Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mini er 5,5 mnd gammel og har ikke bæsjet på tre uker. Hun virker ikke plaget. Har så vidt fått litt smaksprøver i en ukes tid, søtpotet, avokado, pære, mango. Hs anbefalte malt, men leser at det kan både hjelpe eller gi mageknip. Hun har tidligere gått opp mot 19 dager uten å bæsje, men er litt bekymret nå siden hun har fått smaksprøver, har inntrykket av at da burde hun bæsje oftere? Noen tips?  Masserer magen hennes og sykler med bena daglig. 

Anonymkode: ee201...251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer bæsjer jo ikke. De serverer noe som kalles bek og som kan brukes som tapetklister.

Du har nok en bek-bombe i vente. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har begynt med fast føde og ikke bæsjer ville jeg prøvd med noe ja. Enten sviskemos eller malt, er vel bedre å få tømt magen enn å kanskje risikere mageknip?

Anonymkode: c9993...7f5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

Babyer bæsjer jo ikke. De serverer noe som kalles bek og som kan brukes som tapetklister.

Den aller første avføringen kalles bek ja, men den har de bare et par dager....

Når babyer begynner med fast føde blir avføringen deres tilnærmet normal.

Anonymkode: c9993...7f5

• Liker 12
Skrevet

Det var ganske lenge uten å bæsje, ja!

Ville prøvd med litt malt eller svisker? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv med malt!  3 uker er altfor lenge!  

Anonymkode: 52b17...aa1

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga sviskemos og puttet malt i grøten, min er like gammel som din. Det kom (masse) bæsj etter halvannen dag. Jeg ville gitt noe, 3 uker er lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir sviskemos hver dag, jeg. Holder magen fint i gang. 

Anonymkode: 14f39...1ec

Skrevet

Sviskemos er god knall for treige babymager.

Skrevet
2 timer siden, Antoinette skrev:

Beket blir borte etter et par avføringen etter fødselen. Dersom man fullammer blir det deretter som sennepsfarget cottage cheese.

Når man så seinere begynner med fast føde blir det vanlig avføring.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

3 uker var lenge :( Jeg kjenner noen som opplevde det, og de ble sendt rett til St.Olavs av helsesøster. Ville tatt kontakt med helsestasjonen og forhørt meg om jeg var deg. Lykke til!

Anonymkode: 28f9d...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Forstoppelse er ikke bra! Bæsjen kan bli kjempe hard og vanskelig å få ut. Det kan føre til rifter som gjør at baby syns det er vondt neste gang det skal bæsjen. Da kan det igjen føre til forstoppelse, så er man i en ond sirkel. 

Her må du faktisk gjøre noe. Malt kan føre til mageknip ja. Forstoppelse kan også det og enda verre ting. Hadde først prøvd med malt. Fungerer ikke det ville jeg kontaktet helsestasjonen. Du vil antagelig få råd om å gi duphalac/laktulose. Det fikk vi etter SEKS dager uten avføring. 

Anonymkode: 52f9d...0c8

• Liker 2
Skrevet

Jeg ga malt i hver flaske mme, ekstra mye hvis det var flere dager siden han hadde bæsjet. 

Skrevet

Ammer du? Jeg syns ikke du bør introdusere fast føde i denne perioden hvor tarmene allerede "trøbler". Hvis du kan, gå tilbake til fullamming, og ev hør med lege om du skal prøve duphalac eller lignende. Syns også 3 uker begynner å nærme seg grensen for hva som er akseptabelt uten nærmere utredning/sjekk. 

AnonymBruker
Skrevet

Tre uker og vurderer du å gjøre noe? Tre uker er altfor lenge og du burde tatt tak tidligere. Sviskemos eller laktulose. Stakkars unge. 

Anonymkode: d7077...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tre uker og vurderer du å gjøre noe? Tre uker er altfor lenge og du burde tatt tak tidligere. Sviskemos eller laktulose. Stakkars unge. 

Anonymkode: d7077...edd

ja kom deg til lege!!

Anonymkode: e3406...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avføringsmiddel skal aldri gis uten samråd med lege, så ta kontakt med lege TS! 

Anonymkode: 4b737...613

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...