns familien din er urimelig også. Sin egen datter. Håper eksen din røper  seg tydelig en dag.

Endret av wintergirl
  • Liker 4
Skrevet

Som jeg leser innlegget ditt over forventer du at eks. som du hadde barn sammen med og dumpet skal tilrettelegge for at du skal ha det bra?? 

Når famililen din vender seg mot deg, barna vender seg mot deg og til og med familevernkontoret er urimelige burde det jo ringe noen bjeller om eget ansvar og egen adferd faktisk er medvirkende om ikke hovedårsaken til at livet ditt er som det er??  Start med deg selv, dette er faktiske den eneste delen av kabalen du kan forandre.  

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, RoH skrev:

Som jeg leser innlegget ditt over forventer du at eks. som du hadde barn sammen med og dumpet skal tilrettelegge for at du skal ha det bra?? 

Når famililen din vender seg mot deg, barna vender seg mot deg og til og med familevernkontoret er urimelige burde det jo ringe noen bjeller om eget ansvar og egen adferd faktisk er medvirkende om ikke hovedårsaken til at livet ditt er som det er??  Start med deg selv, dette er faktiske den eneste delen av kabalen du kan forandre.  

En narsissist eller sosiopat kan skape en slik situasjon for sin ekspartner. Det trenger ikke å være noe galt med ts.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Biloba skrev:

En narsissist eller sosiopat kan skape en slik situasjon for sin ekspartner. Det trenger ikke å være noe galt med ts.

Det har du rett i. Spørsmålet er hvem som er narsissisten? Normalt vil ikke familien vende seg mot deg, i alle fall ikke over tid. Når familievernkontoret og barna også er partiske ringer bjellene hos meg i alle fall. TS beskriver sin situasjon slik hun oppfatter det. Men jeg tipper at om du hadde hørt fars versjon ville den hadde en ganske annen vinkling. Det skinner gjennom at TS pålegger eks. ansvaret for hennes situasjon, at han har ansvaret for at barna heller vil være med han og hennes famile enn henne. Når famileverkontoret også klarer og "dømme" henne da blir veien lang,     

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært samboeren i 2 mnd, sammen i 1 år. Ungene ble ikke introdusert for ham før vi var sikre på at dettevar noe vi ville satse på. Før ham har det ikke vært noen andre menn inn i bildet etter bruddet! Ungene går godt i lag med ham, og han og eldste mann har felles hobby som de gjerne driver med når de er her. De går godt i lag med hans barn som er her 50/50. Han har 1 barn.

Jeg har prøvd å gå i meg selv for å se om jeg er urimelig eller gjør noe galt... jeg henter ungene på skolen, følger opp lekser og fritidsaktiviteter. De får ha med venner. D eneste jeg ikke har mulighet til er å dra mye på kino og shopping. D har jeg ikke økonomi til. En og annen turen blir det, kanskje 2-3 i løpet av året. jeg hele tiden kommer fram til er at jeg er for snill...jeg setter grenser for ungene, men har vært dårlig på det ovenfor eksen og mine foreldre. I stedet for å ta et oppgjør, så blir jeg lei meg og trekker meg unna.

Det er eksen som har vært fysisk mot meg. Han har stengt meg inne og nektet meg å dra når jeg har hentet ungene hos ham, han har dratt meg ut av bilen, han har presset meg opp mot veggen og vært sint. Han er større og sterkere enn meg, så jeg har følt meg veldig utsatt i slike situasjoner! Dette har gjort at jeg helst prøver å unngå å hente ungene hos ham. 

Jeg forventer ikke at han skal tilrettelegge for at jeg skal ha det bra. Det jeg ønsker er at han skal slutte å bruke barna. Det ble sagt på familievernkontoret også, at han skal ikke involvere barna i sine problemer og sine følelser ovenfor meg. Like fullt gjør han det! Han har også ny dame, men d nekter han å si offentlig. Ungene vet det og jeg vet det, men ellers nekter han for d.

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, RoH skrev:

Det har du rett i. Spørsmålet er hvem som er narsissisten? Normalt vil ikke familien vende seg mot deg, i alle fall ikke over tid. Når familievernkontoret og barna også er partiske ringer bjellene hos meg i alle fall. TS beskriver sin situasjon slik hun oppfatter det. Men jeg tipper at om du hadde hørt fars versjon ville den hadde en ganske annen vinkling. Det skinner gjennom at TS pålegger eks. ansvaret for hennes situasjon, at han har ansvaret for at barna heller vil være med han og hennes famile enn henne. Når famileverkontoret også klarer og "dømme" henne da blir veien lang,     

Jeg sier ikke at jeg VET at det er eksen som er problemet her, jeg sier bare at han faktisk kan være forklaringen. En person som er f.eks sosiopat kan baksnakke et offer på en slik måte at omgivelsene vender seg mot personen. Det kan være i familier, sosiale miljøer, arbeidsplasser ol.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen gode råd, ts. Ville bare si at det høres ut som en forferdelig situasjon. En som er så truende som du beskriver din eks, klarer vel fint å skremme barna til å gjøre som han vil tenker jeg. Hvis han i tillegg har klart å få familievernkontoret og foreldrene dine på laget, så sitter du jo ikke så bra i det.

Har du prøvd å snakke ut med foreldrene dine? Fortelle alt? Grusomt av dem å vende deg ryggen på den måten.

Anonymkode: 27cc4...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å snakke med de, men siden det var jeg som gikk så er det på en måte min egen skyld. De har til og med sagt at jeg kan jo bare dra hjem til eksen å være der, så får jeg se ungene mer... 

Gjest Marillia
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å snakke med de, men siden det var jeg som gikk så er det på en måte min egen skyld. De har til og med sagt at jeg kan jo bare dra hjem til eksen å være der, så får jeg se ungene mer... 

Vet foreldrene dine alt han har gjordt? Tenker på dette med det fysiske. Synes det virker som om han kan virke ganske manipulerende og vet hvordan han skal fremstille både selg selv og deg. Tror faktisk jeg hadde valgt å ta opp samtaler/filme for å ha bevis for at han oppfører seg fysisk mot deg....

AnonymBruker
Skrevet

Har fortalt det til dem. Moren min mente jeg sikkert hadde provosert ham og lagt opp til det selv og så var hun ferdig med saken. Faren min tok det mer alvorlig og klarer nok å sette seg litt mer inn i situasjonen jeg er i. Nå har jeg hentet ungene på skolen eller bare sittet i bilen hvis ungene må innom å hente noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4/6/2017 den 14.09, AnonymBruker skrev:

å være til meg 

Hva betyr "å være til"?

Anonymkode: 7572c...895

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å huke tak i ungene litt oftere ts? Spar mer penger til utflukter. Ta de med på sykkeltur, piknik,utstillinger,bibliotek osv. Ut på tur i skau og oppleve sammen. 

Du er litt sånn..."uff er jeg så fæl?" Offer'tude når du ikke har gjort noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...