Gå til innhold

Flere som har samboere som "slumrer" om morgenen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir seriøst gal!! Han slumrer opptil en time hver morgen.. Jeg begynner på jobb senere, og kan sove i tre kvarter lengre... Men han gjør så jeg våkner helt! lenge før han selv står opp...Det verste er, når han gjerne har slumret noen ganger allerede, og minsten roper fra rommet sitt.. Og han fortsatt ikke står opp, slik at jeg må gjøre det til slutt...

Jeg har sagt at han må slutte, jeg har truet med å streike, jeg føler at jeg har gjort alt..

Nå vurderer jeg å ta med meg barna å flytte til mamma!! Jeg trenger søvn..

Flere som har vert i samme båt? tips til å få han til å slutte?

Anonymkode: 259ef...440

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå av alarmen hans etter han er sovnet. Uten at han vet det. Han våkner jo av din klokke uansett.

Eventuelt kan dere snakke sammen? Som voksne mennesker?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Om han kan slumre 1 time så har han tydeligvis ikke behov for å ha på klokken så tidlig. Hva sier han selv er grunnen til at han gjør dette? 

Andre alternativ er jo at du legger deg tidligere slik du får nok søvn og kan stå opp når du våkner av hans klokke. 

Anonymkode: 5b118...c31

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han kan slumre 1 time så har han tydeligvis ikke behov for å ha på klokken så tidlig. Hva sier han selv er grunnen til at han gjør dette? 

Andre alternativ er jo at du legger deg tidligere slik du får nok søvn og kan stå opp når du våkner av hans klokke. 

Anonymkode: 5b118...c31

Jeg kan jo ikke legge meg klokken ni om kvelden å stå opp klokken fem fordi samboer ikke kan ta hensyn til meg?

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Timsy skrev:

Slå av alarmen hans etter han er sovnet. Uten at han vet det. Han våkner jo av din klokke uansett.

Eventuelt kan dere snakke sammen? Som voksne mennesker?

Jeg har prøvd å snakke med han som en voksen.. Men han har bestemt seg for at han ikke vil bry seg om det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å snakke med han som en voksen.. Men han har bestemt seg for at han ikke vil bry seg om det..

Neivel, men da skrur du av alarmen hans etter første ring. Så får han heller forsove seg helt til han lærer å stå opp når klokka ringer. 

Anonymkode: 470e1...d3a

• Liker 17
Skrevet

Dere har barn sammen? Jeg ville reist hjem til moren min og tatt med barnet så kanskje han våkner opp litt. Han oppfører seg jo som en umoden tenåring. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også samme problem. For meg er det viktig med så mye søvn som mulig, men når mannen liker å slumre i en time før han står opp, og i tillegg er TREG med å våkne, slik at alarmen går en fem-seks ganger før han får slått den av, så betyr det at jeg får en time mindre søvn når vi ligger på samme rom.

Her må han rett og slett ta hensyn, vise vanlig folkeskikk. Ellers får han sove på sofaen/inne hos barna.

Anonymkode: 09d21...264

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du sammen med en slik dust som helt tydelig viser at han ikke verken respekterer, eller bryr seg om deg?

Anonymkode: 87f76...458

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere må gi og ta litt begge to? Kan han to-tre dager ta hensyn til deg, og så kan du ta hensyn til han de andre dagene? I helga tar dere barnet en dag hver. 

Anonymkode: 07e60...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg deg på et annet rom

Anonymkode: 2455f...efd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min slumrer i en halvtime ca. Plager meg ikke da han etter første alarm smyger seg intill meg så vi ligger og koser før han står opp 😋

Anonymkode: fac4e...c81

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig med vedkommende over her, dere må finne et kompromiss. Jeg er som mannen din, liker å bruke litt tid på å våkne i stedet for å sprette rett opp av senga. MEN: Å slumre en hel time når man sover sammen med andre er ego, hva om å foreslå at han stiller klokka litt senere slik at han kan slumre en gang eller to? Og så skjønner jeg ikke helt hvorfor det tydeligvis er en selvfølge at han tar minsten, når du begynner senere på jobb har vel du bedre tid; i det minste må det være rimelig at dere deler på.

