Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvem handler på Jacob's/Meny/Ultra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det nesten er kriminelt høye priser her. Jeg forstår at merkevarenes egne merkevarer i luksusklassen koster noe mer. Men hvem orker å dra kortet i en slik dagligvarehandel når mesteparten av handlevognen består av standardvarer?

Jeg har ''råd'' til å handle på Jacob's hvis jeg vil, men jeg ser virkelig ikke poenget når du kan spare pengene ved å kjøpe akkurat det samme på Kiwi... Har de ikke noen formening/forhold/relevans til penger de som bruker disse virksomhetene til dagligdagshandel?

I Norge har man en arbeiderklasse, middelklasse og en overklasse. Handler kun overklassen på disse dyre butikkene?

Anonymkode: b50b8...540

• Liker 2
Skrevet

Vi har ingen av nevnte butikker her vi bor, så vi handler på Rema/Extra, men handler på Meny hver gang vi er "i byen". Vi spiser mye vegansk og Meny har godt utvalg som passer for oss. Også har de Dr.Pepper! <3 

Er enig i at det er ganske dyrt, så hadde nok ikke handlet der til daglig om vi hadde en Meny i umiddelbar nærhet. Vi tilhører nok middelklassen. 

• Liker 2
Gjest canacas
Skrevet

Jeg handler mest på Meny. Liker utvalget, og ferskvaredisken. 

Skrevet

Jeg synes noe av det deiligste med å bli eldre og få mer romslig økonomi er å kunne gå i de dagligvarebutikkene som har best utvalg og fristende varer heller enn å måtte tenke pris hele tiden. Så jeg handler mye på Meny, og på Ultra når jeg har anledning. Ferkvaredisk ostedisk, flere valgmuligheter på det meste - betaler gjerne litt ekstra for det.

• Liker 19
Skrevet

Hender jeg drar på meny fordi de har den beste ferskvaredisken (<3) og best utvalg i glutenfritt brød... Men ellers drar jeg på kiwi eller bunnpris.

• Liker 2
Skrevet

Handler kun på Meny om jeg skal ha noe spesielt som er vanskelig å få tak i på Kiwi/Rema. Men jeg kan skjønne at de med romsligere økonomi enn meg velger å handle på kun Meny. Jeg hater å kjøpe dagligvarer, vil få det unna på kortest mulig tid. Så om Rema ender opp med å fjerne varer jeg liker kommer jeg til å gå over til bare Kiwi, selv om det er noe dyrere, for å spare tid. Så hadde jeg hatt mer penger kunne jeg godt betalt litt ekstra for å få alt unnagjort på Meny.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler på Ultra (som det fortsatt heter i hodet mitt selv om de har blitt kjøpt av Meny) innimellom pga helt vilt bra utvalg, spesielt i vegetarprodukter og glutenfritt. Er det noe spesielt og smårart jeg vil ha tak i handler jeg der. Men ja, det er sinnsykt dyrt, så prøver å begrense det til kanskje én gang i måneden. Betaler jo fort en femhundrelapp for noe som føles som noen få varer, og enkeltprodukter koster gjerne som standard minst femti kroner. 

Men ja, utvalget gjør at jeg handler der innimellom. Ellers er det som oftest Rema 1000 pga pris og Prix fordi jeg har gåavstand dit.

Anonymkode: dfada...8b3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da jeg var gift, var den nærmeste dagligvarebutikken en Spar-butikk, men der det stort sett alltid var utsolgt for halvparten av varene du skulle ha, og du alltid måtte sjekke holdbarhetsdatoen på hver vare du kjøpte fordi de ofte var utgått.

Så etterhvert ble vi lei av å aldri få tak i tingene vi hadde på handlelista, og tok den nestnærmeste butikken som var Meny. Der hadde de alltid alt vi skulle ha, og velfyllte hyller. Aldri tomt for noe. Så det ble til at vi alltid handlet på Meny, i mange år. Selv om vi visste at det var dyrt. Men det var så langt å kjøre til nærmeste Rimi, Rema eller Kiwi, så det var ikke lønnsomt. Kostet masse tid og bensin om vi skulle kjørt dit hele tiden.

Nå er jeg skilt, bor et helt annet sted og de nærmeste butikkene (gangavstand) er Coop, Rema og Kiwi. Jeg handler alltid 95% av matvarene mine hos de billigste, Kiwi og Rema. Jeg nekter å betale mer enn jeg må hos Coop, for nøyaktig de samme varene og merkene. Men en sjelden gang har Coop tilbud, som f.eks. nå denne uka, har de 40% på store sjokoladeplater, så da kjøpte jeg 4 stk og la i skapet. Forhåpentligvis greier jeg å la de ligge og bare spise èn hver helg.... hehe :fnise:  Ellers har de et par varer jeg bruker av og til hos Coop, som jeg ikke har funnet hos de to andre.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Meny er nærbutikken min, og jeg handler det aller meste der.

Rema ligger ikke så langt unna, men det er hele handleopplevelsen inkudert miljø og utvalg hos Meny som gjør at jeg alltid går tilbake dit etter å ha testet rema/kiwi etc. 

• Liker 5
Skrevet

Handler på Meny når jeg har lyst på et bedre utvalg og vi skal kose oss litt, ellers ser jeg ingen grunn til å betale dyrt for dagligvarer. Var på Meny tidlig på morgenen en dag og på parkeringsplassen var det bare nye biler av typen Porche, Jaguar osv. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler stort sett bare på Meny. Jeg har grei økonomi, og lavt forbruk, så jeg gidder ikke å se på prisen på dagligvarer. Jeg handler på Meny fordi de har delikate butikker og godt utvalg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har Spar og Meny som de aller nærmeste butikkene (og Jacobs forøvrig også ganske nærme) og Rema og Kiwi en kort kjøretur unna. Vi handler nesten alltid på Rema selv om vi har mer enn romslig nok økonomi til å gjøre alle handler på Meny. For det første er det mange ting som er bedre på Rema enn på Meny. Rema har f.eks det aller beste brødet og de beste frosne rundstykkene (Meny har jo bare Hatting) og de beste egenmerke-bleiene. Det er også ting jeg får på Rema som de ikke har på Menyen hos oss, f.eks Castello m/grønn pepper og tre-pakk med Kinderegg. For det andre synes jeg faktisk det er meningsløst (og irriterende) å betale noen kroner mer enn nødvendig for absolutt alle matvarene jeg putter i kurven. Så Rema all the way for meg- og i løpet av året får vi heldigvis en Rema rett ved der vi bor også!

Anonymkode: e8faf...328

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater Rema, handler svært sjelden der. Hadde det vært meny nærmere meg, så hadde jeg handlet der. Var der en tur i dag tidlig og det er en delikat butikk.

Stort sett handler jeg på Obs, da den er nærmest og alltid parkeringsplass.

Skrevet

Vi handler mest på Meny, dette fordi vi kjører forbi hjem fra jobb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meny er nærbutikken min så jeg handler der dersom jeg skal handle bananer eller om jeg fikk lyst på noe søtt. Ja, det er dyrt, så jeg pleier å ta storhandelen på butikker som Coop Mega, likevel så har Meny mye bedre brød. Ellers så er ferskvareavdelingen utrolig bra, samt godt utvalg av vegetariske og veganske alternativer. 

Anonymkode: a2726...b61

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Handler på meny eller Coop stort sett. De har bedre utvalg og ferskvaredisker med mye godt. 

Er ingen overklasse, men jeg prioriterer gode råvarer fremfor andre ting. Og jeg gidder ikke hoppe fra butikk til butikk for å spare på krona. 

Syns kiwi, Rema etc er stusselige butikker. Er trangt og lite rom for bevegelse i de fleste. På meny/Coop kan du faktisk ta en ordentlig handletur uten å slåss om plassen. Fine butikker. Gjør hele handleturen mye bedre. Samt jeg finner stort sett kun 50% av det jeg skal ha på kiwi eller rema. 

Men om jeg skulle valgt noe annet hadde jeg gått for rema da de faktisk kan ha godt utvalg om butikken har litt størrelse på seg :) 

Anonymkode: 9e87e...96a

• Liker 5
Skrevet

Jeg elsker Meny Ringenes park. Hvis du har handlet der forstår du raskt hvorfor: det er stort, ryddig og oversiktelig, og bugner av fristende varer. Det koster å drifte en dagligvarebutikk med ferskvarer og så stort utvalg - men gud så deilig det er å føle at du kan handle i fred og ro. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker rullestol og får ikke plass mellom hyllene i trange butikker som Rema, Bunnpris osv. På butikker som Meny og Ultra er det god plass og jeg får hjelp av betjeningen til å plukke ned varer. 

Anonymkode: 8c72e...00d

• Liker 3
Skrevet

Jeg handler aldri på de butikkene, rett og slett fordi det ikke finnes her i byen.

Gjest canacas
Skrevet
22 minutter siden, Million skrev:

Men en sjelden gang har Coop tilbud, som f.eks. nå denne uka, har de 40% på store sjokoladeplater, så da kjøpte jeg 4 stk og la i skapet. Forhåpentligvis greier jeg å la de ligge og bare spise èn hver helg.... hehe :fnise:  

Da skal ikke jeg innom Coop denne uka! Hadde tatt alle i et digert jafs :sjokkert: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...