Gå til innhold

På mandag skal jeg opereres!

Gjest Anki

Anbefalte innlegg

Til dere som er opererte:

Jeg har møtt en dame som jeg er ganske sikker på har tatt silikon. Hun har ikke selv sagt noe og jeg har ikke spurt, men puppene kjennes merkelig harde/faste ut.  

Er dette noe man kan spørre om, eller bør jeg bare glemme det. Er litt nysgjerrig, men vil ikke såre følelsene hennes heller.

Hva synes dere?

Mine er i hvert fall veldig faste, men så er jeg ganske nyoperert også da. Hvis det er viktig for deg å vite så kan du jo spørre, men hvis det ikke betyr noe kan du vel bare vente og se. Kanskje forteller hun det selv etter en stund? Kan hende hun er redd for at du skal reagere negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Man kan utvikle noe som heter hard capsel hvis kroppen lager et arrvev rundt implantatet.. det skjedde mer mormorsom måtte fjerne begge bryst pga kreft og som prøvde å lage "nye"..

Har aldri tatt på andre pupper enn mine egne..og mine er falske..så jeg vet ikke om mine er hardere/mykere enn en vanlig pupp :P

Bruker jeg strl D i spileBH ??? :hoho: Jeez !! Aint thats something ! :ler: Å gå fra en liten A til en D er ikke værst :-)

Er strålende fornøyd jeg ! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg gjorde det samme for ca 2 år siden.

Jeg har ikke angrer et sekund og er utrolig fornøyd.

Jeg la ikke inn store proteser.

Jeg hadde så lite fra før at jeg la inn det som passet kroppen min.

Etter samtaler med kirurgen fikk jeg proteser som passet meg perfekt og ingen kan faktisk se at de ikke er ekte.

Lykke til du kommer nok ikke til å angre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Gratulerer med nye pupper! Vurdere også dette.. Men hva kostet det egentlig?

Heisann! Først vil jeg gi deg noen råd.Det er mange ting som er viktige å tenke over, og undersøke, før man skal gjøre et slikt inngrep. Jeg vil her gi deg noen råd, som jeg håper er til hjelp på veien. Husk at det er fordeler og ulemper med alle typer innlegg. (Ingen er perfekte. Da hadde det vel bare vært et alternativ på markedet )

Mange er bekymret for sikkerheten med silikon. Alle implantater har silikon i en aller annen form, også de med saltvann. Alle er nemlig omgitt av et tykt skall av silikon. Så ingen implantater er silikonfrie! Selv har jeg silikon, og er super fornøyd med dem, De ser ikke unaturlige ut, og er myke å ta på. Helt naturlige blir de ikke, men det blir heller ikke saltvann.. De har ikke den runde kanten på oversiden av brystet, som jeg forstår du mener ser unaturlig ut. De ser faktisk ganske ekte ut! Jeg har en venninne som har saltvann, og hun er superfornøyd med sine. Andre jeg har snakket med, som har hatt både saltvann, og deretter skiftet til silikon, sier de likte silikonen best. Det er heller ingen forskning som viser at silikonimplantater er skadelige for kroppen.

Det er to typer saltvannsproteser. Den ene typen er ferdig fylt opp, og den andre typen har "ventiler" og blir fylt opp etter at implantatet er på plass i lommen. Disse ventilene er det ingen garanti at holder, så man kan våkne opp en dag med flatt bryst hvis denne svikter. Da må man bytte ut implantatet. Jeg vet ikke om dette er så veldig vanlig, men det er tilfelle for noen.

De jeg har snakket med som har hatt både silikon og saltvann, sier de foretrekker silikon for det både ser og føles mest naturlig ut. Dersom du ikke føler deg trygg nok på silikon, bør du ikke velge silikon. Ideen med denne operasjonene er jo at du skal føle det bedre med deg selv, ikke sant? Da er det dumt og gå rundt å være redd for silikonen...

Les om de ulike innleggene, og velg det du synes er best for deg. Men husk at kirurger anbefaler ofte forskjellige implantat/ plassering/ snittsteder, og at noen kirurger kanskje bare har en type implantat/ plassering/ snittsted. (Ble dette forståelig? He he!) Hvilken størrelse du kan ha kommer an på hvor mye "ekstra" hud du har etc.

#1) De tre mest utbredte er Saltvann (Enten forhåndsfylte, eller de som fylles etter at de er satt på plass i lommen), Silikon og Cohesive gel.

#2) Så må du vurdere om du vil ha ru eller glatt overflate

#3) Så om implantatene skal være runde eller anatomiske.

#4) Høy profil, moderat, eller "vanlig" profil.

#5) Hvor skal "snittet tas" A) Rundt areola (det mørke feltet rundt brystvorten) B) Under brystet C) I armhulen.

#6) Hvor implantatet skal ligge: A) Over muskelen B)Delvis under muskelen C) Helt under muskelen (Husk at dersom du velger å legge implantatet under muskelen, vil dette ta bort noe av størrelsen (projeksjonen) på implantatet (Ca. 15% tror jeg). Man bør da vurdere om man vil legge inn et litt større implantat. Jenter som trener brystmusklene mye anbefales å legge implantatet over muskelen, for implantatet beveger seg rart under muskelen nå man ”flexer.”

#7) Jeg anbefaler deg å gå til konsultasjoner hos flere klinikker FØR du bestemmer deg (3 stk. er anbefalt). Ta så den klinikken/ kirurgen du føler deg mest komfortabel med. Ikke tenk penger!!! HUSK: Dette er en stor ting, og kan ikke settes en pris på!

#8 ) Sørg for at du er klar over alle risikoer ved et slikt inngrep kan medføre! De mest vanlige er kapselsdannelse, og "rippling". Kapsllsdannelse er dersom kroppen prøver å støte fra seg implantatet etter en tid. Arrvevet som dannes rundt implantet blir strammere, og det kan til slutt føre til at implantatet blir hardt og det kan være smertefullt. Da kan man først gjøre et nytt inngrep og renske ut dette arrvevet og sette inn implantatet igjen. Dersom dette ikke fungerer må man vurdere å fjerne implantatene. Alle har grad 1 av kapselsdannelse, men det er 4 grader. "Rippling" er når implantatet drar i kapselsarret, som igjen drar i skinnet. Dette er ikke vondt eller farlig, men kan føre til at man får bølger/ folder (som kan bli synlige, men ikke nødvendigvis) på/ i brystet. Dette kan man bli bedre ved å velge et implantat med glatt overflate. Silikon folder/ bølger mindre enn saltvann.

#9) Sørg for at du får nedskrevet i en slags "kontrakt" hvilke eventuelle rettelser, re-operasjoner du kan få gratis, evt. til redusert pris, dersom du skulle være misfornøyd med resultatet, få komplikasjoner eller ønsker å rette på noe etc.

#10) Les alt du kan på nettet om emnet. Jeg vil anbefale deg å lese på www.justbreastimplants.com. Det er en superbra side med masse nyttig informasjon

#11) Ha realistiske forventninger til resultatet. Se før- og etter bilder på nettet. Husk: Implantater gjør ikke brystene dine "perfekte". De bare tar det du har fra naturens side, og gjør det større.

Håper du fikk noe nyttig informasjon ut av dette!

Hvis det er noe mer du lurer på, så ikke vær redd for å spørre!

Forøvrig betalte jeg 23 000 kr.

Lykke til!

Hilsen CeeCee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har 350gram i hver pupp. Silikon. Runde implantater (hadde ikke råd til dråpeforma) Betalte 25 000 for dem.

Strålende fornøyd :) jeg hadde lyst til å ta litt mer, men de fikk ikke plass til mer :tunge1: Men jeg kunne egentlgi ikke tenkt meg noe større nå... er kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Gratulerer med nye pupper! Vurdere også dette.. Men hva kostet det egentlig?

Takk for det! :) Jeg betalte 23 tusen ved Klinikk Stavanger. Det var med lokalbedøvelse, hvis jeg ville ha narkose var prisen 27 tusen. Det er den samme prisen ved Colosseum klinikken her i Stavanger.

Valgte lokalbedøvelse fordi legen anbefalte det. Han mente at narkose alltid er en risiko i seg selv, samt føler man seg mye sprekere etter inngrepet hvis man tar lokalbedøvelse. Jeg var våken hele tiden, og klar i hodet etterpå. Ingen kvalme og ikke trøtt.

Men det er ikke noe for de som har sprøyteskrekk, ganske store sprøyter med bedøvelse ja! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har sprøyteskrekk, men fikk ikke noe valg om lokalbedøvelse.. derfor ble det full narkose. Det var første gang jeg skulle på noe operasjonsbord, og jeg har som sagt sprøyteskrekk (pluss litt "noia" for menn i hvitt, skalpeller osv osv :o ) så jeg har shitnervøs... Ble ikke no bedre av at operasojnen ble utsatt to timer.. Men det gikk da bra til slutt :roll:

Forresten, jeg hadde hastverk. Skulle til Italia om ikke mange ukene så jeg var heldig å få satt av tid til operasjonen to uker etter den første konsultasjonstimen.