I tillegg synes jeg det er drøyt å kalle mannen barnslig, som noen gjør over her, TS er vel ikke noe mindre barnslig som vurderer å flytte på grunn av en slik bagatell.

Anonymkode: 1974e...51f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har der ett rom du kan sette en seng i ? Jeg ville flyttet over til ett gjesterom. Hadde en periode hvor mannen min gjorde det samme som din. Han starter kl 9 jeg starter kl 10. Han setter alarmen 1t til 1t 20m før han må stå opp, irriterte vettet av meg. Jeg er en som våkner av en stille alarm og står opp så fort den går av. Ble mye krangling og begge var irritert. Så til slutt fikk jeg nok og satt opp en seng på et annet rom. Vi sover på samme rom i helgene, men når det er jobb så sover vi hver for oss. Livet vårt har blitt mye bedre, med mindre bitterhet.

Anonymkode: d01e1...29d

• Liker 6
Skrevet

Kan du legge deg på et annet rom? Jeg er helt enig i at det virker helt sprøtt, men om han nekter å høre, hadde jeg enten tatt telefonen hans etter at han har sovnet, eller lagt meg på et annet rom. Fortrinnsvis langt bort fra barn som våkner, om mulig.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir seriøst gal!! Han slumrer opptil en time hver morgen.. Jeg begynner på jobb senere, og kan sove i tre kvarter lengre... Men han gjør så jeg våkner helt! lenge før han selv står opp...Det verste er, når han gjerne har slumret noen ganger allerede, og minsten roper fra rommet sitt.. Og han fortsatt ikke står opp, slik at jeg må gjøre det til slutt...

Jeg har sagt at han må slutte, jeg har truet med å streike, jeg føler at jeg har gjort alt..

Nå vurderer jeg å ta med meg barna å flytte til mamma!! Jeg trenger søvn..

Flere som har vert i samme båt? tips til å få han til å slutte?

Hvorfor ta med deg barna?? Dra til mora di og la han ta seg av de selv. Da kanskje han lærer.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, EvaLena skrev:

Hvorfor ta med deg barna?? Dra til mora di og la han ta seg av de selv. Da kanskje han lærer.

Hvorfor i all verden skal barna "straffes" med at mamma reiser bort fordi hun og pappa ikke greier å bli enige om noe som, ærlig talt, er en bagatell?

Det er snakk om en liten stund om morgenen, det er ikke som om han ruinerer hele nattesøvnen hennes. :roll: 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal barna "straffes" med at mamma reiser bort fordi hun og pappa ikke greier å bli enige om noe som, ærlig talt, er en bagatell?

Det er snakk om en liten stund om morgenen, det er ikke som om han ruinerer hele nattesøvnen hennes. :roll: 

Straffes!!?? Jeg har ikke sagt barna skal straffes, men barnefar. Hvis han er alene med barna, så MÅ han stå opp. Da lærer han kanskje.

Dessuten ser jeg ikke på det som straff å være sammen med faren sin. Følte du det var en straff å være sammen med din egen far hvis moren din var borte en natt?

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bagatell.. Når en ikke har fått nok søvn på ukevis, så mener jeg at det ikke er noen bagatell lengre.. Desssuten så har han jo ikke evne til å repsektere meg og ta hensyn til meg

• Liker 9
Skrevet
6 timer siden, Antoinette skrev:

Dere har barn sammen? Jeg ville reist hjem til moren min og tatt med barnet så kanskje han våkner opp litt. Han oppfører seg jo som en umoden tenåring. 

Mens det er veldig modent å reise til mamma hver gang en ikke er fornøyd med partner??

Ts, når klokken ringer første gang, sier du: Nå ringer klokken, nå må du stå opp! Og så fortsetter du, som en plate med hakk i, å mase på ham til han står opp. Han kommer ikke til å ha lyst på tre kvarter med gnål hver morgen, garantert.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...