Gå til innhold

På mandag skal jeg opereres!

Gjest Anki

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Gratulerer og velkommen i klubben :)  

Overrasket over hvor raskt du var på bena igjen!!! Er nok ganske stor forskjell på over og under muskelen allikevel......og jeg sov jo gjennom hele greiene også, så  da brukte jeg vel litt lenger tid på å komme meg igjen pga det.

Mine er 3 mnd nå, og jeg er bare SÅ utrolig fornøyd!!! De begynner å bli myke og fine, og står ikke så rett ut lenger. Angrer ingenting!!

Det er fordi man må ha narkose når man skal ha protesene under muskelen, for operasjonen er litt mer voldsom og "ekkel", så det anbefales ikke å være våken. Og det er narkosen som slår kroppen ut, sånn at man blir sengeliggende mye lengre, ikke selve operasjonen nødvendigvis :)

går det bra lilletroll? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der tok jeg det også!!! Visste ikke at du var i Stavanger! Hadde du Larsen?

Jada, så hyggelig atte! Jeg fortalte han at jeg hadde lest om han her på forumet, blant annet at han snakket så mye under inngrepet at man ikke merket at tiden gikk. Da lo han godt vet du! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi man må ha narkose når man skal ha protesene under muskelen, for operasjonen er litt mer voldsom og "ekkel", så det anbefales ikke å være våken. Og det er narkosen som slår kroppen ut, sånn at man blir sengeliggende mye lengre, ikke selve operasjonen nødvendigvis :)

går det bra lilletroll? :)

Ja, det hadde nok vært ekkelt å være våken hvis det var under muskel, blir nok mer riving og sliting... :roll:

Hvordan går det med deg Ninakanin, synes å huske at du var litt urolig for at de var i litt forskjellig høyde? Er det blitt bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen i klubben :)  

Overrasket over hvor raskt du var på bena igjen!!! Er nok ganske stor forskjell på over og under muskelen allikevel......og jeg sov jo gjennom hele greiene også, så  da brukte jeg vel litt lenger tid på å komme meg igjen pga det.

Mine er 3 mnd nå, og jeg er bare SÅ utrolig fornøyd!!! De begynner å bli myke og fine, og står ikke så rett ut lenger. Angrer ingenting!!

Har sendt deg en PM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, så hyggelig atte! Jeg fortalte han at jeg hadde lest om han her på forumet, blant annet at han snakket så mye under inngrepet at man ikke merket at tiden gikk. Da lo han godt vet du! :ler:

Hehe! Stemmer det! Han er jo kjempekoselig! Hvordan går det da? Håper du får en fin rekovalens! Send meg gjerne en PM hvis du vil!

Klem CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

De er forskjellige ennå, og kommer nok alltid til å være det om jeg ikke korrigerer med ny operasjon. Men men, av alle de forskjellige problemene og bivirkningene som kan oppstå, så er litt forskjellig høyde og form ikke det værste har jeg slått meg til ro med :)

Og jeg skal jo ikke ha en karriære som nakenmodell, så det gjør meg ikke så veldig mye. Irriterer av og til noe helt sinnsykt, mens andre dager driter jeg i det. Er spent på sommeren, om det irriterer mer da, når jeg skal ha på meg bikini. Så er det for ille så opererer jeg kanskje på ny ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener, det skal mer enn litt høydeforskjell til for at jeg opererer meg igjen med det første. Håper jeg ikke får noen alvorlige bivirkninger, men hvis jeg får det så tar jeg de bare ut igjen. Da har jeg i hvert fall prøvd dette, og hvis jeg ikke tåler innleggene så får det være greit det også! Men håper selvsagt det går greit. :wink:

Synes det gjør så merkelig vondt noen ganger. Skytende smerte som kommer og går litt, og så tenker jeg at nå har sikkert noe forskjøvet seg, eller at en nerve ligger i klem og at det alltid skal gjøre så vondt, eller andre mystiske ting... :roll: Men det går vel helst bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, det skal mer enn litt høydeforskjell til for at jeg opererer meg igjen med det første. Håper jeg ikke får noen alvorlige bivirkninger, men hvis jeg får det så tar jeg de bare ut igjen. Da har jeg i hvert fall prøvd dette, og hvis jeg ikke tåler innleggene så får det være greit det også! Men håper selvsagt det går greit.  :wink:  

Synes det gjør så merkelig vondt noen ganger. Skytende smerte som kommer og går litt, og så tenker jeg at nå har sikkert noe forskjøvet seg, eller at en nerve ligger i klem og at det alltid skal gjøre så vondt, eller andre mystiske ting...  :roll:   Men det går vel helst bra!  :)

Heisann Anki!

De smertene du kjenner er helt normale. Det er bare nervene (de som ble kuttet da de tok snittet) som "kobles sammen" igjen. Jeg er tre måneder post op nå, og kjenner de enda. Det er ikke farlig i det hele tatt! Ta det som et godt tegn!

Håper alt går bra ellers!

Klem CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anki og velkommen til Silikonklubben:-)

Det er nå litt over et år siden jeg tok operasjonen, og alt har gått helt bra og jeg er strålende fornøyd. Etter to ammerunder var brystene ganske tomme og jeg fant ut at nå var tiden inne for en forandring og for en forandring det ble:-)

Jeg la inn 900 ml... i hvert bryst... kødda :ler: la inn 240 og 260 ml over brystmuskel, snitt under brystet.

Fikk mye nyttig informasjon her på KG, mange i tålmodige sjeler her gitt:-)

Var nok veeeeldig utålmodig i starten men tror det er viktig å bare avvente for restultatet vises ikke før en er ca. 3 mnd PO.

Fant også en liten høydeforskjell og ergra meg litt over det, nå bryr jeg meg lite om det. Kvinne bryster er jo fra naturen av ikke helt like, og for å være årlig er det nok kun meg som kan se det. Men når en først har operert seg vil en vel at det skal se bra ut.

Er utrolig fornøyd, og veldig stolt for at jeg turde å ta steget:-)

Lykke til Anki, ikke nøl med å spørre da om du lurer på noe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shira! :)

Hehe, ble litt sjokka over 900 ml ja, tenkte at hun må da være amerikansk?... :wink:

Jeg regner med at det blir litt forskjell hos meg også da det ene er mindre enn det andre i utgangspunktet. Akkurat nå er jeg glad til hvis de blir mindre, for synes de står ekstremt rett ut og er veldig "unge" så å si. Men hvis de synker litt og blir litt mindre etter tre mnd så tror jeg det blir bra. Prøvd litt bh'er i går, og endelig endelig passer jeg en b-cup bh jeg kjøpte på Victorias Secrets i fjor som var så fin, men passet ikke!!

Da jeg skulle regne ut størrelsen min på size charten deres fikk jeg minus verdier på svaret! :hoho:

Har prøvd bikiniene mine også, ser veldig bra ut. Med klær er det ingen som ser forskjell, jeg har brukt push up og silikon bh'er til nå, så overgangen er liten. Har vært med familien hele julen, ikke engang søsteren min har sett noe! :)

Hvor opererte du deg? Og hvor lenge gikk du med tape på? Legen min sa at den ikke skulle skiftes før den ramlet av av seg selv, samt at den skulle være på i 6 mnd. Jo lengre jo finere arr mente han. Burde vel gå greit det, vil gjerne at arret skal bli så fint som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvor lenge jeg gikk med tape, men tror jeg gikk med den lenger en nødvendig. Det samme gjorde jeg vel også med sports bh'en. Hadde den på om natta ivertfall i 3 mnd. Og ventet 6 mnd før jeg begynnte med spile bh.

Jeg ble operert 15. desember på Fornebu klinikken, og veldig fornøyd med resultatet. Det gikk en stund før de "falt" ned, men nå er de der de skal være :wink: Det eneste jeg var lei meg for var at jeg syntes arrene var veldig synelig. Nå er de nesten ikke synlige og jeg er hoppende glad for det :P

Jeg gikk også med 2 bh'er i ca 1/2 år før operasjonen, slitsomt men så er det heller ikke mange som vet at jeg har silikon heller da.

Lykke til Anki og smør deg med tålmodighet. Resultatet blir bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer med nye pupper ! :-)

Herlig følelse ikkesant?

La meg på operasjons bordet måneden før jeg fylte 19 (mai i fjor) Har ikke angra et sekund :D

(okey, kanskje uka etter operasojnen.... :P men ikke etter at bandasjen var av)

Jeg la inn ca 350g i hver, over muskelen.. (Askim klinikken) Operasjonen foregikk under full narkose, men jeg følte meg ikke kvalm eller noe da jeg våkna..

Levde på paralgin forte og tilsvarende i en uke og hadde ganske vondt..men jeg har LAV smerteterskel da ;) Da de tok av bandasjen etter èn uke ble det MYE bedre dog.

Det er 7mnd siden operasjonen, og jeg kan fremdeles føle at det småstikker og "beveger" seg litt inni der...så det er ikke unormalt å kjenne litt ubehag :)

Kos deg med implantatene dine :D (hvorfor hørtes det så rart ut ? :ler: )

Forresten, arrene mine er fremdeles relativt røde og synlige... Lurer på hvorfor... ? :(

Og dere som gikk med 2 BH'er før operasjonen ? Why ? :

Snakker om BH'er.... ettersom jeg tok silikon over muskelen har jeg måttet gått med sportsbh i 6mnd. Og jeg har blitt avhengig ! Kjøpte mine første vanlige c-cup Bh'er for litt siden, men jeg ORKER bare ikke den bøylen og det stoffet *grøss*. Har blitt vant til å ikke kjenne at jeg har på meg bh, så de klumpete bøylegreiene klarer jeg ikke lenger :P Søren og !! :ler: (og jeg som gleda meg til å kjøpe DE frekke BH'ene :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg synes også det er fantastisk å gå uten bøyle, selv om jeg kunne tenke meg å slippe å sove med bh om natten. Men man venner seg til alt! Det er noe av det beste med denne operasjonen for min del - at jeg kan gå uten bøyle bh-er og push up og likevel ha litt bryst.

Jeg fikk beskjed om å bruke tape i 6 mnd, dette for å unngå at arret ble rødt. Men ditt arr er jo ganske "ungt" ennå, det tar vel litt tid før det blir hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes 7mnd er ganske lenge jeg da :P

Jeg gikk ikke med tape i mer enn noen uker.. (hvis jeg ikke husker feil..som jeg så ofte gjør :ler: )

Arret klødde sinnsykt, og ble hovent og rart..så jeg fikk beskjed om å ta vekk tapen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 7mnd er ganske lenge jeg da :P

Jeg gikk ikke med tape i mer enn noen uker.. (hvis jeg ikke husker feil..som jeg så ofte gjør  :ler:  )

Arret klødde sinnsykt, og ble hovent og rart..så jeg fikk beskjed om å ta vekk tapen...

Tror ikke det er vanlig at arr blir hvite så fort, har ei venninne som opererte for snart tre år siden og hennes arr er lys rosa ennå. Men det er nok veldig individuelt for hver person.

Var det plasteret du reagerte på siden du måtte ta det av? Jeg føler at det trekker og drar noe veldig under den ene tapen, og lurer på om det kan være noe galt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg mener å huske at de klødde noe skrekkelig.... og da jeg dro til klinikken for å skjekke så tok han av plasteret og ba meg gå uten.... han ba meg også om å vaske arret med såpe hver dag, ettersom det hadde kommet en liten infeksjon i det.

For en månendes tid siden begynte de å klø igjen, og denne gangen hovna de opp som bare søren. Jeg sendte mail til kirurgen og spurte hva det kunne være, og han sa at det bare var tråden de hadde sydd med langt inne i såret som var iferd med å løsne/gå i oppløsning....

Så jeg tror det skal ganske mye til før det er noe "skummelt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, arrene mine er fremdeles relativt røde og synlige... Lurer på hvorfor... ?  :(  

Og dere som gikk med 2 BH'er før operasjonen ? Why ? :

Snakker om BH'er.... ettersom jeg tok silikon over muskelen har jeg måttet gått med sportsbh i 6mnd. Og jeg har blitt avhengig ! Kjøpte mine første vanlige c-cup Bh'er for litt siden, men jeg ORKER bare ikke den bøylen og det stoffet *grøss*. Har blitt vant til å ikke kjenne at jeg har på meg bh, så de klumpete bøylegreiene klarer jeg ikke lenger :P Søren og !!  :ler:  (og jeg som gleda meg til å kjøpe DE frekke BH'ene  :tunge1:  )

Arrene er fortsatt røde selv etter 7 mnd. Dette har jeg selv erfart. Nå har det gått litt over et år og nå er de hvite og nesten ikke synlige.

Hvorfor 2 BH'er. Fordi det var ingen pupper og for at overgangen ikke skulle bli så stor at alle som kjente meg kunne se det.

Det er viktig å bruke en BH som har stor nok bøyle når dette blir aktuellt. Jeg vil anbefale at du går opp en str. på bøyle BH'ene iforhold til de uten. Dvs bruker du C cup i sports BH'n ville jeg ha brukt D cup i spile BH'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til dere som er opererte:

Jeg har møtt en dame som jeg er ganske sikker på har tatt silikon. Hun har ikke selv sagt noe og jeg har ikke spurt, men puppene kjennes merkelig harde/faste ut.

Er dette noe man kan spørre om, eller bør jeg bare glemme det. Er litt nysgjerrig, men vil ikke såre følelsene hennes heller.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er opererte:

Jeg har møtt en dame som jeg er ganske sikker på har tatt silikon. Hun har ikke selv sagt noe og jeg har ikke spurt, men puppene kjennes merkelig harde/faste ut.  

Er dette noe man kan spørre om, eller bør jeg bare glemme det. Er litt nysgjerrig, men vil ikke såre følelsene hennes heller.

Hva synes dere?

Har litt å si hvor mye som legges inn. Silikon pupper blir vel litt hardere/fastere. Mine kan vel kjennes hardere/fastere når jeg ligger på rygg. De ligger ikke like mye som "normale" pupper gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...