Gå til innhold

Har du et morsomt yrke der du møter folk?? Er lut lei av jobben og vil ha tips...

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)

.

Endret av Gemini7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skifte arbeidssted?

Selv om det er de samme arbeidsoppgavene,så er det nye folk og kanskje andre rutiner.

Eventuelt andre oppgaver der du er?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt yrke der du møter folk? Ganske sikker på at dette er en oxymoron

Anonymkode: 8530b...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Hm kom på rådgiver/saksbehandler på nav/kommune/stat, da treffer du mennesker. Eller journalist kanskje? 

Anonymkode: 7210e...259

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)
On 6.4.2017 at 2:18 PM, stan said:

Hva med å skifte arbeidssted?

Selv om det er de samme arbeidsoppgavene,så er det nye folk og kanskje andre rutiner.

Eventuelt andre oppgaver der du er?

.

Endret av Gemini7
Gjest Gemini7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt yrke der du møter folk? Ganske sikker på at dette er en oxymoron

Ikke når du har sittet buret inne på et kontor i 10 år. Da er folk synonymt med moro. 

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm kom på rådgiver/saksbehandler på nav/kommune/stat, da treffer du mennesker. Eller journalist kanskje? 

Anonymkode: 7210e...259

Takk for tips. Ja, kanskje rådgiver som omgås mennesker... Journalist hadde sikkert vært ok, men det krever jo noen års utdanning igjen..

Hva gjør dere som har det gøy på jobb? (Sorry at jeg ikke fikset multisitering her)

Endret av Gemini7
AnonymBruker
Skrevet

Vet liksom ikke helt hva slags morsom jobb jeg skal foreslå for en forsker med doktorgrad. Du kommer nok til å gå mye ned i lønn hvis du finner på noe annet? Hva tenker du om lønn?

Anonymkode: dbaef...39b

Skrevet

jobber som rørlegger. møter mange nye folk når jeg drar hjem til kunder på service f.eks....mange er veldig snakkesalig, spesielt eldre mennesker og pensjonister. det eneste som er irriterende er at de skal stå helt oppi deg når du arbeider, altså helt intil deg når jeg skrur noen kublinger på en bereder og stiller 1000 spm. prver selvfølgelig å være hyggelig.

er også hos endel kunder hvor det er single damer, mange av de har kommt med uppasende oppførsel når jeg er der. spesiellt de som er veldig unge eller litt eldre

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du utdanning innen? Kan ikke du falle tilbake på de praktiske yrkene som hører til utdannelsen din? 

Jeg arbeidet en kort stund innen forskning etter endt utdanning, men valgte etterhvert en mer praktisk rettet jobb innen samme fagfelt. 

Anonymkode: d8937...d6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, brownbrown skrev:

jobber som rørlegger. møter mange nye folk når jeg drar hjem til kunder på service f.eks....mange er veldig snakkesalig, spesielt eldre mennesker og pensjonister. det eneste som er irriterende er at de skal stå helt oppi deg når du arbeider, altså helt intil deg når jeg skrur noen kublinger på en bereder og stiller 1000 spm. prver selvfølgelig å være hyggelig.

er også hos endel kunder hvor det er single damer, mange av de har kommt med uppasende oppførsel når jeg er der. spesiellt de som er veldig unge eller litt eldre

Mistenker du noen gang noen av de for å være medlem på kg? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker du noen gang noen av de for å være medlem på kg? 

Nei. Hvorfor skal jeg det? Jeg hadde ikke brydd meg uansett

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, brownbrown skrev:

Nei. Hvorfor skal jeg det? Jeg hadde ikke brydd meg uansett

grumpy...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

grumpy...

Nei pleier ikke være grumpy. Kanskje tidlig på morningen men ikke midt på dagen😋

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer i vgs, og jeg synes det er kjempegøy å undervise. Da kan du også få brukt revyartisten i deg. Det er en fordel å være litt kreativ. Man møter massevis av flotte elever, og det føles meningsfylt. Samfunnsfag er noe de fleste elevene liker og et fag mange har interesse for, og det er en stor fordel. 

Man møter mange mennesker, men samtidig jobber man selvstendig og mye alene.

Andre forslag er arbeid i diverse interesseorganisasjoner. Jeg kjenner en sosialantropolog som jobber med bistand i den tredje verden. Han treffer mange mennesker og stortrives.

Anonymkode: 9ad43...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Bli Servitør...tjener godt hvis du jobber på et sted med gode tips 

Anonymkode: 24118...152

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Gemini7 skrev:

Takk for tips. Ja, kanskje rådgiver som omgås mennesker... Journalist hadde sikkert vært ok, men det krever jo noen års utdanning igjen..

Hva gjør dere som har det gøy på jobb? (Sorry at jeg ikke fikset multisitering her)

Du trenger nødvendig ikke noe utdanning innenfor media for å bli journalist. Du kan jo prøve å søke jobb som journalist i en avis med utdanningen du har. Jeg tror du står sterkt med en doktorgrad, men det spørs jo ut i fra hvilken bachelor og master du har tatt selvfølgelig. Mange journalister har jo bare en bachelor innenfor sosiologi, sosialantropologi, juss, økonomi osv. De står nesten sterkere på arbeidsmarkedet enn de som bare har en bachelor i journalistikk, fordi de har mer kunnskap i bak hodet, og mer dypde å gå etter når de skal formidle saker. Arbeidsdagene er jo veldig varierende og morsomme, du møter mange forskjellige folk. 

Anonymkode: e7c1d...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...