AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Hvordan er hverdagen deres ift søvn? Kjæresten min jobber turnus, og mye nattevakter. Han har i tillegg en lang periode med mye dagvakter hver 6. uke ellerno sånt. Han sliter veldig med søvn til tider, spesielt om han skal legge om døgnet etter nattevakter og dagvakter. F.eks hvis han har jobbet natt i 4-5 netter på rad, og har kanskje 1 uke turnusfri, så sliter han veldig med søvn. Hvis han klarer å holde seg våken til og sovne tidlig på kvelden, vil det uansett være en sjanse for at han sover veldig dårlig når han først legger seg dagene etterpå. Eller hvis han jobber dag en periode, så vil han våkne tidlig uansett når han legger seg. Jeg har prøvd å pushe han til og dra til legen for å kanskje få noe innsovningstabletter (imovane), eventuelt noe annet som gjør det lettere for han i overgangen mellom natt - kveld - dagvakter. Jeg ser jo at det sliter på helsa hans at han jobber så ukomfortable tider, så jeg tenkte og høre om det er noen der som har gode råd til hva han kan gjøre for å gjøre turnuslivet litt lettere. Han kan ikke kutte så mye ned heller, da det ikke er mulig. Anonymkode: be286...5b0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Hvordan holder han seg våken? Mye kaffe, sukker og drit vil ødelegge nattesøvnen. Etter nattevakt dytt nedpå en smoothie. Da slipper man "fyllesjuka". Ikke prøv en brå tvangsovergang dra nattevakt til normal leggetid, ta en justering. Anonymkode: a6765...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Å ta sovetabletter for å endre døgnrytme ved turnus er en dårlig ide, han bør heller presse seg opp tidlig etter siste nattevakt og så legge seg tidlig igjen. Anonymkode: b638d...a31 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Klarer ikke helt å veie opp om man skal ta medisin eller alkohol for å sovne. Begge forslag er jo like teit. Anonymkode: 8ba85...8d2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 Om han er ung og allerede sliter med nattevakter bør han søke seg ny jobb som ikke innebærer turnus. Det blir ikke bedre med årene. Anonymkode: 4101d...7e9 3
TheOne Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 Nattevakter er kanskje ikke for alle. Jeg har jobbet 100% natt i snart ti år. Det vil si 10-11 timer hver natt i 7 dager før jeg går på fri. Dette kombinerer jeg med en samboer som jobber turnus på et kjøpesenter, og to barn. Ofte er jeg ikke i seng før kl 10-11 om morgenen, så skal de hentes på skole og barnehage kl. 16, for så å underholdes til min samboer kommer hjem, ofte 21:30. Da drar jeg på jobb igjen.
Danseskjørt Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 På 7.4.2017 den 12.25, TheOne skrev: Nattevakter er kanskje ikke for alle. Jeg har jobbet 100% natt i snart ti år. Det vil si 10-11 timer hver natt i 7 dager før jeg går på fri. Dette kombinerer jeg med en samboer som jobber turnus på et kjøpesenter, og to barn. Ofte er jeg ikke i seng før kl 10-11 om morgenen, så skal de hentes på skole og barnehage kl. 16, for så å underholdes til min samboer kommer hjem, ofte 21:30. Da drar jeg på jobb igjen. Dette hørtes heftig ut! Hvordan holder du ut?
TheOne Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 På 9.4.2017 den 21.30, Tuttifrutt skrev: Dette hørtes heftig ut! Hvordan holder du ut? Holder i grunn ut fordi jeg ikke har noe annet valg. Det er dyrt å bo i Norge, og skal man ha nok ti livets opphold har jeg intet annet valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå