Gå til innhold

Hvor viktig er det for deg at en film\tv serie er realistisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den må være realistisk innenfor sitt eget univers. Eller egentlig ikke realistisk, det må være troverdig. Jeg kan gå med på mye så lenge det er troverdig. En kampscene kan godt inkludere en kjempe på mammut, men jeg går ikke med på at en person ikke skjønner at han bør løpe i sikksakk når han blir skutt på med pil og bue. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, realistisk innenfor sitt univers. Sci fi er helt ok så lenge det gir mening i den serien. Det trenger ikke nødvendigvis være 100% vitenskaplig, så lenge de mest opplagte umuligheter ikke stirrer deg midt i ansiktet, for å si det sånn. 

At det er realtisk innenfor eget univers er viktig. Men jeg tror det henger sammen med at dersom du ikke fikser det, så har du gjerne en serie som ikke er godt gjennomtenkt og som er dårligere uansett. Har du en bra gjennomtenkt ide og univers, følger som regel historien, hendelsene og menneskene med høyere kvalitet

Anonymkode: aa9e9...517

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker at det er noenlunde realistisk, det er mange filmer som har irritert meg fordi det har skjedd for mye totalt urealistisk. 

Anonymkode: 4995a...589

AnonymBruker
Skrevet
På 5.4.2017 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Jepp, realistisk innenfor sitt univers. Sci fi er helt ok så lenge det gir mening i den serien. Det trenger ikke nødvendigvis være 100% vitenskaplig, så lenge de mest opplagte umuligheter ikke stirrer deg midt i ansiktet, for å si det sånn. 

At det er realtisk innenfor eget univers er viktig. Men jeg tror det henger sammen med at dersom du ikke fikser det, så har du gjerne en serie som ikke er godt gjennomtenkt og som er dårligere uansett. Har du en bra gjennomtenkt ide og univers, følger som regel historien, hendelsene og menneskene med høyere kvalitet

Anonymkode: aa9e9...517

Veldig enig i hele dette innlegget, men det jeg har satt i fet skrift synes jeg virkelig treffer spikeren på hodet. :) 

Anonymkode: 7a863...68d

Skrevet

Alt til sin tid....noen ganger vil jeg se film/tv med mening, andre ganger kan det være ganske så hjernedødt og jeg blir underholdt likevel.

Gjest Froning
Skrevet
På 5.4.2017 den 21.52, Balian de Ibelin skrev:

Elsker Tarantino-filmer så filmer jeg ser må ikke være realistiske..

Ellers kommer det helt an på. Liker det jeg liker.

AnonymBruker
Skrevet

Enig i den som nevner at det må være troverdig. Realisme er ikke noe jeg anser som nødvendig, da ser man heller en ren dokumentar. Men troverdigheten er alfa omega. 

Anonymkode: bf69d...90b

AnonymBruker
Skrevet

Er det en film med historisk handling forventer jeg at den holder seg til historiske fakta så langt som mulig. De mister meg hvis det skjer ting som jeg VET ikke skjedde. Men de kan godt dikte innenfor den delen av historien vi ikke kan vite noe detaljert om. Er det en eventyrfilm ala back to the future trenger det ikke være realistisk i det hele tatt, så lenge det er underholdende og moro. 

Anonymkode: 90bd1...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...