AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #21 Skrevet 5. april 2017 http://www.kk.no/livsstil/dette-gjør-lettbrus-med-kroppen-din-23349 Anonymkode: 643f4...66b
Djungelvrål Skrevet 5. april 2017 #22 Skrevet 5. april 2017 Aspartam påvirker visstnok insulinet. Derfor har mange kvinner som drikker mye PM mer magefett enn de som lar vær. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #23 Skrevet 5. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.kk.no/livsstil/dette-gjør-lettbrus-med-kroppen-din-23349 Anonymkode: 643f4...66b Denne saken hos KK har valgt og vraket når det kommer til studier på dette området. Ja, det er utrolig mange studier på området, og de motsier hverandre, men noen som har gått igjennom alt av undersøkelse på området kommer frem til at de ikke har noen gjennomgripende bevis for at aspartam og lettbrus er farlig. Jeg ville tatt det som står på KK med en klype salt når det kommer til forsking. Blant annet har de skrevet "Studien viste at jo mer lettbrus en person drakk, jo større var risikoen for å bli overvektig." noe som ikke er tilfellet. Det er sant at studien viste at av de som drakk lettbrus så var flere overvektig. Men det kan komme av at man har et dårligere kosthold generelt når man drikker brus og lettbrus, og betyr ikke nødvendigvis at det er lettbrusen som har forårsaket overvekten. TS Anonymkode: e6a01...a0b 4
brownbrown Skrevet 5. april 2017 #24 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi det inneholder aspartam som har blitt koblet til kreft, hjernesvulst, synsproblemer, slag etc. Gjør noen nettsøk på det, tenker at ingen røyk uten ild. Anonymkode: b8065...274 Det er koblet til fedme også
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #25 Skrevet 5. april 2017 18 minutter siden, Boomonster skrev: Aspartam påvirker visstnok insulinet. Derfor har mange kvinner som drikker mye PM mer magefett enn de som lar vær. Og aspartam påvirker visstnok IKKE insulinnivået. I følge de fleste nyere studier på dette utført på menneskelige testpersoner viser det seg at aspartam ikke påvirker insulinnivået i blodet. TS Anonymkode: e6a01...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #26 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, brownbrown skrev: Det er koblet til fedme også At det er koblet til fedme sier ingenting om årsak-virkning. Det er sannsynlig at mange av de som sliter med fedme drikker brus, og lettbrus for å være sunnere. Men å peke på lettbrus som årsaken til fedmen finnes det ingen studier som kommer med konkrete beviser på. TS Anonymkode: e6a01...a0b 3
Gjest førstedamen Skrevet 5. april 2017 #27 Skrevet 5. april 2017 Aldri før har norske barn spist og drukket så mye rare stoffer. Og aldri før har norske barn hatt så mye miljøgifter i kroppen! Var reportasje på god morgen Norge for noen uker siden.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #28 Skrevet 6. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt svar! Jeg tenker som deg at det er jo åpenbart ikke sunt, den har jo ingen næringsstoffer, og tilfører ikke kostholdet noe. Den er usunn for tennene, det er jeg enig med. Men alt dette andre som folk hisser ut av seg, og dømmer folk som drikker Pepsi Max, jeg skjønner det ikke. Hvis valget er mellom å drikke sukkerholdig drikke og lettvariant tenker jeg at lettvariant er det tydelig bedre valget. Og hvis Pepsi Max hjelper deg å holde søtsuget i sjakk, og du bruker det som en hjelp til å klare å ivareta et sunt kosthold ellers, så er det en god ting. TS Anonymkode: e6a01...a0b Fordi ingen jeg vet om, kjenner eller har møtt som drikker pepsi max ivaretar et sunt kosthold ellers, de er alle som en overvektige. Det sier meg at det er ugunstig med tanke på vektnedgang i hvertfall. Vann er uansett sunnere som tørstedrikk, mat/en kopp te er bedre som kos. Det er aldri nødvendig med en brus. Anonymkode: 715c7...791 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #29 Skrevet 6. april 2017 Har du bevis på at det et sunt da? Anonymkode: 85278...4b2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #30 Skrevet 6. april 2017 Aspartam virker avhengighetsskapende med tanke på hvor mye ihuga pepsi max drikkere ønsker å forsvare søtstoffet Anonymkode: e4af0...740 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #31 Skrevet 6. april 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Men tror du ikke at hvis det var sånn som det stod i den linken du skrev over at folk faktisk dør av Pepsi Max og aspartam, så ville det vært utrolig mange flere dødsfall med tanke på hvor mange som drikker store mengder med Pepsi Max i dagens samfunn. Hvis det var sånn at det førte til død, da ville myndighetene forbudt dette stoffet. TS Anonymkode: e6a01...a0b Det er nok mange dødsfall, men tror ikke dette blir koblet til aspartam, MSG eller andre giftstoffer eller tilsetningsstoffer i får i oss idag. Dette akkumulerer i kroppen over tid, og arves også, så sammenhengen er vanskelig å se når vi svømmer i et hav av skadelige stoffer. Og angående hvordan man fastsetter dødsårsaker; f.ex. kan folk dø under kreftbehandling, fordi immunforsvaret blir så kjørt ned at de kan få lungebetennelse eller andre infeksjoner. Kjenner en som fikk det under cellegiftbehandling, og om hun hadde dødd, så hadde dødsårsaken vært "lungebetennelse" og ikke "cellegift". Har en annen venninne som døde av lungebetennelse, og hun var tung pillenarkoman, men dødsårsaken blir jo ikke "pillenarkomani" men "lungebetennelse". Det er svært usannsynlig at hun hadde dødd av det om kroppen var friskere i utgangspunktet. Så hvordan man skal kunne fastsette en sammenheng mellom aspartam og dødsfall kan jeg ikke se for meg. Det vil jo også være andre faktorer som spiller inn. Om man får i seg mye aspartam og ellers lever sunt, har en sterk kropp, og trener etc., så vil det ha en annen effekt enn om man bare sitter på rompa og spiser potetgull i tillegg. Anonymkode: b8065...274
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #32 Skrevet 6. april 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aspartam virker avhengighetsskapende med tanke på hvor mye ihuga pepsi max drikkere ønsker å forsvare søtstoffet Anonymkode: e4af0...740 Dette er interessant, for de som drikker dette stoffet, drikker jo bare det har jeg inntrykk av. Kjenner til flere som er hekta på cola light eller pepsi max. De har helseproblemer alle sammen forresten... Anonymkode: b8065...274
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #33 Skrevet 6. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mange dødsfall, men tror ikke dette blir koblet til aspartam, MSG eller andre giftstoffer eller tilsetningsstoffer i får i oss idag. Dette akkumulerer i kroppen over tid, og arves også, så sammenhengen er vanskelig å se når vi svømmer i et hav av skadelige stoffer. Og angående hvordan man fastsetter dødsårsaker; f.ex. kan folk dø under kreftbehandling, fordi immunforsvaret blir så kjørt ned at de kan få lungebetennelse eller andre infeksjoner. Kjenner en som fikk det under cellegiftbehandling, og om hun hadde dødd, så hadde dødsårsaken vært "lungebetennelse" og ikke "cellegift". Har en annen venninne som døde av lungebetennelse, og hun var tung pillenarkoman, men dødsårsaken blir jo ikke "pillenarkomani" men "lungebetennelse". Det er svært usannsynlig at hun hadde dødd av det om kroppen var friskere i utgangspunktet. Så hvordan man skal kunne fastsette en sammenheng mellom aspartam og dødsfall kan jeg ikke se for meg. Det vil jo også være andre faktorer som spiller inn. Om man får i seg mye aspartam og ellers lever sunt, har en sterk kropp, og trener etc., så vil det ha en annen effekt enn om man bare sitter på rompa og spiser potetgull i tillegg. Anonymkode: b8065...274 Legger til at hun som døde av lungebetennelse var hekta på cola light også, i tillegg til pillene. Hun drakk det hele dagen. Anonymkode: b8065...274
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #34 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du bevis på at det et sunt da? Anonymkode: 85278...4b2 Jeg har aldri hevdet at det er sunt, og jeg mener heller det ikke er det. Men det at det ikke er sunt, betyr ikke at det er usunt. TS Anonymkode: e6a01...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #35 Skrevet 6. april 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi ingen jeg vet om, kjenner eller har møtt som drikker pepsi max ivaretar et sunt kosthold ellers, de er alle som en overvektige. Det sier meg at det er ugunstig med tanke på vektnedgang i hvertfall. Vann er uansett sunnere som tørstedrikk, mat/en kopp te er bedre som kos. Det er aldri nødvendig med en brus. Anonymkode: 715c7...791 Det at alle du kjenner som drikker Pepsi Max er overvektige, er ikke et veldig godt argument for at det skulle være usunt. Det er veldig mange av de som drikker Pepsi Max som er overvektige, det er rett, men det sier ingenting om at det er Pepsi Max som har gjort dem overvektige. Dersom det faktisk var sånn, så burde det jo være slik at ALLE som drikker Pepsi Max var overvektige, og det er ikke tilfellet. Slik du kun kjenner de som drikker Pepsi Max som ikke har et sunt kosthold, så kjenner jeg flere som drikker Pepsi Max jevnlig og er normalvektige, trener og har et sunt og variert kosthold. Det er ingen som har sagt at Pepsi Max er nødvendig, det er det jo absolutt ikke. Men det er ikke nødvendig med gulrøtter heller. Man kan godt finne andre måter å få tilfredsstilt behovet for næringsstoffene i en gulrot. Vi gjør så utrolig mye som er unødvendig. Det å drikke Pepsi Max er en av dem, og for mange er det en hjelp til å holde søtsuget i sjakk. Og når det ikke tilfører en eneste kalori, ikke på virker insulinnivået i blodet, eller blodsukkeret, når det ikke kan linkes til skader i kroppen, hvordan kan det da bortsett fra å være usunt for tennene, hevdes å være usunt ... TS Anonymkode: e6a01...a0b 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #36 Skrevet 6. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mange dødsfall, men tror ikke dette blir koblet til aspartam, MSG eller andre giftstoffer eller tilsetningsstoffer i får i oss idag. Dette akkumulerer i kroppen over tid, og arves også, så sammenhengen er vanskelig å se når vi svømmer i et hav av skadelige stoffer. Og angående hvordan man fastsetter dødsårsaker; f.ex. kan folk dø under kreftbehandling, fordi immunforsvaret blir så kjørt ned at de kan få lungebetennelse eller andre infeksjoner. Kjenner en som fikk det under cellegiftbehandling, og om hun hadde dødd, så hadde dødsårsaken vært "lungebetennelse" og ikke "cellegift". Har en annen venninne som døde av lungebetennelse, og hun var tung pillenarkoman, men dødsårsaken blir jo ikke "pillenarkomani" men "lungebetennelse". Det er svært usannsynlig at hun hadde dødd av det om kroppen var friskere i utgangspunktet. Så hvordan man skal kunne fastsette en sammenheng mellom aspartam og dødsfall kan jeg ikke se for meg. Det vil jo også være andre faktorer som spiller inn. Om man får i seg mye aspartam og ellers lever sunt, har en sterk kropp, og trener etc., så vil det ha en annen effekt enn om man bare sitter på rompa og spiser potetgull i tillegg. Anonymkode: b8065...274 Du mener vi arver avfallsstoffer fra våre foreldre? Du mener vi kan arve noe annet enn genmateriale? Du er jo bare opptatt av å sverte aspartam og Pepsi Max selv om du ikke har noen holdbare argument i mot det. TS Anonymkode: e6a01...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #37 Skrevet 6. april 2017 Alle dere som er hellige overbeviste om at aspartam og kunstig søtningsmiddel er så skadelig for kroppen, og fører til overvekt, hvorfor er dette ikke entydig i forskningen? Hvorfor har ikke helsemyndighetene forbudt et stoff som fører til dødsfall, kreft og diabetes, og AIDS og MS og ALS (skal vi høre på alle slags studier)? Må det ikke være en enorm konspirasjon hvis det faktisk fører til så mye skadelig, men det likevel blir godkjent av alle helsemyndigheter? Hvorfor ville Norsk Helseinformatikk skrive disse tingene hvis det ikke var tilfellet? https://nhi.no/kosthold/ernaring/aspartam-kunstig-sotningsmiddel/ TS Anonymkode: e6a01...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #38 Skrevet 6. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det at alle du kjenner som drikker Pepsi Max er overvektige, er ikke et veldig godt argument for at det skulle være usunt. Alle jeg kjenner er også overvektige. Anonymkode: b8065...274
Lutetium 71 Skrevet 6. april 2017 #39 Skrevet 6. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi ingen jeg vet om, kjenner eller har møtt som drikker pepsi max ivaretar et sunt kosthold ellers, de er alle som en overvektige. Det sier meg at det er ugunstig med tanke på vektnedgang i hvertfall. Vann er uansett sunnere som tørstedrikk, mat/en kopp te er bedre som kos. Det er aldri nødvendig med en brus. Anonymkode: 715c7...791 Så hvorfor drar du inn lettbrus egentlig? Du påpeker jo selv hva det egentlige problemet er. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #40 Skrevet 6. april 2017 46 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Så hvorfor drar du inn lettbrus egentlig? Du påpeker jo selv hva det egentlige problemet er. Jeg tenker det er et enkelt tilfelle av at man ikke ser at man nettopp motsier seg selv. "Alle som drikker Pepsi Max har dårlig kosthold, det må være Pepsi Maxen som gjør de overvektige!"... Det gir ikke mening, men er overraskende mange som bruker det som argument. Tilfellet er jo rett og slett ikke slik at alle som drikker Pepsi Max er overvektige, eller har dårlig kosthold. Og da kan det ikke være en iboende effekt av Pepsi Max at man går opp i vekt. TS Anonymkode: e6a01...a0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå