Unika Skrevet 7. april 2017 #41 Skrevet 7. april 2017 Vi tar ofte helge-handelen på Meny fordi vi liker de hjemmelagde laksesalatene/eggesalatene o.l, samt brødet og rundstykkene de har der. Handler på Rema ellers i uka. Vi er en normal familie, med gjennomsnitlig inntekt.
Mis(s)Understood Skrevet 7. april 2017 #42 Skrevet 7. april 2017 Har Kiwi, Rema og Coop Mega innenfor 2 minutters spasertur (dvs. rett rundt hjørnet og over gata. Svært velassortert asiabutikk som nærmeste nabo rett over gata. Skal jeg på nærmeste Meny så må jeg kjøre i 5 minutter. Det betyr at Meny ikke blir brukt så ofte som jeg hadde brukt dem om de hadde ligget nede i sentrum de også. Ferskvaredisken på Meny er digg, så det hender jeg kjører opp til Meny og handler inn til helgen av fisk/kjøtt. Alt det andre har jeg jo som naboer.
tirben Skrevet 7. april 2017 #43 Skrevet 7. april 2017 Handler stort sett alltid på Meny pga vareutvalget. Synes ikke det er så mye dyrere enn Rema heller. Meny har gode tilbud på masse varer og ofte 3 for 2 og kvaliteten på maten er mye bedre enn på Rema.
Djungelvrål Skrevet 7. april 2017 #45 Skrevet 7. april 2017 Vet ikke, jeg gjør aldri storhandel på noen av disse butikkene. Det sier seg selv når alle varene koster mer enn på kiwi, rema ol.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #46 Skrevet 7. april 2017 Handler nesten bare på Meny. Økonomien er veldig romslig - vi klarer ikke å bruke alt vi tjener. Meny har best utvalg, best kvalitet (ja, jeg kjøpte lammelår for 350 kr kg i dag, selv om Rema selger det for under femtilappen) og er mest innbydende. Og tidsmessig er de vinneren på vei mellom jobb og hjem, både for meg og mannen. Helt uøkonomisk er jeg ikke. Jeg trekker Trumf kortet, og plukker med tilbud, noe meny har mye av. Anonymkode: e7484...c3a 1
SardintrollReturns Skrevet 8. april 2017 #47 Skrevet 8. april 2017 På Jacobs og Ultra har jeg aldri satt min fot, rett og slett fordi det ikke akkurat vrimler av dem, andre kjeder er nærmere. Meny er jeg innom av og til om jeg har lyst på lasagne eller en lunchkakene deres. Mmmm, lunchkake! Ellers er jeg "tro" mot min arbeidsplass.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #48 Skrevet 9. april 2017 På 7.4.2017 den 19.49, tirben skrev: kvaliteten på maten er mye bedre enn på Rema. Jeg liker også Meny, men at kvaliteten på maten er bedre - det tror jeg absolutt ikke. Hvorfor mener du det? Anonymkode: 484b2...8dd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #49 Skrevet 9. april 2017 20 timer siden, SardintrollReturns skrev: På Jacobs og Ultra har jeg aldri satt min fot, rett og slett fordi det ikke akkurat vrimler av dem, andre kjeder er nærmere. Meny er jeg innom av og til om jeg har lyst på lasagne eller en lunchkakene deres. Mmmm, lunchkake! Ellers er jeg "tro" mot min arbeidsplass. Forstår ikke helt. Er jakobs en egen kjede? Trodde det bare var produkter hos meny? Anonymkode: bf267...a6f
tirben Skrevet 9. april 2017 #50 Skrevet 9. april 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker også Meny, men at kvaliteten på maten er bedre - det tror jeg absolutt ikke. Hvorfor mener du det? Anonymkode: 484b2...8dd Jeg synes det er bedre kvalitet på både kjøtt og fisk på Meny. Rema reklamerer voldsomt for utvalget sitt på grillvarer. Men når man kjøper det, er det mye dårlig kjøtt. Kjøpte også noe taco kjøtt der som skulle bare være å steke opp og fylle i lefser. Måtte hive halvparten da det var så mye fett og slintrer. Og Grans brus..... Da drikker jeg heller vann! Vet at de også har "vanlig " brus, men den har jo samme ( om ikke høyere) pris som Meny. Men masse varer er selvfølgelig helt like. Ingen forskjell på mel, melk eller smør kjøpt på Rema kontra Meny. Men jeg er veldig glad det finnes butikker med et større vareutvalg enn Rema, Kiwi og Joker.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #51 Skrevet 9. april 2017 Jeg handler stort sett bare på Meny. Årsaken er det store utvalget. Det er viktigere for meg enn lave priser. Dessuten synes jeg ikke mat er noe særlig dyrt i Norge, sett i forhold til andre utgifter - og andre land. Unntaket er hvis jeg bare skal ha et par ting av typen basisvarer som finnes i alle butikker. Da stikker jeg innom Kiwi. Anonymkode: 67e8c...bda
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #52 Skrevet 9. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt. Er jakobs en egen kjede? Trodde det bare var produkter hos meny? Anonymkode: bf267...a6f Jacobs startet som en matbutikk på Holtet, Nordstrand og var selvstendig butikk frem til 2005 da Norgesgruppen kjøpte den ut av familien. Merkenavnet har Norgesgruppen diden brukt på egne varer. I 2015 omprofilerte Norgesgruppen alle sine Ultrabutikker, unntatt den på Majorstua til Meny, den ble til en Jacob's, men er ikke en delikatessebutikk slik den på Holtet er. Anonymkode: a2e79...121
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå