Gå til innhold

Skal være alene på bursdagen min, tips til at dagen ikke ender med vonde følelser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg er en ganske ensom person. Vært syk og har ikke mange venner igjen. Og typiske dager som nyttårsaften, 17.mai og bursdagen min pleier å bli vonde. Jeg leser jo stadig her om folk som er alene på bursdagen, eller sluttet å feire bursdagen sin da de var barn, og jeg tenker "jeg behandler det bare som en vanlig dag!" slik som det virker som mange gjør. Men jeg ender alltid opp med å føle det kjipt likevel. Eller ... ja, det blir liksom som om dagen blir en oppsummeringsdag over alt som går galt i livet mitt, selv om jeg prøver å behandle det som en vanlig dag. Det blir sånn klimaks av ensomhet på disse dagene, selv om jeg til vanlig ikke kjenner noe særlig på det. Jeg skulle ønske jeg klarte å behandle det som vanlige dager slik som det virker som mange gjør, men jeg får det ikke til. (Haha, wow, når jeg leser på nytt teksten over så høres jeg skikkelig negativ og deppa ut! Og stusselig! Uff. :P

Så, familien min jobber den dagen. Jeg har ingen venner som bor her i byen, eller innen rekkevidde for en dagstur. Så alene, det er jeg sikker på. 

Hva kan jeg gjøre for at det skal bli en "staselig" dag selv om jeg er alene? Jeg bruker jo uansett mye tid sammen med meg selv og ser film og tv til vanlig, så det er liksom bare hverdagslig. Ellers har jeg fri den dagen og dagen etter, så jeg kan liksom ikke skylde på at jeg er trøtt eller må tidlig opp så dagen blir kortere. 

Noen som har noen tips? 
Setter pris på alt av svar! :) 

Anonymkode: e5147...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøp litt ekstra godis, bestill kinamat, tenn lys og gjør stua ekstra koselig og se en film som er en favoritt eller les en god bok. :vin::kose:

Anonymkode: bf3fc...847

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når har du bursdag og hvor bor du? :)

Anonymkode: 1247d...89b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville gjort følgende:

Dratt på trening etter frokost, artig humørtime med hard trening og god musikk. Deretter handlet noe jeg trengte - klær, ryggsekk, potteplanter... Tatt meg god tid til det. Så hjem en sving, enten spise hjemme, eller ta med en bok og gå på Egon eller Peppes eller lignende og spist pizza. Etterpå kino, gjerne litt sent så det var sengetid når jeg kom hjem.

Hadde kost meg med det! Men du har gjerne andre interesser eller muligheter...

Anonymkode: c608f...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene på bursdagene mine, men med stikk motsatt filosofi. Det er ingen vanlig dag, men en dag jeg kan gjøre absolutt alt jeg vil. Spise den beste maten, dra på et museum, være på restaurant alene, dra på en konsert osv., bare fantasien setter grenser, og du vet selv best hva du liker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Herr Heftig skrev:

Netflix + godteri 

I 14 timer? Hun sier jo at hun ser mye tv til daglig, så det blir vel ikke noe spes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er en ganske ensom person. Vært syk og har ikke mange venner igjen. Og typiske dager som nyttårsaften, 17.mai og bursdagen min pleier å bli vonde. Jeg leser jo stadig her om folk som er alene på bursdagen, eller sluttet å feire bursdagen sin da de var barn, og jeg tenker "jeg behandler det bare som en vanlig dag!" slik som det virker som mange gjør. Men jeg ender alltid opp med å føle det kjipt likevel. Eller ... ja, det blir liksom som om dagen blir en oppsummeringsdag over alt som går galt i livet mitt, selv om jeg prøver å behandle det som en vanlig dag. Det blir sånn klimaks av ensomhet på disse dagene, selv om jeg til vanlig ikke kjenner noe særlig på det. Jeg skulle ønske jeg klarte å behandle det som vanlige dager slik som det virker som mange gjør, men jeg får det ikke til. (Haha, wow, når jeg leser på nytt teksten over så høres jeg skikkelig negativ og deppa ut! Og stusselig! Uff. :P

Så, familien min jobber den dagen. Jeg har ingen venner som bor her i byen, eller innen rekkevidde for en dagstur. Så alene, det er jeg sikker på. 

Hva kan jeg gjøre for at det skal bli en "staselig" dag selv om jeg er alene? Jeg bruker jo uansett mye tid sammen med meg selv og ser film og tv til vanlig, så det er liksom bare hverdagslig. Ellers har jeg fri den dagen og dagen etter, så jeg kan liksom ikke skylde på at jeg er trøtt eller må tidlig opp så dagen blir kortere. 

Noen som har noen tips? 
Setter pris på alt av svar! :) 

Jeg går på konditori,kjøper meg kaffe og kake. Det blir min feiring. Etterpå går jeg og kjøper presang til meg selv

Anonymkode: a8505...f75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når har du bursdag og hvor bor du? :)

Anonymkode: 1247d...89b

Jeg har bursdag på skjærtorsdag! Og jeg bor i Sogn og Fjordane. 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gjort følgende:

Dratt på trening etter frokost, artig humørtime med hard trening og god musikk. Deretter handlet noe jeg trengte - klær, ryggsekk, potteplanter... Tatt meg god tid til det. Så hjem en sving, enten spise hjemme, eller ta med en bok og gå på Egon eller Peppes eller lignende og spist pizza. Etterpå kino, gjerne litt sent så det var sengetid når jeg kom hjem.

Hadde kost meg med det! Men du har gjerne andre interesser eller muligheter...

Dette var faktisk en veldig god plan! Jeg kunne liksom gått på butikken og "unnet meg noe" eller ja, satt av noe penger til en gave til meg selv! Problemet med en sånn plan er at det er på skjærtorsdag og ca. ALT er stengt. Butikker selvsagt, men også spisesteder og kino. Dette tenkte jeg ikke en gang på da jeg skrev tråden, for ellers skulle jeg jo nevnt det. Men takk for gode forslag likevel! 

Jeg fikk i alle fall en idé til å gå innom en butikk på onsdag og kjøpe meg selv en gave, så skal jeg kanskje få den pakket inn og finne den frem på kvelden! :P 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp litt ekstra godis, bestill kinamat, tenn lys og gjør stua ekstra koselig og se en film som er en favoritt eller les en god bok. :vin::kose:

Anonymkode: bf3fc...847

Takk for tips! 

21 timer siden, Ananas. skrev:

Jeg er også alene på bursdagene mine, men med stikk motsatt filosofi. Det er ingen vanlig dag, men en dag jeg kan gjøre absolutt alt jeg vil. Spise den beste maten, dra på et museum, være på restaurant alene, dra på en konsert osv., bare fantasien setter grenser, og du vet selv best hva du liker. 

Hadde jeg bodd en litt større plass så kunne jeg kanskje gjort mer ut av det, som å gå på museum eller prøvd en ny restaurant, men sånn bortsett fra at alt er stengt så er det ikke så mye her likevel. Men jeg skal prøve å ta til meg din filosofi! :) 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på konditori,kjøper meg kaffe og kake. Det blir min feiring. Etterpå går jeg og kjøper presang til meg selv

Anonymkode: a8505...f75

Gode tips! Jeg tror jeg har bestemt meg for å fikse en gave til meg selv dagen før, selv om det ikke blir det helt samme! Og så kan jeg jo bake en kake eller kjøpe et kakestykke på konditori dagen før eller noe. :) 

Jeg setter pris på tipsene deres folkens, jeg prøver å tenke at man får ikke mer moro enn man lager selv, men likevel så kjenner jeg allerede nå på at jeg er trist fordi jeg skal være alene. Og jeg veit, jeg veit at det er teit, jeg må jo bare skifte fokus! Jeg prøver! Det hjelper ingen, aller minst meg selv, å la meg selv være en sippekjerring. :P 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...