Gå til innhold

Hvorfor mener dere at Pepsi Max er så usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi ingen jeg vet om, kjenner eller har møtt som drikker pepsi max ivaretar et sunt kosthold ellers, de er alle som en overvektige. Det sier meg at det er ugunstig med tanke på vektnedgang i hvertfall. Vann er uansett sunnere som tørstedrikk, mat/en kopp te er bedre som kos.

Det er aldri nødvendig med en brus.

Anonymkode: 715c7...791

Jeg drikker pepsi max og har en bmi på 21,5.  Jeg drikker  1-3 liter i uka. 

AnonymBruker
Skrevet
På 4/6/2017 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Fordi ingen jeg vet om, kjenner eller har møtt som drikker pepsi max ivaretar et sunt kosthold ellers, de er alle som en overvektige. Det sier meg at det er ugunstig med tanke på vektnedgang i hvertfall.

Anonymkode: 715c7...791

Tull og tøys. Jeg har et usunt kosthold og får i meg for mange kalorier, derfor har jeg byttet fra vanlig brus til lettbrus. Kostholdet er fremdeles usunt men jeg får i hvert fall ikke i meg like mange flytende kalorier lenger. Det er klart det er gunstig med tanke på vektnedgang å bytte ut en drikk som inneholder masse kalorier med en drikk som nesten ikke inneholder noen.

Anonymkode: 89558...170

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2017 den 0.26, Boomonster skrev:

Aspartam påvirker  visstnok insulinet. Derfor har mange kvinner som drikker mye PM mer magefett enn de som lar vær.

Det tror jeg landets ca 165 tusen diabetikere vil være høyst uenige med deg i, spesielt de ca 30 tusen med diabetes type 1.

Me, det hadde vært interessant å sett underlaget du hentet informasjonen fra.

Anonymkode: c5711...de4

• 4 år senere...
Skrevet

brus er brus. 

den blir ikke automatisk "sunn" bare fordi produsentene påstår at brusen ikke skal inneholde sukker. 

Anonymkode: b6a07...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...