Gå til innhold

Angående det med pass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1) hei, jeg tok et passbilde idag, med hårstrikk og så sa ho dama at jeg måtte sjanse på at de ville godkjenne. Hva vil dette bety? Ho må sende bildet til videre godkjenning?

2) når jeg tok passbildet så var det fryktelig mye lys, blir det svart/hvitt/grått på passbilde, eller?

Anonymkode: 12551...fcd

Skrevet

Ja, bildet må godkjennes. 

Alle passbilder er sort/hvitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok passbilde med hestehale. De sa ingenting på det da, det gjør det også enklere å gjenkjenne ansiktsform blandt annet. Ingen problemer i ettertid 

Passbilde er grått/sort/hvitt :) 

Anonymkode: 10321...ece

Gjest canacas
Skrevet

Trodde de tok bildet der og da? Eller er det kanskje bare i Oslo at de gjør det? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosalie skrev:

Ja, bildet må godkjennes. 

Alle passbilder er sort/hvitt. 

1) så hårstrikk er ikke lov? Var en svart strikk bare, som syntes litt, men ho dama sa at vi måtte sjanse. Hva tror du utfallet blir?

2) betyr det at om kviser som syntes på det glassklare farge-bildet, som jeg tok isted, ikke vil syntes på sort/hvitt bildene?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok passbilde med hestehale. De sa ingenting på det da, det gjør det også enklere å gjenkjenne ansiktsform blandt annet. Ingen problemer i ettertid 

Passbilde er grått/sort/hvitt :) 

Jeg er mann, og har sånn strikk https://pbs.twimg.com/media/CszV3EmWIAA1ZQS.jpg Bare i svart farge da. Hva tror du?

Skrevet

Sjekk her; https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/

• Hodeplagg skal ikke benyttes på passbilder. (Capser, luer, hatter, hårbånd, skjerf etc.)
  • Unntak

• [...]

• Tynne diskré hårbøyler eller hårbånd som er trukket godt tilbake fra ansiktet. De skal ikke være godt synlig på bildet.
  • Hårspenner kan brukes, såfremt de ikke dekker deler av ansiktet.

Jeg kan ikke helt se for meg at et hårstrikk kan være så voldsomt synlig på et bilde.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, applestories skrev:

Sjekk her; https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/

• Hodeplagg skal ikke benyttes på passbilder. (Capser, luer, hatter, hårbånd, skjerf etc.)
  • Unntak

• [...]

• Tynne diskré hårbøyler eller hårbånd som er trukket godt tilbake fra ansiktet. De skal ikke være godt synlig på bildet.
  • Hårspenner kan brukes, såfremt de ikke dekker deler av ansiktet.

Jeg kan ikke helt se for meg at et hårstrikk kan være så voldsomt synlig på et bilde.

Ok, får håpe de godkjenner!

Men angående det med farge på passbilde. Dekker passbildet over evt kviser og slik, som man hadde på det fargede bilde man tok i den appareten?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, får håpe de godkjenner!

Men angående det med farge på passbilde. Dekker passbildet over evt kviser og slik, som man hadde på det fargede bilde man tok i den appareten?

Tanker?

AnonymBruker
Skrevet

Alle ser kjipe ut på passbilder. Du skulle tro de er laget for nettopp den oppgaven. Ikke tenk mer på det, bilde er ikke så skarpt at du ser detaljene. 

Anonymkode: f219c...985

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle ser kjipe ut på passbilder. Du skulle tro de er laget for nettopp den oppgaven. Ikke tenk mer på det, bilde er ikke så skarpt at du ser detaljene. 

Så f.eks røde kviser som syntes ganske bra på det lyse og fargede skanken isted, vil syntes mye mindre på passet?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så f.eks røde kviser som syntes ganske bra på det lyse og fargede skanken isted, vil syntes mye mindre på passet?

Det kan bli mørkere flekker der det er kvise på grunn av forskjell på hudfargen (hvis kvisene er røde). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan bli mørkere flekker der det er kvise på grunn av forskjell på hudfargen (hvis kvisene er røde). 

De er ikke helt røde, men vanlig kvise-farge.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de vil synes mindre. Ikke tenk mer nå, det er ikke som du må vise det til alt og alle de neste 10 årene. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, canacas skrev:

Trodde de tok bildet der og da? Eller er det kanskje bare i Oslo at de gjør det? 

De tar bildet der og da i Lillestrøm også i alle fall.

Anonymkode: 9e3fb...787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...