Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rar ting å sitte å tenke på, ekstrem overtenking ( :sjenert: ) men noen ganger er hjernen min over alt. Men hvert fall, hva mener dere når dere "skriver" latter når dere snakker med folk. 

For meg er det slik:

Hihi = fnisete latter, typ tihi latter. Gjerne når noe er søtt eller sjarmerende etc.

Hehe bruker jeg mer som en lur "latter", eller for eksempel om man skriver en dårlig tørr vits, så avslutter man med hehe, for å underbygge at man tuller. Det er også en lyd jeg kan lage på ekte (ikke ekte latter, men mer sånn: "Heh heh" om noe er morsomt på en teit eller tullete måte). 

Haha skriver jeg når jeg faktisk syntes noe er morsomt og ler på ekte. 

Men jeg har merket at veldig mange ikke skriver noe annet enn hehe, og det forvirrer meg litt. For jeg tolker jo alltid "hehe" slik som jeg selv ville brukt den, men det får latteren til å virke hånlig satt inn i sammenheng der andre bruker den, så jeg prøver å tenke at de bruker den som jeg ville brukt "haha". Så hvordan bruker dere de forskjellige når dere skriver, er det noe du tenker over i det hele tatt? og du som alltid skriver "hehe", hva legger du i det?

(PS: Jeg er ikke helt gal altså (bare nesten), men jobber egentlig med en stor eksamensoppgave og akkurat nå vil hjernen min fokusere på litt viktigere ting :P)

Anonymkode: 9017a...076

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver ikke "haha", men "hahahah" (ja det er en forskjell) og da syns jeg noe er morsomt

"Hehe" skriver jeg når jeg prøver å være morsom, stiller et "dumt" spørsmål, eller er usikker på det jeg skriver

"Hihi" skriver jeg når jeg "fniser" eller prøver å være søt og uskyldig:lillesky2:

Rartå tenke på at det faktisk er forskjell:fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan betydningen er for meg; 

hihi = noe jeg skriver hvis jeg skriver med kjæresten å jeg er søt og uskyldig  😅

Hehe= halvveis morsomt (drar på smilebåndet) evt er usikker :P 

haha (evt hahahah)= kjempemorsomt ;p 

Anonymkode: f6da8...d0f

Skrevet

Samme her. Tror det er litt ulikt hvordan folk tolker slikt, og hva de legger i ordene/tegnene. Vet om flere som bruker ";)", og som ikke er klar over at det er en overlegen-bitchy-smiley.

AnonymBruker
Skrevet

"Hehe" liker jeg ikke fordi det tenker jeg på som kommer når jeg har skrevet noe teit eller noe som andre ikke bryr seg om, derfor bruker de "hehe" enten som "nå visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare eller helt hva du mener med det du skrev, og jeg ble litt for usikker oppi det hele til å ville spørre deg noe mer" eller "det du skrev der var litt teit, og nå synes jeg du maser litt". Det blir jeg også litt usikker av, avhengig av hva det ellers står skrevet. Kun en "hehe" som svar til noe ser jeg på som utelukkende negativ respons og da prøver jeg å ta hintet. Men selv så kan jeg bruke det en sjelden gang hvis jeg synes jeg selv var teit eller er usikker på om det jeg skriver er dumt, hehe.

"Haha" bruker jeg selv når jeg synes noe er morsomt, enten jeg faktisk ler på ekte eller ikke. Så det reagerer jeg ikke særlig på at andre skriver. Om de faktisk synes noe er morsomt eller ikke selv om de bruker "haha" er ikke så viktig for meg. Ikke om de er ironiske heller, for da skjønner jeg enten at det er ment ironisk, eller så skjønner jeg det ikke, men da har jeg jo ikke vondt av det heller.

"Hihi" er det ikke så ofte jeg ser. Selv kan jeg bruke den en sjelden gang, men jeg er litt usikker på hva jeg tenker når jeg bruker dette. Kanskje litt som i betydning "jeg er litt lur (hihi)" eller "jeg er uskyldig (hihi)". Ser sjelden andre bruke det direkte til meg så jeg vet ikke helt hva mer jeg skal tenke om denne.

Noen skriver "ha ha"/"he he"/hi hi". Jeg liker "ha ha" avhengig av hvem som skriver og og hva de pleier å skrive, om de plutselig endrer osv., og jeg liker "he he" bedre enn "hehe", fordi jeg ser "he he" mye sjeldnere derfor tolker jeg det ikke helt som "hehe", og siden jeg tolker "hehe" negativt, så blir liksom "he he" mer positivt. "Hi hi" kommer jeg egentlig ikke på å ha sett, så det burde jeg vel ikke ha nevnt her.

Det var det jeg umiddelbart tenkte, uten å egentlig ha tenkt så mye over at jeg har tenkt over dette før.

Anonymkode: 591d0...d19

AnonymBruker
Skrevet

hahahihihohohehehahahihi

Anonymkode: 85e59...598

Skrevet (endret)

"Haha" bruker jeg alt for ofte, og betegner vanlig latter. "Hehe" brukes her som en lur versjon, og skriver da oftere "hehehe". "Hihi" får jeg ekle vibber av som oftest fordi (eldre) menn bruker det i seksuell tilnærming, og derfor blir det ikke brukt.

Endret av Moonwalker
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Samme her. Tror det er litt ulikt hvordan folk tolker slikt, og hva de legger i ordene/tegnene. Vet om flere som bruker ";)", og som ikke er klar over at det er en overlegen-bitchy-smiley.

Oi, jeg bruker ;) hele tiden, men jeg trodde den var litt flørtende. Har aldri sett for meg at den er overlegen eller bitchy!

Ellers bruker jeg haha mest. Ofte fordi jeg synes noe er morsomt, eller hvis jeg slår en spøk.

Hehe bruker jeg ikke så mye, men hvis andre skriver det til meg (kun "he he") føles det en smule nedlatende. Litt sånn "nå er du litt dum" eller "dette ble mye mas".

Hihi eller tihi bruker jeg aldri, føler meg for gammel. Ser for meg en fjortis jente som vil ha fram "se på meg, jeg er søt". Takler hvertfall ikke at gutter bruker det!

Anonymkode: 8cdf3...388

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Moonwalker skrev:

"Haha" bruker jeg alt for ofte, og betegner vanlig latter. "Hehe" brukes her som en lur versjon, og skriver da oftere "hehehe". "Hihi" får jeg ekle vibber av som oftest fordi (eldre) menn bruker det i seksuell tilnærming, og derfor blir det ikke brukt.

"Hihi" misliker jeg veldig fordi det er så overdrevet brukt av eldre bloggere. De kniser tydeligvis av alt og det virker så tåpelig, nesten litt tilbakestående. Bruker kun hehe og haha, nøyaktig den betydningen ts skriver.

Anonymkode: 4cacd...f3a

• Liker 1
Gjest Frk. Violeta
Skrevet

Deler din oppfatning ts! 

Skrevet

Har samme oppfatning som TS :) Bare at hehe kan jeg og ofte tolke som negativt, spesielt hvis det kun står "hehe" alene som respons på noe jeg har skrevet. Tolker det litt som en klein latter, "hehe jeg synes egentlig ikke det var så morsomt, eller vet ikke hva jeg skal si så, hehe..." 

Skrevet

Artig tema, men du glemte "hå hå hå", den virkelig lure latteren. 

IMG_4664.PNG

Skrevet

Helt enig med deg, Ts. Har aldri tenkt over det, men du har jo helt rett. :) Håhå er for meg en rå latter og præhæhæ er litt ondskapsfull latter. :) 

AnonymBruker
Skrevet

TS her, morsomt at så mange har svart! Ser egentlig at vi fleste har ganske lik oppfatning, bare litt forskjellige måter å forklare det på. Det kom kanskje ikke så godt frem i innlegget mitt, men jeg ser også på Hehe som negativt når det ikke brukes i en "lur" situasjon. 

Grunnen til at jeg begynte å tenke på det var at han jeg dater alltid skriver "hehe", føler meg alltid like dum når han skriver det og egentlig ganske til bry... :snurt: Men han fortsetter jo å skrive til meg rett etterpå, så kan ikke være så ille. Kanskje det bare er en mannegreie? Altså at vi jenter tenker mer over hvordan ting fremstår? Eller så er han bare dum rett og slett. :fnise: 

Anonymkode: 9017a...076

Skrevet

Prrææhææhæææææ...  :alice:

Skrevet

hihi bruker jeg ofte hvis jeg er litt sleip eller noe, liten djevel 

haha er til morsomme ting 

hehe kan være til kleine ting, f.eks. som ditt forslag en dårlig vits 

AnonymBruker
Skrevet

Hihi er knising og fnising, hehe er lur latter. Haha er jeg litt mer usikker på, ler de med meg eller av meg?

Håhå er rå latter, mens hæhæ er mer spottende latter. 

Hva med hoho?

Anonymkode: c1f56...e13

AnonymBruker
Skrevet

Høhø ser jeg også noen som bruker, hvordan tolker dere det? Litt sånn pervo-humor-latter kanskje, eller litt rølpete? Tenker litt Alex Rosén, kanskje?

Anonymkode: e96d9...247

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høhø ser jeg også noen som bruker, hvordan tolker dere det? Litt sånn pervo-humor-latter kanskje, eller litt rølpete? Tenker litt Alex Rosén, kanskje?

Anonymkode: e96d9...247

Jeg skriver høhø når jeg dummer meg på en morsom måte, som jeg selv finner artig. Evnt at jeg tar feil, og synes jeg er er dum, men at jeg ikke tar hardt på det.

Anonymkode: 4c22f...20b

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hihi er knising og fnising, hehe er lur latter. Haha er jeg litt mer usikker på, ler de med meg eller av meg?

Håhå er rå latter, mens hæhæ er mer spottende latter. 

Hva med hoho?

Anonymkode: c1f56...e13

Hoho må jo være sånn her latter det da: :hoho: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...