Tror det avhenger av hvor og når, men vil ikke tro det tar lenger enn en mnd de fleste stedene. (spørsmålet var kanskje ikke til meg, men jeg tok meg friheten å svare :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk for god info! Hvor lenge måtte du vente fra da du bestilte time til dagen du kunne opereres?

Når du først har fått tid til konsultasjon pleier det ikke å være så lang ventetid, 2 uker ved begge de klinikkene jeg var på konsultasjon hos. Men måtte vente lenger på selve konsultasjonen, 2-3 mnd ventetid hos begge. De har de visst mer travelt om våren, mange som vil ha bryster til sommeren! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Anki

Det er jeg som er gjest over, får ikke logget meg inn i dag av en eller annen grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Anki
Jeg har sprøyteskrekk' date=' men fikk ikke noe valg om lokalbedøvelse.. derfor ble det full narkose. [/quote']

Jeg fikk ikke tilbud om lokalbedøvelse ved Colosseum klinikken, det kommer vel an på preferansen til kirurgen. Samt var det ei som svarte tidligere at man ikke kunne bruke lokalbedøvelse når implantatet legges under muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god info! Hvor lenge måtte du vente fra da du bestilte time til dagen du kunne opereres?

Hei gjest!

Jeg måtte vente 2 mnd før jeg kom til konsultasjon. Jeg opererte to uker etter konsultasjonen.

Hilsen CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Anki!

Godt nytt år!!!

Grunnen til at de ikke anbefaler lokalbedøvelse for de som går under muskelen, er at det er svært ubehagelig for pasienten å være våken i og med at de skal løsne muskelen.

Klem CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest igjen

Heisann! Ville bare fortelle at jeg ringte fornebuklinikken istad og fikk konsultasjonstime nå til torsdag! Gleder meg!!

En ting; jeg jobber i barnehage - vil jeg være i stand til å bevege meg noenlude brukbart etter en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ville bare fortelle at jeg ringte fornebuklinikken istad og fikk konsultasjonstime nå til torsdag! Gleder meg!!

En ting; jeg jobber i barnehage - vil jeg være i stand til å bevege meg noenlude brukbart etter en uke?

Så spennende! Lykke til, og husk å ha med deg en liste over de ting du har lyst til å spørre om, lett å glemme sånn i farten! :)

Hvis du legger implantatet over muskel så burde det gå greit å jobbe etter en ukes tid, det spørs hvor mye fysisk arbeid du må gjøre. Er det mye bæring og tungt arbeid så bør du kanskje vente to uker. Jeg bærer rundt på datteren min på 4 nå, og det er gått to uker siden operasjonen nå.

Legger du under muskel så må du visst helst ikke bære tungt på noen måneder?... Tror det var noen som skrev ca. 3 mnd eller noe. :roll:

Men dette vet legen din alt om, spør han hva han mener! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lilletroll

Jeg kan jo bare snakke ut fra min egen erfaring, men jeg hadde IKKE vært i stand til å jobbe i en bhg etter èn uke.

En annen ting er at etter min operasjon fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne løfte min egen tre åring før etter to mnd, og da vil jeg tro det byr på problemer å jobbe i en bhg....Med ikke 'kunne' mener jeg at jeg ikke fikk lov....

Det hører med til historien at mine innlegg er under muskel, og da er det jo andre "regler" som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har implantatene OVER muskelen, men fikk allikevel ikke tilbud om lokabedøvelse....

Jeg hadde heller ikke klart å gått på jobb etter en uke. Aldri i verden...

En uke etter operasjonen fjernet de bandasjen (stingene løste seg opp selv) men jeg hadde allikevel vondt og var VELDIG øm... klarte ikke å løfte armene over hode eller noe... klarte ikke å dusje uten hjelp engang :oops:

Men det kommer nok an på hvordan kroppen din heler seg, noen er jo raskere enn andre. Jeg tror også at de forskjellige kirurgene har sine måter å gjøre det på, og at noen av disse lager mindre sår inni der.... så det varierer.

Men jeg kunne som sagt bare drømme om å bevege meg normalt etter en uke.

Og å LØFTE noe, det kunne jeg ikke engang drømme om :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...