Gå til innhold

Dere som jobber som tilkallingsvikarer i bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan synes dere det er? Jobber dere direkte gjennom barnehagen eller gjennom bemanningsbyrå? Hvordan føles det å ikke ha kontroll på om man blir sendt ut i barnehagen imorgen eller ikke? Tanker :)

Anonymkode: bfb7e...1ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som jobber eller 😂

Skrevet

Jobba direkte igjennom barnehagene, det er da du havner øverst på lista. Aldri vært noe problem ifht jobb i dagene fremover, det er som oftest noen som er syk, og barnehager vil helst ha vikarer barna, foreldrene, og de ansatte kjenner til. Er du flink i jobben din er du omtrent sikra jobb hver dag, men med så mye frihet som du selv ønsker og trenger. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Jobba direkte igjennom barnehagene, det er da du havner øverst på lista. Aldri vært noe problem ifht jobb i dagene fremover, det er som oftest noen som er syk, og barnehager vil helst ha vikarer barna, foreldrene, og de ansatte kjenner til. Er du flink i jobben din er du omtrent sikra jobb hver dag, men med så mye frihet som du selv ønsker og trenger. 

Pleide du å få beskjed på morningene eller på ettermiddagen? Og hadde du lang reisevei?

AnonymBruker
Skrevet

Flere :)

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleide du å få beskjed på morningene eller på ettermiddagen? Og hadde du lang reisevei?

Jeg avtalte uka mi når jeg var på jobb, fryktelig sjeldent at jeg ble ringt på morgenen eller ettermiddagen. Jeg hadde ikke spesielt lang reisevei da jeg valgte barnehager som var nær meg. 

Dette er min erfaring - men det betyr ikke at det blir likt for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Eikenøtt skrev:

Jeg avtalte uka mi når jeg var på jobb, fryktelig sjeldent at jeg ble ringt på morgenen eller ettermiddagen. Jeg hadde ikke spesielt lang reisevei da jeg valgte barnehager som var nær meg. 

Dette er min erfaring - men det betyr ikke at det blir likt for deg. 

Jada, enig der. Bare spør for å se hvordan dagene er for de andre. Og nå ser jeg jo mange stillingsannonser, det virker som det er bemanningsbyråer som ordner med vikarer nå. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, enig der. Bare spør for å se hvordan dagene er for de andre. Og nå ser jeg jo mange stillingsannonser, det virker som det er bemanningsbyråer som ordner med vikarer nå. 

Det er vanlig at barnehagene bruker bemanningsbyråer ja, men jeg gikk rett til barnehagene jeg ønsket å jobbe i, fikk en samtale med daglig leder der og ble satt opp på vikarliste. De var glade for at de kunne ha vikarer som ønsket å jobbe mye, og da ble jeg prioritert. Barnehagene ønsker å ha de samme vikarene, og daglig leder sa til meg at det var en lettelse å slippe de som kom fra bemanningsbyrået, for da visste man aldri hvem som kom. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, NumberSix skrev:

Det er vanlig at barnehagene bruker bemanningsbyråer ja, men jeg gikk rett til barnehagene jeg ønsket å jobbe i, fikk en samtale med daglig leder der og ble satt opp på vikarliste. De var glade for at de kunne ha vikarer som ønsket å jobbe mye, og da ble jeg prioritert. Barnehagene ønsker å ha de samme vikarene, og daglig leder sa til meg at det var en lettelse å slippe de som kom fra bemanningsbyrået, for da visste man aldri hvem som kom. 

Ringte du barnehagene eller møtte du opp personlig?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte du barnehagene eller møtte du opp personlig?

I den ene barnehagen kjenner jeg ei som jobber, så hun satte meg i kontakt med leder, men på to andre ringte jeg først. Det er bare å ringe å høre, ingenting å tape på det! 

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det ikke vanlig at barnehagene bruker bemanningsbyråer, men det burde kanskje vært det for vi mangler til stadighet vikarer da de vi har ender opp med å bli brukt og så har vi ikke flere å ta av.

Jeg jobbet som tilkallingsvikar i 6 år i forskjellige barnehager. Som regel fikk jeg vite noen dager på forhånd og andre dager ble jeg oppringt alt fra tidlig om morgen av eller formiddagen. Veldig slitsomt å gå slik i lengden, kan ikke planlegge noe i tilfelle man blir oppringt. Man bør ikke svare at man ikke kan jobbe for mange ganger, for til slutt stopper de å ringe. 

Jeg ville anbefalt deg å printe ut en cv og gå eller kjøre rundt til alle barnehagene i området, presentere deg og si at du er interessert i å jobbe. Første gang jeg gjorde det ble jeg ringt dagen etter, og andre gangen jeg gjorde det kom jeg til en barnehage hvor de lurte på om jeg kunne starte samme dagen. 

Lykke til!

Anonymkode: 1b2b0...022

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...