Million Skrevet 6. april 2017 #21 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, canacas skrev: Da skal ikke jeg innom Coop denne uka! Hadde tatt alle i et digert jafs Jeg er redd for det.... jeg har allerede småspist på en av dem
Purple Basil Skrevet 6. april 2017 #22 Skrevet 6. april 2017 Jeg handler hos Meny eller Ultra. Utvalg og matvarer av god kvalitet er ekstremt viktig for meg. Synes faktisk ikke at mat skal være billigst mulig, jo kanskje grønnsaker, men ikke kjøtt og meieriprodukter da det er dyr som lider for at vi skal få den maten. Kjøtt og f.eks egg på billigsalg er noe av det verste jeg ser. kan legge til at jeg er student med deltidsjobb så jeg er ikke fra noen overklasse. 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #23 Skrevet 6. april 2017 Hehe, så morsomt at mange her sier at de handler på Meny pga "ferskvarediskene". Det er ikke så alt for lenge siden det gikk ett program på TV, husker ikke helt hvilket, matkontrollen, tv 2 hjelper deg, muligens? Men hvertfall da, de var i en Meny butikk hvor ferskvaresjefen sier at den fisken, biffen ect som ligger i ferskvaredisken er AKKURATT den samme som ligger innpakket i hyllene. Eneste forskjellen er at de produktene du kjøper i ferskvarer er dyrere en de samme varene som er pakket inn.. 😂 Jeg handler på diverse butikker, Extra, Mega, Kiwi, innimellom Meny fordi jeg skal ha druer og det er der jeg får de beste druene. Ellers bruker jeg jo mattilbud appen, så går ofte utifra der det er tilbud jeg liker. Anonymkode: 2c58d...368 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #24 Skrevet 6. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, så morsomt at mange her sier at de handler på Meny pga "ferskvarediskene". Det er ikke så alt for lenge siden det gikk ett program på TV, husker ikke helt hvilket, matkontrollen, tv 2 hjelper deg, muligens? Men hvertfall da, de var i en Meny butikk hvor ferskvaresjefen sier at den fisken, biffen ect som ligger i ferskvaredisken er AKKURATT den samme som ligger innpakket i hyllene. Eneste forskjellen er at de produktene du kjøper i ferskvarer er dyrere en de samme varene som er pakket inn.. 😂 Jeg handler på diverse butikker, Extra, Mega, Kiwi, innimellom Meny fordi jeg skal ha druer og det er der jeg får de beste druene. Ellers bruker jeg jo mattilbud appen, så går ofte utifra der det er tilbud jeg liker. Anonymkode: 2c58d...368 I fiskedisken hos Menybutikken jeg pleide å jobbe i før så var ikke produktene de samme, men fisken kunne ha vært fanget for 10 dager siden og fortsatt blitt solgt som fersk. Anonymkode: 48aa7...a53
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #25 Skrevet 6. april 2017 Storhandler på Meny et par ganger i måneden. Har Joker som nærbutikk, men den blir bare dårligere og dårligere etter at nye eiere overtok (varer utgått på dato, kuttet ut melk fra Q-meieriene, kuttet i utvalget av grønnsaker, kuttet i utvalget av brød, kuttet ut favorittkaffen min, tilbud som gjelder fra tirsdag til lørdag er utsolgt onsdag morgen, kun to ansatte som snakker norsk...). På Meny får jeg alt som står på handlelista uten å irritere meg over at det jeg hadde planlagt til middag enten er utsolgt eller ei uke over holdbarhetsdato. Og vi er ikke rike, kjører en gammel Nissan X-trail hvis det har noe å si. Anonymkode: 6564f...47b 3
Gjest canacas Skrevet 6. april 2017 #26 Skrevet 6. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, så morsomt at mange her sier at de handler på Meny pga "ferskvarediskene". Det er ikke så alt for lenge siden det gikk ett program på TV, husker ikke helt hvilket, matkontrollen, tv 2 hjelper deg, muligens? Men hvertfall da, de var i en Meny butikk hvor ferskvaresjefen sier at den fisken, biffen ect som ligger i ferskvaredisken er AKKURATT den samme som ligger innpakket i hyllene. Eneste forskjellen er at de produktene du kjøper i ferskvarer er dyrere en de samme varene som er pakket inn.. 😂 Jeg handler på diverse butikker, Extra, Mega, Kiwi, innimellom Meny fordi jeg skal ha druer og det er der jeg får de beste druene. Ellers bruker jeg jo mattilbud appen, så går ofte utifra der det er tilbud jeg liker. Anonymkode: 2c58d...368 Dette varierer fra Meny til Meny. Og fra ferskvaresjef til ferskvaresjef. De er selvstendige disse butikkene. Der jeg bor har vi tre stykker (Meny), med kort avstand mellom. Det er kun den ene jeg handler ferskvarer i. Det er lett å se hvor god rullering de har. Jeg kjøper fersk fisk, ikke kjøtt. Og så har Meny (forsåvidt også Kiwi) langt bedre kylling (kjøper kun prior), men av karbonadeig går jeg for first price feks. Denne Meny'en jeg handler på har også en fantastisk frukt og grønt, til og med agurkene holder seg slik de skal. De har det ene brødet jeg faktisk kan spise, og de har masse mat/erstatning for allergikere (som meg). Jo, og så har de generelt alt jeg trenger, det er ikke èn ting jeg må andre steder for å handle.
Petra75 Skrevet 6. april 2017 #27 Skrevet 6. april 2017 Jeg handler på Meny - ikke pga ferskvarene, men jeg syns de har mye bra tilbud av "mine" varer, og godt brød i forhold til de andre butikkene i nærheten. Og ikke minst er utvalget mye bedre. Det ligger også en del jeg bruker i tilbudsskapet (varer som snart går ut på dato), så jeg plukker alltid noe med meg derfra. Med mitt forbruk er det ikke store pengene å spare på å handle andre steder, så jeg kommer til å bruke Meny framover også. 3
Leo Skrevet 6. april 2017 #28 Skrevet 6. april 2017 Vi har (dessverre) ikke noen av disse butikkene i nærheten, men jeg handler der så fort jeg har sjansen og passer da først og fremst på å hamstre økologisk kjøtt og fjærkre, kaffe og ost samt det som måtte falle meg inn av ting som frister. 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #29 Skrevet 6. april 2017 I byen min har vi alle slags butikker, bortsett fra Meny. Jeg hadde jubla og feira om Meny kom hit! :D Anonymkode: bf267...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #30 Skrevet 6. april 2017 Hvilke kvalitet er det på middag på rema og kiwi? Dårlig utvalg. Kan være at jeg kjøper stangekylling eks. Og annet,men kjøper kun basisgarderoben der. Kaffe,melk,mel osv Ved å handle grønnsaker,frukt, krydder til invandrerbutikker,så sparer jeg mye. Mye mere utvalg i frukt og grønt har de også. Jeg handler i kjøttbutikk og fiskebutikken. Jeg vil ikke ha den fisken som ligger i frysedisken Anonymkode: 0b4c7...b84
Gjest Emera Skrevet 6. april 2017 #31 Skrevet 6. april 2017 (endret) Jeg er ikke ofte innom Meny, jeg er ikke så mye til matmenneske. Men i dag var jeg innom for å se etter den nye kaffeisen til Diplom-Is. Regnet med å være mer sikkert på å finne den der enn på Rema eller Prix, som er andre butikker i området. Jeg fant den, men den kostet femten kroner mer enn de andre variantene. Så det ble ikke noe is på meg i dag. Får vente til det blir tilbud et eller annet sted. Men de hadde 3 Kvikk Lunsj for 12,50. Den havnet i kurven. Endret 6. april 2017 av Emera
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #32 Skrevet 6. april 2017 12 timer siden, Blablab skrev: Handler kun på Meny om jeg skal ha noe spesielt som er vanskelig å få tak i på Kiwi/Rema. Men jeg kan skjønne at de med romsligere økonomi enn meg velger å handle på kun Meny. Jeg hater å kjøpe dagligvarer, vil få det unna på kortest mulig tid. Så om Rema ender opp med å fjerne varer jeg liker kommer jeg til å gå over til bare Kiwi, selv om det er noe dyrere, for å spare tid. Så hadde jeg hatt mer penger kunne jeg godt betalt litt ekstra for å få alt unnagjort på Meny. Ja det skiller vel 10 kr på en kurv... Anonymkode: 0b4c7...b84
Sirah Skrevet 6. april 2017 #33 Skrevet 6. april 2017 Jeg handler en del på Meny og jeg er definitivt IKKE overklasse for å si det sånn 😂 Jeg liker utvalget de har der veldig godt, og "min" Menybutikk er desidert den reineste og mest delikate i matbutikken i området. Jeg har en Bunnpris og en Kiwi som ligger i nærheten av der jeg bor. Bunnpris er ALLTID utsolgt for halvparten av det jeg skal ha, så skal jeg ha noe kjapt på vei hjem kjører jeg gjerne innom Kiwi. Jeg kjører ikke til Meny for å småhandle litt en torsdagskveld. Så nøye er det ikke.
Anglofil Skrevet 6. april 2017 #34 Skrevet 6. april 2017 (endret) Vi handler mest på Meny da vi får hjemlevering, og Meny har vist seg å være billigere på de varene vi foretrekker til sammenligning med andre butikker på nett, slik som Kolonial. Vi bruker Kiwi for å supplere hvis vi skulle gå tom for melk eller lignende. Jeg personlig synes ikke maten er så forferdelig dyr på Meny, og handler der (både på nett og i fysisk butikk) først og fremst på grunn av vareutvalget. Er så heldig at vi bor rett ved siden av to ganske store Meny-butikker og det er butikker det rett og slett er morsomt å handle i. For meg er uansett ikke billigst det viktigste så lenge det er et godt vareutvalg. Når det er sagt, vi bruker stort sett ikke mer på mat nå enn da vi bare handlet på Kiwi, men det er fordi vi kjøper f.eks First Price og andre billigmerker på Meny i tillegg til å handle andre varer vi i stor grad ikke finner på Rema, Kiwi osv. Vi er ikke rike, men har absolutt råd til å handle på Meny. Vi pleier å handle for ca to uker av gangen og bruker sjeldent mer enn 1200 kr uka, noe som er innenfor vårt matbudsjett. Mvh Yvonne Endret 6. april 2017 av Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #35 Skrevet 6. april 2017 Ultra finnes vel ikke lenger Anonymkode: 206c9...a9a 1
Puny Skrevet 7. april 2017 #36 Skrevet 7. april 2017 (endret) Jeg har god forståelse for folk som handler i slike butikker da utvalget er veldig bra. Har mye større problemer med å forstå folk som for eksempel handler på Bunnpris der du får komboen små trange butikker med dårlig utvalg til dyre priser.... Jeg handler stort sett på Kiwi da det er det jeg går forbi på veien hjem, så skal ikke skryte på meg å være veldig bevisst i mitt valg jeg heller.... Endret 7. april 2017 av Puny
Winry Skrevet 7. april 2017 #37 Skrevet 7. april 2017 Handler kun på disse dyre matbutikkene hvis jeg skal ha noe spesielt, enten fra ferskvaredisken, en spesiell bare kun meny har, eller noen jeg vet er på tilbud - men resten kjøper jeg på kiwi/extra
Gjest Sisti Skrevet 7. april 2017 #38 Skrevet 7. april 2017 Fordi det er godt utvalg, og disse butikkene er faktisk avhengig av at folk handler "vanlig" mat der også skal de gå rundt. Så skal jeg først handle noe der tar jeg like gjerne hele handelen der. Men vi handler jo ikke på samme butikk hver gang. Bunnpris er nærmest, så handler mye der. Skulle ønske vi hadde kiwi rett i nærheten.
SunnivaOslo Skrevet 7. april 2017 #39 Skrevet 7. april 2017 Jeg handler mest på Kiwi (nærmeste butikk) men kjøper grønnsaker/frukt og tørrvarer på grønnsaksbutikker,kjøtt på halalslakteren ved siden av og ferskvarer på Meny. Synes Meny har bra utvalg. Men ja,ser ikke vitsen med å betale ekstra for melk akkurat. Meny er jo mye billigere enn feks Mathallen eller den butikken som ligger på Karenlyst Allé son da er mer 'spesialbutikker'.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #40 Skrevet 7. april 2017 Vi handler nesten kun på UltraMeny (dvs. en Meny-butikk som tidligere var Ultra. Liker den bedre enn MenyMeny-butikkene, egentlig ) Handler der siden det er enklere å finne på noe å ha til middag der enn på Kiwi, Rema osv. Anonymkode: b31e9...50e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå