Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en WEB-side der besøkende stiller spørsmål og andre svarer, nesten som et forum, en det bør være litt enklere, uten så mange muligheter.

Denne spørsmål- og svar-siden kan gjerne være ekstern (uten å ligge på domenet), men det bør være minimalt med reklame (helst ingenting) og siden bør lastes fort.

Det er også et krav at den er gratis.

Noen som forstår hva jeg mener og som har et tips til løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dette passe:

http://www.phpbb.com/

Det er det samme som KG er bygd på og er gratis.

Reklame er jo noe du velger selv om du vil selge plasser til eller ei :-)

Skrevet

Reknar med eg forstår kva du meinar ja.

Kan vera ekstern seier du - men kva kan du bruka om du vil ha di eiga løysing internt? PHP og MySQL?

Skrevet

Jeg kan desverre ingen av delene.

Kan jo alltids lære meg noe da, men det bør ikke være FOR komplisert og omfattende.

Det skal være enkelt å sette opp og enkelt å bruke.

Hvis du tenker deg et sånt e-post-skjema som er på enkelte sider (der man kan sende e-post rett fra siden), så er det noe sånt jeg tenker på. Men teksten skal publiseres rett på siden med det samme.

Deretter skal det være mulig å skrive svar rett under hvert spørsmål.

Det blir vel nesten som en gjestebok der det er mulig å skrive kommentar til innleggene.

Skrevet

Tenkte meir på om du hadde muligheten til å bruka det eg; finn ein slike skript så er det vanlegvis ikkje så vanskeleg å setja opp, sjølv om kunnskapane innan PHP/MySQL ikkje er så store :)

Det beste er jo å bruka det ein sjølv har kontroll på - og eg skal sjekka litt rundt etter slikt som du er ute etter - men om du vil sjekka fjernhosting så kikk her - mulig du finn noko som passar.

Skrevet

Takk!

Jeg har mulighet til å bruke

ASP

PHP4

MySQL

Men jeg har ikke brukt det før altså..

Skrevet

Då veit eg i alle fall kva eg kan sjå etter :)

Forresten - http://forumer.com/ er ein stad der du kan få gratisforum i stil med KG, og eg meinar det er utan reklame. Du vil kanskje vurdere det òg?

Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke om et forum er det rette.

Dette skal være til en "intern" side i jobbsammenheng. Det kommer ikke til å være mer enn 6-7 brukere uansett.

Et forum bli kanskje litt vel mye å holde styr på.

Men det er absolutt et alternativ altså.

Takk for tipsene. Sjekker ut nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...