AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Har bestilt hotellovernattinger ved vanlig, pent 4-stjerners hotell i USA og vanlige priser i området er USD 350 /natt.(Ca NOK 3.150,-) Og 10% skatt kommer i tillegg! Da blir jeg noe sjokkert over å ha fått svar fra resepsjonen: "Breakfast is not included". You can buy it in the...restaurant or in the...". Og da kommer tips (hvor mye??!!) i tillegg?! Neste spørsmål: hvis folk i USA ikke har høyere lønnsnivå enn i Norge (snarere lavere)...: hvordan har de råd til noen dager på hotell??!! Jeg har joråd...men lurer litt på hvordan gjennomsnittsamerikaneren har råd??!! Hvorfor i all verden følger ikke frokost med i den stramme prisen? Så kjipt... Anonymkode: 81e57...dfc 2
Gjest Overrasket Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Dette er jo ett hotell, da. Mange hoteller tilbyr frokost gratis.
Windows123 Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Det er rart. Vi har reist en del rundt i USA og sovet på moteller for 300 kr natt og har fått gratis frokost 😂 Bra frokost også faktisk
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Du velger da selv å booke på det hotellet. Enkelte hoteller er dyrere enn andre. Det er på grunn av standard, service og tilbud på plassen. Frokost er ikke gratis og dette hotellet har da valgt å gi deg muligheten til å kutte denne muligheten. Om frokost hadde vært inkludert hadde rommet kostet tilsvarende mer. Anonymkode: 84da5...6bb
cppdude Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Nå har USD/NOK økt med 54% på 4 år. Det er ikke slik at ting for Amerikanerne har økt så mye, for dem er 350 USD ca. like mye som 350 USD for noen år siden. (Litt har jo prisene økt) Hadde du tatt denne ferien i 2013, så hadde du bare betalt 1900 kr. I dag betaler du 3000 kr. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 De eneste byene jeg har vært der firestjerners hotell har den prisen er New York og Boston. Men - uavhengig av det. Hadde frokost vært inkludert ville prisen vært høyere. Helt utrolig at enkelte trur at inkludert frokost er gratis...Selv spiser jeg lite frokost, og kaster ikke mat. Så unngår konsekvent hoteller med "inkludert" frokost. For da må jeg jo betale for mengder mat jeg ikke spiser, som andre hiver i seg. For ikke å snakke om alle de som forsyner seg med mengder, og kaster mesteparten, fordi de tross alt har betalt for det... Anonymkode: 4fe6c...1c0 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 46 minutter siden, Windows123 skrev: Det er rart. Vi har reist en del rundt i USA og sovet på moteller for 300 kr natt og har fått gratis frokost 😂 Bra frokost også faktisk Å..godt å høre! Trodde det brått var slik overalt...:) Anonymkode: 81e57...dfc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 26 minutter siden, cppdude skrev: Nå har USD/NOK økt med 54% på 4 år. Det er ikke slik at ting for Amerikanerne har økt så mye, for dem er 350 USD ca. like mye som 350 USD for noen år siden. (Litt har jo prisene økt) Hadde du tatt denne ferien i 2013, så hadde du bare betalt 1900 kr. I dag betaler du 3000 kr. Godt poeng.. Anonymkode: 81e57...dfc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: De eneste byene jeg har vært der firestjerners hotell har den prisen er New York og Boston. Anonymkode: 4fe6c...1c0 Samme her...det er gjerne de to. Anonymkode: 81e57...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå