AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 1) hei, jeg tok et passbilde idag, med hårstrikk og så sa ho dama at jeg måtte sjanse på at de ville godkjenne. Hva vil dette bety? Ho må sende bildet til videre godkjenning? 2) når jeg tok passbildet så var det fryktelig mye lys, blir det svart/hvitt/grått på passbilde, eller? Anonymkode: 12551...fcd
Rosalie Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Ja, bildet må godkjennes. Alle passbilder er sort/hvitt.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Jeg tok passbilde med hestehale. De sa ingenting på det da, det gjør det også enklere å gjenkjenne ansiktsform blandt annet. Ingen problemer i ettertid Passbilde er grått/sort/hvitt Anonymkode: 10321...ece
Gjest canacas Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Trodde de tok bildet der og da? Eller er det kanskje bare i Oslo at de gjør det?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Rosalie skrev: Ja, bildet må godkjennes. Alle passbilder er sort/hvitt. 1) så hårstrikk er ikke lov? Var en svart strikk bare, som syntes litt, men ho dama sa at vi måtte sjanse. Hva tror du utfallet blir? 2) betyr det at om kviser som syntes på det glassklare farge-bildet, som jeg tok isted, ikke vil syntes på sort/hvitt bildene? Anonymkode: 12551...fcd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok passbilde med hestehale. De sa ingenting på det da, det gjør det også enklere å gjenkjenne ansiktsform blandt annet. Ingen problemer i ettertid Passbilde er grått/sort/hvitt Anonymkode: 10321...ece Jeg er mann, og har sånn strikk https://pbs.twimg.com/media/CszV3EmWIAA1ZQS.jpg Bare i svart farge da. Hva tror du? Anonymkode: 12551...fcd
applestories Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Sjekk her; https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/ Hodeplagg skal ikke benyttes på passbilder. (Capser, luer, hatter, hårbånd, skjerf etc.) Unntak [...] Tynne diskré hårbøyler eller hårbånd som er trukket godt tilbake fra ansiktet. De skal ikke være godt synlig på bildet. Hårspenner kan brukes, såfremt de ikke dekker deler av ansiktet. Jeg kan ikke helt se for meg at et hårstrikk kan være så voldsomt synlig på et bilde.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 2 minutter siden, applestories skrev: Sjekk her; https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/ Hodeplagg skal ikke benyttes på passbilder. (Capser, luer, hatter, hårbånd, skjerf etc.) Unntak [...] Tynne diskré hårbøyler eller hårbånd som er trukket godt tilbake fra ansiktet. De skal ikke være godt synlig på bildet. Hårspenner kan brukes, såfremt de ikke dekker deler av ansiktet. Jeg kan ikke helt se for meg at et hårstrikk kan være så voldsomt synlig på et bilde. Ok, får håpe de godkjenner! Men angående det med farge på passbilde. Dekker passbildet over evt kviser og slik, som man hadde på det fargede bilde man tok i den appareten? Anonymkode: 12551...fcd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, får håpe de godkjenner! Men angående det med farge på passbilde. Dekker passbildet over evt kviser og slik, som man hadde på det fargede bilde man tok i den appareten? Anonymkode: 12551...fcd Tanker? Anonymkode: 12551...fcd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Alle ser kjipe ut på passbilder. Du skulle tro de er laget for nettopp den oppgaven. Ikke tenk mer på det, bilde er ikke så skarpt at du ser detaljene. Anonymkode: f219c...985
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle ser kjipe ut på passbilder. Du skulle tro de er laget for nettopp den oppgaven. Ikke tenk mer på det, bilde er ikke så skarpt at du ser detaljene. Anonymkode: f219c...985 Så f.eks røde kviser som syntes ganske bra på det lyse og fargede skanken isted, vil syntes mye mindre på passet? Anonymkode: 12551...fcd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så f.eks røde kviser som syntes ganske bra på det lyse og fargede skanken isted, vil syntes mye mindre på passet? Anonymkode: 12551...fcd Det kan bli mørkere flekker der det er kvise på grunn av forskjell på hudfargen (hvis kvisene er røde). Anonymkode: 10321...ece 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan bli mørkere flekker der det er kvise på grunn av forskjell på hudfargen (hvis kvisene er røde). Anonymkode: 10321...ece De er ikke helt røde, men vanlig kvise-farge. Anonymkode: 12551...fcd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så f.eks røde kviser som syntes ganske bra på det lyse og fargede skanken isted, vil syntes mye mindre på passet? Anonymkode: 12551...fcd Ja de vil synes mindre. Ikke tenk mer nå, det er ikke som du må vise det til alt og alle de neste 10 årene. Anonymkode: f219c...985
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, canacas skrev: Trodde de tok bildet der og da? Eller er det kanskje bare i Oslo at de gjør det? De tar bildet der og da i Lillestrøm også i alle fall. Anonymkode: 9e3fb...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå