AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Jeg har ofte lest om at man må ha nok variasjon i treningen for at den skal ha effekt, men jeg vet ikke om det er mest rettet mot de som går på treningssenter og gjør de samme øvelsene uke etter uke i månedsvis, eller om det er uansett om man varierer mellom aktiviteter. Jeg ønsker at treningen skal ha effekt, og da tenker jeg på at jeg skal bli sterkere, mer utholdende og få bedre kondisjon. Jeg har også hørt at intervalltrening er den mest effektive treningen, men jeg har per nå ikke noen kun intervalltreninger i løpet av uka. Jeg ønsker samtidig som ha effektiv trening, at det er moro og motiverende, for jeg vil jo at dette skal være noe jeg kan opprettholde i lang tid fremover. Dette trener jeg nå: 3 (/4)ganger svømming i uka. 60 til 80 minutter. Krål, bryst og rygg, variasjon mellom utholdenhet der jeg svømmer lengre sammenhengende, og mer intervallpreget korte strekninger. Bytter mellom disse: Gå tur på vei og grusvei, med opp og ned, og litt sti. Har begynt å sykle. Treningsvideoer på youtube med kickboxing, styrke og cardio. Bruker mest kroppsvekt når jeg gjør styrkeøvelser. 40 til 80 minutter. Ren styrke utgjør kanskje 25% av de videoene jeg bruker. Høy intensitet på treningen. Til sammen trener jeg i overkant av 6 timer i uka. Er det variert nok? Burde jeg gjøre noe annerledes? Tips for å få bedre effekt av trening, evt. noe lesestoff? Hilsen kvinne 26 år Anonymkode: 8f65b...9a5
Silje92 Skrevet 17. april 2017 #2 Skrevet 17. april 2017 Hva er målet ditt med treningen ? Variert nok i forhold til hvilke mål? Vil du bedre kondisjonen din?
penny_ Skrevet 17. april 2017 #3 Skrevet 17. april 2017 (endret) Man blir jo god på det man trener på, da. Det virker som du vil bli god i alt? Jeg ser ikke helt poenget med det? Selv om du ikke gjør alt så vil du jo fortsatt være i god form. Å trene variert er lurt for å ikke få belastningsskader. Sånn sett er det bra å avlaste beina med svømming f.eks. Du blir sikkert sterkere til et visst punkt av å trene styrke hjemme på stuegulvet uten utstyr, men du får mer ut av det om du øker belastningen. Endret 17. april 2017 av penny_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå