Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er sikkert flere tråder som omhandler dette, men prøver med likevel på en ny for å få høre litt erfaringer.

For 4 måneder siden sluttet jeg på p-piller for å prøve å bli gravid (gått på prevensjon siden ungdomstiden). De første to syklusene varte 28 dager og den tredje 30 dager. Tidligere (før prevensjon) hadde jeg en regelmessig syklus på ganske nøyaktig 30 dager. Jeg tenkte derfor at syklusen min nå var tilbake til normalen. Nå er jeg 8 dager over forventet menstruasjon (i følge min 30-dagerssyklus). Jeg tok graviditetstest ved 1 dag over og på nytt i går og begge var negativ. Siste dagene har jeg vært litt småkvalm innimellom, men har tenkt at dette bare er innbilt fordi mensen er sen. I dag og i går har jeg observert rosa utflod, og det ser ut som det kommer fra livmorhalsen. Har tenkt at dette var tegn på at mensen er rett rundt hjørnet, men ingenting enda. Rosa utflod er heller ikke vanlig for meg.

Har lest at slike små antydninger til blødning kan komme i forbindelse med eggløsning eller implantering av befruktet egg i livmorslimhinnen, evt. begynnende menstruasjon. Tror ikke jeg er gravid, men det er bare så veldig frustrerende å ikke vite! Har andre opplevd dette? Hva var utfallet?

- Hilsen frustrert kvinne 24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det bare er 4mnd siden du sluttet på ppille har kanskje ikke syklusen stabilisert seg helt enda? Selv om det har gått 30 dager de forrige syklusene kan det vel ta lenger tid denne syklusen..?

Anonymkode: 8a060...7d4

Skrevet

Det har jeg tenkt også. Mest sannsynlig vil jo mensen komme hvis jeg bare venter, men det føles veldig uvandt at den er sen (selv om det er mange år siden syklusen var naturlig regelmessig). Kjenner på en måte ikke helt igjen kroppen min.

Skrevet

Slik var det for meg når jeg sluttet, hadde 3 til tiden mensen hver mnde..  Så forsvant den og ble borte 4 mnder også kom den tilbake :) første året blir gjerne slikt til det har stabilisert seg 😁

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Slutta med pillene for 1 år siden, hatt regelmessig mensen helt til mars, da kom den aldri. Hadde mensensmerter og murringer, men ingen mensen. Denne mnden også har den fortsatt ikke kommet. Fra mandag har jeg fått litt lyserosa på papiret når jeg har tørket meg, og murringene er tilbake.. men ikke mensen.. 😐 negative tester.. 

Det kan være at mensen ikke har stabilisert seg helt enda for deg, iom at du ikke har vært pillefri så lenge. Men du kan ta en test igjen om noen dager for sikkerhetsskyld. 

Skrevet
57 minutter siden, theSchrimp skrev:

Slik var det for meg når jeg sluttet, hadde 3 til tiden mensen hver mnde..  Så forsvant den og ble borte 4 mnder også kom den tilbake :) første året blir gjerne slikt til det har stabilisert seg 😁

Så flott og høre at andre har hatt det på samme måte! 4 måneder var lenge. Hadde ikke antatt at forsøksperioden skulle gå kjapt, men babydrømmen føles veldig mye lenger unna når eg ikke har oversikt over syklusen min engang...

Skrevet
20 minutter siden, Frøken_lurepave skrev:

Jeg er i samme situasjon som deg. Slutta med pillene for 1 år siden, hatt regelmessig mensen helt til mars, da kom den aldri. Hadde mensensmerter og murringer, men ingen mensen. Denne mnden også har den fortsatt ikke kommet. Fra mandag har jeg fått litt lyserosa på papiret når jeg har tørket meg, og murringene er tilbake.. men ikke mensen.. 😐 negative tester.. 

Det kan være at mensen ikke har stabilisert seg helt enda for deg, iom at du ikke har vært pillefri så lenge. Men du kan ta en test igjen om noen dager for sikkerhetsskyld. 

Har opplevd det samme som deg med blod på papiret og murringer idag. Forstår at jeg sikkert har en lang vei framfor meg 😣

Du har sikkert rett i at det er lurt å ta ny test om noen dager, så det skal jeg gjøre 😊

Skrevet

Jeg hadde en syklus på 50 dager noen måneder etter p-pilleslutt. Hadde før det sykluser på nøyaktig 31 dager. Ble gal av å ta tester, dro til slutt til legekontoret og fikk ta blodprøve. Når jeg fikk vite at den var negativ, fikk jeg mensen rett etterpå :P Var også mye kvalm og hadde andre symptomer på graviditet, men det viste seg å være på grunn av andre ting. Vil råde deg til å bare ta det med ro, prøve å tenke på andre ting :)

Skrevet
37 minutter siden, strawberry skrev:

Jeg hadde en syklus på 50 dager noen måneder etter p-pilleslutt. Hadde før det sykluser på nøyaktig 31 dager. Ble gal av å ta tester, dro til slutt til legekontoret og fikk ta blodprøve. Når jeg fikk vite at den var negativ, fikk jeg mensen rett etterpå :P Var også mye kvalm og hadde andre symptomer på graviditet, men det viste seg å være på grunn av andre ting. Vil råde deg til å bare ta det med ro, prøve å tenke på andre ting :)

Tusen takk for råd! Du har helt sikkert rett. Stress vil nok ikke gjøre det bedre 🙈 Håper bare inderlig at mensen ikke uteblir i mange måneder. Var syklusene dine normal etter det?

Skrevet
24 minutter siden, Elisabeth09 skrev:

Tusen takk for råd! Du har helt sikkert rett. Stress vil nok ikke gjøre det bedre 🙈 Håper bare inderlig at mensen ikke uteblir i mange måneder. Var syklusene dine normal etter det?

Etter perioden på 50 dager hadde jeg to sykluser på 31 dager, så en på 26 dager (!) og nå har jeg regnet ut etter EL-test at jeg vil få en periode på 27 dager nå. Så den uteble iallefall ikke i flere måneder, føler heller at jeg har mensen hele tiden :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...