AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Vi (jeg og min mann) reiser bort i morgen og kommer hjem skjærtorsdag. Da er alle butikkene stengt. Jeg må dermed handle i dag. Kjenner jeg får panikk for jeg storhandler aldri, handler alltid fra dag til dag. Hva kan være kjekt å ha i påsken? Vi er svært unge og akkurat flyttet sammen og trenger nok litt opplæring i hushold. Please vær snille i kommentarfeltet :-) Anonymkode: 73552...2de 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Hvis dere reiser i morgen og kommer hjem skjærtorsdag, trenger dere jo ikke handle til mer enn i dag, skjærtorsdag og langfredag. Lørdag er jo butikkene åpne igjen. Det er litt vanskelig å gi råd når jeg ikke vet hva slags mat dere pleier å lage/liker, men noen tips skal dere få: Enkelte standardvarer har ganske god holdbarhet. Egg, hvitost, spekemat, bacon, poteter, gulrøtter (og andre røtter), løk, hvitløk, bokstomater, hermetiske bønner, pasta, ris, linser, smør, olje, sitron, lime etc. er praktisk å ha liggende og kan brukes til mye. Brød kan fryses ned, hele eller i skiver, eller dere kan kjøpe bake-off. Mye pålegg har god holdbarhet. (Med ferskt brød, smør, nykokte egg og en tube kaviar vil frokosten uansett være reddet for mange. For ikke å snakke om egg og bacon.) Middagsideer: Ølbraisert lammeskank (sjekk holdbarheten på kjøttet, frys evt. ned i mellomtiden og legg til tining når dere kommer hjem på skjærtorsdag, spis på fredag, og bruk frosne eller tørkede urter i stedet for ferske, det blir godt uansett), tyrkisk linsesuppe, quiche lorraine. Alt lages med ting som holder godt eller kan fryses. Fløte/melk til paien kan være unntaket, men det burde også gå bra. Sjekk dato. Husk snop og snacks! Og øl og brus. Dette har også lang holdbarhet, så ikke vær redd for å kjøpe inn for mye. Lykke til! Anonymkode: c76b7...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Spørs jo hvor dere bor, men mange steder har jo butikker som er åpne gjennom hele påsken. Bunnpris, Kiwi m.fl Anonymkode: aeabb...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 DOPAPIR!!! Alltid best å kunne gjøre sitt fornødne når man har nødvendig tilbehør ved sin side!! Anonymkode: 011ac...b00 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Du trenger ikke storhandle, butikkene er åpne på lørdag (påskeaften)... Kjøp inn brød og legg i fryseboksen, eventuelt frosne rundstykker e.l som dere kan steke hvis dere ikke liker smaken av brød som har vært fryst. Pålegg holder seg lenge i uåpnede pakker, melkekartonger som ikke har vært åpnet holder seg lenger enn til "best før"-datoen. Ellers må du ha middag til fredag (eventuelt torsdag hvis dere kommer hjem tidlig på dagen). Så handler dere resten på lørdag. Men husk at butikkene stenger tidligere enn normalt på påskeaften... Anonymkode: 11ec1...cd6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: DOPAPIR!!! Alltid best å kunne gjøre sitt fornødne når man har nødvendig tilbehør ved sin side!! Anonymkode: 011ac...b00 Viktig, viktig, viktig! Dette må dere huske på. Det er til og med viktigere enn øl! Anonymkode: c76b7...ea4 1
Arabella Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 I Sverige er ikke skjærtorsdag helligdag, så om dere bor i noenlunde nærhet, kan dette være et tips. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Vi bor langt unna Sverige. Anonymkode: 73552...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå