Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt det? 

Anonymkode: 8c4ca...038

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har søkt meg inn på det til høsten.. i Oslo. Ringer du skolen hadde de veldig god info om studieløpet 😊

Skrevet
55 minutter siden, Lille_Line skrev:

Nei, men har søkt meg inn på det til høsten.. i Oslo. Ringer du skolen hadde de veldig god info om studieløpet 😊

Jeg lurer også på sosialt arbeid deltid i Oslo, vil du fortelle litt om hva de kunne si på tlf Lille_Line? 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Lille_Line skrev:

Hvilken skole?

Anonymkode: 8c4ca...038

Skrevet
Hei,

Deltidsstudiet er samlingsbasert og det vil si at 1, 2 og 4 studieår er deltidsår hvor det er 2 samlingsuker (enkeltstående) på VID studiested Diakonhjemmet, Oslo, pr semester. Det er da nærværspliktig undervisning fra mandag til fredag. Nærværspliktig undervisning betyr at du må være tilstede på høgskolen.

Ellers jobber du inn mot høgskolen på læringsplattformen It`s learning, med bl annet innlevering av arbeidskrav. Du kan lese mer om dette på informasjonssiden på hjemmesiden. 

3. studieår går over til heltid og det er da undervisning på høgskolen i høstsemesteret og noe i januar før praksisperioden starter. Praksisperioden gjennomføres i vårsemesteret i 3 studieår, fra januar til juni, det vil også bli praksisseminar i løpet av praksisperioden. Seminarene blir avholdt på studiested Diakonhjemmet, Oslo. Praksis kan gjennomføres på hjemstedet, hvis man finner en praksisplass som høgskolen godkjenner, det kan ikke være på et arbeidssted du innehar. Dette er en veiledet og ulønnet praksisperiode.

Når det gjelder opptak til deltid så har deltidsstudiet et praksiskrav som en del av opptakskravet. Du må enten har jobbet til sammen 2 år i løpet av de 5 siste årene innenfor et relevant yrke eller så må du ha en 50% relevant arbeidstilhørighet i studietiden. Det er altså enten eller og høgskolen må godkjenne dette. Fristen for å sende inn dokumentasjon på er 1 juli det året du søker. Hvis man ikke oppfyller praksiskravet blir man ikke kvalifisert til opptak.

Du kan lese mer her om hvilke arbeidsteder vi godkjenner på nettsiden, under bachelor i sosialt arbeid:

Jobben må være av sosialfaglig art, det vil si at du må jobbe med endringsarbeid i jobbforholdet ditt. Vi kan dessverre ikke være behjelpelig med å finne arbeidssted, det må du ordne selv. Vi krever ikke en fast stilling i 4 år, det kan være vikariat for eksempel, men det må da være over en hvis tid for at vi skal kunne godkjenne det. Men du plikter å ha et arbeidsforhold i 1,2 og 4 studieår. Det er mulig å bytte jo underveis, men dette må da høgskolen informeres om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...