AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Er det noen som har diabetes type 1 og pcos? Hvilke medisiner fikk dere mot pscos for å øke sjansen for å få barn? Jeg kan vel ikke begynne på metformin da jeg går på insulin. Etter jeg fikk diabetesdiagnosen så har kiloene krypt litt på. Jeg vil ikke klassifisere meg som overvektig, men har noen kilo for mye kanskje. Ikke noe særlig på magen, mest på lår. Var der vanskelig å bli gravid? Tar imot råd og erfaringer med stor takk! Anonymkode: 42b76...699
Arkana Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Jeg har type 1 diabetes og en mild form for PCOS, dvs jeg har eggløsning av meg selv og noenlunde stabile sykluser og ellers ingen andre typiske PCOS-symptomer. Med førstemann ble jeg gravid på pp5, hadde en SA og ble så gravid på pp2 etter det. Etter nr 1 begynte syklusene mine å bli tullete og det var da jeg gikk til legen og fikk påvist PCOS. Jeg prøvde Pergo, men ble ikke gravid de syklusene jeg brukte det. Jeg ble gravid med nr 2 uten hjelp etter ca ett år. Med nr 3 ble jeg gravid på første forsøk. Etter siste svangerskap har syklusene vært normale og stabile igjen slik de var før jeg fikk nr 1 (er ikke det typisk, nå når vi ikke skal ha flere barn). Om du kan begynne på metformin når du har type 1 diabetes vet jeg ikke. Hvis det er kort tid siden du fikk diagnosen er det normalt at du går opp i vekt siden man vanligvis gikk ned i vekt den tiden man hadde høyt blodsukker. Etter en diabetesdiagnose er det anbefalt å vente til man er sikker på at diabetesen er velregulert før man prøver å få barn, det er svært viktig å ha stabilt blodsukker som gravid. Jeg anbefaler deg å rådføre deg med din diabetesykepleier eller -lege før du prøver å bli gravid. Lykke til, jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Tusen takk for svar!! Anonymkode: 42b76...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå