AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Det her har jeg aldri helt forstått. Hvorfor feminister tar igjen på feil menn. De hater menn, men hvem har gitt dem årsak til å hate dem? Jo, det er stort sett kjekke menn, med penger, høy selvtillit ol. Fordi disse har muligheten til å være med mange kvinner, har også disse lett for å gå i fra dem som ikke når opp til høyt nok nivå. De blir derfor såret. Det er heller ikke mobberen på skolen, siden disse som oftest har bedre sosiale nettverk og greier å karre seg frem. Nei, det er den nedre kvartil av menn som får kjenne hatet til feministene. Gjerne menn som ikke har gjort noe galt og er greie. De har bare ikke oppnådd suksess i livet. Mens de rike og mektige, faktisk tjener på det Anonymkode: 7fee9...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Der var du igjen, ja. Anonymkode: 728bb...00c 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der var du igjen, ja. Anonymkode: 728bb...00c Er du enig? Anonymkode: 7fee9...eb0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Jeg ville tro kvinner heller vil ta igjen på menn som deg, TS. For det er jo mennesker som generaliserer på den måten de misliker. Mennesker som ser på kvinner som en ensartet gruppe. Det er veldig lett å gjenkjenne slike holdninger i virkeligheten, selv når mannen forsøker å late som om han er snill. Man merker at mannen ikke genuint er snill, men at han gjør det fordi han er redd for hvordan andre skal oppfatte han. Kvinner hater ikke menn de blir avvist av bare fordi de blir avvist. Anonymkode: ba2a2...52d 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tro kvinner heller vil ta igjen på menn som deg, TS. For det er jo mennesker som generaliserer på den måten de misliker. Mennesker som ser på kvinner som en ensartet gruppe. Det er veldig lett å gjenkjenne slike holdninger i virkeligheten, selv når mannen forsøker å late som om han er snill. Man merker at mannen ikke genuint er snill, men at han gjør det fordi han er redd for hvordan andre skal oppfatte han. Kvinner hater ikke menn de blir avvist av bare fordi de blir avvist. Anonymkode: ba2a2...52d Jeg generaliserer ikke, jeg vet alle er forskjellige. Når det gjelder avvisning, var det ikke det jeg mente. Det var å bli dumpet var ei anna dame eller bare det å bli behandlet som mindre viktig av noen du er i lag med. Mitt poeng er at hatet noen feminister bærer på havner i fanget på helt den omvendte typen menn de egentlig tenker på. Anonymkode: 7fee9...eb0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du enig? Anonymkode: 7fee9...eb0 Nei, og jeg er drittlei av alle trådene dine! Anonymkode: 728bb...00c 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, og jeg er drittlei av alle trådene dine! Anonymkode: 728bb...00c Så ikke les tråden da. Og faktisk han har delvis rett. F.eks så er ikke menn generelt så fæle. 15 år etter at alle menn i Norge fikk stemmerett så fikk kvinnene stemmerett. Dvs at menn generelt har ikke vært undertrykkende ovenfor kvinner. Det var den overordnede styresmakten som ikke gav stemmerett til kvinnene som undertrykte menn og kvinner. Så fort den menige mann fikk stemmerett - bang så fikk kvinnene det også. Så hvorfor angripe menn generelt Pga av kjønn. Anonymkode: 19e78...ffc 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Skulle likt å sett hva som hadde skjedd om menn hadde laget en slik sang om kvinner. Anonymkode: 492c1...07c 1
Gjest Axl Rose Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kvinner hater ikke menn de blir avvist av bare fordi de blir avvist. Å jo. Finnes de som gjør det!
herzeleid Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Hvordan mener du det er den nedre kvantilen som får kjenne "feministenes hat"? Jeg kan si meg enig i at det nok er disse som får merke de negative konsekvensene av feminisme sterkest, men når det gjelder feministiske grupper og prominente feministers ytringer vil jeg si disse ofte rammer betydelig høyere: I Sverige har det vært mye oppstyr rundt "kulturmannen". Menn som er i posisjon til å mene noe offentlig blir gjerne diskreditert på bakgrunn av kjønn, i tillegg til hudfarge, legning og alder. Det er mye aggresjon mot menn som har jobbet seg opp i høye stillinger i bedrifter, det offentlige eller politikken, og påstander om "gutteklubber" selv om det sjeldent lar seg påvise. Til sammenligning virker feminister i skrekkelig liten grad å ønske jobbene til menn "på bunnen" og når det gjelder innvandrere og asylsøkere, som i mange tilfeller er de som står aller lavest på samfunnsstigen, virker feminister i større grad å være villige til å overse til dels grove overgrep og forferdelige holdninger. Så oppsummert så er jeg ikke helt enig i konklusjonen i åpningsposten.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 2 timer siden, Bootyhunter skrev: Å jo. Finnes de som gjør det! Åja, visste ikke at når noen få eksiterer betyr at da gjelder det alle Anonymkode: ba2a2...52d 1
Gjest Axl Rose Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åja, visste ikke at når noen få eksiterer betyr at da gjelder det alle Anonymkode: ba2a2...52d Har jeg sagt det gjelder alle? Jeg sier de finnes.
AmandaVI Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle likt å sett hva som hadde skjedd om menn hadde laget en slik sang om kvinner. Anonymkode: 492c1...07c De gjør det hele tiden. Det kalles hip hop. 2
Trude.lutt Skrevet 6. april 2017 #14 Skrevet 6. april 2017 Hva er det med enkelte menn som tror at feminister hater menn? Og som laget tråder etter tråder om dette? 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #15 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, Trude.lutt skrev: Hva er det med enkelte menn som tror at feminister hater menn? Og som laget tråder etter tråder om dette? Hva er det med kvinner som tror at det ikke finnes kvinner som hater menn ? Anonymkode: 492c1...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå