AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Jeg er overvektig, 176 cm og 100 kg. Her om dagen hadde vi en familieselskap hjemme hos mine foreldre. Jeg gikk i kjøleskapet og tok en boks med Pepsi Max. Mormor kommenterte dette med å si "er det virkelig nødvendig nå?" I en skikkelig spydig tone. Jeg tolket det som om hun synes jeg var feit og ar jeg ikke trengte denne brusen. Hun tror det er sukker i all brus, bare så det er sagt. Anonymkode: 9ba07...d13
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Tankeløst kanskje, men ikke direkte frekt? De fleste som er godt voksne har et lavere forbruk av brus (både sukkerfritt og med sukker) og synes nok at unge drikker unødvendig mye brus, velger å tenke at dette var hennes tanke. Anonymkode: 164dc...7fe 16
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Njaa, du tolket det sikkert rett, og hun var spydig. Men hun er sikkert bekymret, og hun hadde jo rett (du er overvektig og trengte du den brusen?) . Unødvendig av henne å si spydig (eller kommentere i det hele tatt), men hun ser nok på deg som et barn, og store barn irettesetter man litt slik. Hadde vært frekkere hvis det var en annen. Anonymkode: d81b6...8c1 10
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Kanskje litt frekt. Men også forstålig
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Usikker på hva som er verst, at du føler pepsi max ikke er usunt eller at mormoren din er bekymret for deg... Anonymkode: 4a1c0...481 22
ValarMorghulis Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 Synes ikke det var frekt. Du sier jo selv at du er klar over at du er overvektig, så kanskje mormoren din vil ha deg til å gjøre noe med det uten å si ifra direkte? Hun bryr seg nok bare om deg 6
Gjest Margit Spat Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 (endret) Slik du beskriver det, så ville jeg tenkt at det handlet mer om at dere var i selskap, og at det da enten allerede hadde vært servering eller det skulle snart være servering. Jeg tolker «Er det virkelig nødvendig NÅ?» som at «Vi skal jo spise og drikke øyeblikkelig», eller «Vi har jo nettopp vært til bords.» Det er jo ikke akkurat god folkeskikk å gå i kjøleskapet og forsyne seg selv (og ingen andre) under et selskap, heller ikke når det er hos foreldrene dine. Man spiser og drikker når det er servert. Er man veldig tørst utenom det, tar man vann fra springen, enten man er tykk eller tynn. Endret 5. april 2017 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Var nok ikke frekt ment. Men at det føles frekt skjønner jeg godt. Min bestemor er veldig direkte og kommenterer kroppen til folk som den største selvfølge, kan og si at folk må slanke seg. Er din slik? Ingen sjal dømme deg forde du er overvektig, vi vet ikke din bakgrunn. At noen eldre velger å være så direkte forde de mener de er gamle og orker ikke lyve er bare tull fra deres side. De kan la være å si noe. Anonymkode: 1cd59...95e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usikker på hva som er verst, at du føler pepsi max ikke er usunt eller at mormoren din er bekymret for deg... Anonymkode: 4a1c0...481 Jeg er da fullstendig klar over at Pepsi Max er usunt, men synes at voksne mennesker bør kunne styre slikt selv uten å få spydige kommentarer, uavhengig av om de er familie eller ikke. Anonymkode: 9ba07...d13 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Jeg tenker også at hun kanskje syntes det var unødvendig å drikke brus akkurat på det tidspunktet (altså at det gjaldt timing, ikke overvekten), kanskje de hadde satt fram vann, eller kanskje hun akkurat hadde tenkt å dekke på bordet med mat og drikke av noe slag. Og før i tiden var det vanlig at man spiste og drakk samtidig, ikke at man kunne småspise/smådrikke mellom måltidene..... Da jeg var ung hadde vi aldri brus som vi bare kunne gå og "ta" fra kjøleskapet, og selv jeg som er 40 år, går ikke bare og tar brus fra kjøleskapet når jeg er hjemme hos mine foreldre. Jeg spør alltid, eller jeg henter noen glass og spør om andre vil ha. Anonymkode: b682b...939 14
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 Skjønner du ikke at mormor ble fornærmet over at du drakk brus og ikke vann til den deilige middagen? Skjønner du ikke at hun synes det ødelegger smaken på maten? Skjønner du hvorfor man ikke har ketchup på biff, når man er på restaurant? Hvor er empatien din? Og hvor er bordskikken? Og hvor er respekten din for de eldre? Anonymkode: efd0a...c35 2
Honey Dew Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Njaa, du tolket det sikkert rett, og hun var spydig. Men hun er sikkert bekymret, og hun hadde jo rett (du er overvektig og trengte du den brusen?) . Unødvendig av henne å si spydig (eller kommentere i det hele tatt), men hun ser nok på deg som et barn, og store barn irettesetter man litt slik. Hadde vært frekkere hvis det var en annen. Anonymkode: d81b6...8c1 Pepsi Max inneholder ikke sukker
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var nok ikke frekt ment. Men at det føles frekt skjønner jeg godt. Min bestemor er veldig direkte og kommenterer kroppen til folk som den største selvfølge, kan og si at folk må slanke seg. Er din slik? Ingen sjal dømme deg forde du er overvektig, vi vet ikke din bakgrunn. At noen eldre velger å være så direkte forde de mener de er gamle og orker ikke lyve er bare tull fra deres side. De kan la være å si noe. Anonymkode: 1cd59...95e Dette ER jo kjempefrekt, uavhengig om det er "ment" sånn eller ikke. Det er ikke andre sin feil at de "føler" at det er frekt - bestemoren din er ei skikkelig kjerring og burde ha lært å holde slike meninger for seg selv. Anonymkode: 84a2e...d99 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 Sånn er farmoren min også. I et familieselskap spurte hun meg rett ut om hvorfor jeg hadde blitt så overvektig.. Var absolutt ikke det heller, men for en jente som har slitt med sitt eget selvbilde var det ekstremt vondt å høre. Det hun mente var at jeg hadde lagt på meg litt. Eldre folk har ikke ''filter'', så de sier ting uten å tenke på at det kan såre andre. Anonymkode: ce52a...e8e 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner du ikke at mormor ble fornærmet over at du drakk brus og ikke vann til den deilige middagen? Skjønner du ikke at hun synes det ødelegger smaken på maten? Skjønner du hvorfor man ikke har ketchup på biff, når man er på restaurant? Hvor er empatien din? Og hvor er bordskikken? Og hvor er respekten din for de eldre? Anonymkode: efd0a...c35 Jahh... Du høres ut som et troll, men... Dette var på formiddagen, mange timer før middagen. Der var ikke noe formelt familieselskap heller, besteforeldrene mine bor langt unna og er derfor besøk i dager av gangen. Og dere som kommenterer at jeg var frekk som gikk i kjøleskapet, min far hadde sagt at det bare var å forsyne seg av drikke og det er faktisk han som bor der, ikke mormor. -TS Anonymkode: 9ba07...d13 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #16 Skrevet 5. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette ER jo kjempefrekt, uavhengig om det er "ment" sånn eller ikke. Det er ikke andre sin feil at de "føler" at det er frekt - bestemoren din er ei skikkelig kjerring og burde ha lært å holde slike meninger for seg selv. Anonymkode: 84a2e...d99 Min bestemor er frekk. Men er jo ikke sikkert at ts sin mormor er frekk for det, var derfor jeg spurte om hun kunne være samme type. Nå er jo ikke du så mye bedre når du må føye til kjærring I teksten din... holder å si hun er frekk. Anonymkode: 1cd59...95e 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. april 2017 #17 Skrevet 5. april 2017 Det er jo ganske frekt å si "Er det virkelig nødvendig NÅ?" til hvem som helst om hva som helst. 3
lalalala3 Skrevet 5. april 2017 #19 Skrevet 5. april 2017 44 minutter siden, Margit Spat skrev: Slik du beskriver det, så ville jeg tenkt at det handlet mer om at dere var i selskap, og at det da enten allerede hadde vært servering eller det skulle snart være servering. Jeg tolker «Er det virkelig nødvendig NÅ?» som at «Vi skal jo spise og drikke øyeblikkelig», eller «Vi har jo nettopp vært til bords.» Det er jo ikke akkurat god folkeskikk å gå i kjøleskapet og forsyne seg selv (og ingen andre) under et selskap, heller ikke når det er hos foreldrene dine. Man spiser og drikker når det er servert. Er man veldig tørst utenom det, tar man vann fra springen, enten man er tykk eller tynn. Enig, man spør først også. 1
lalalala3 Skrevet 5. april 2017 #20 Skrevet 5. april 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker også at hun kanskje syntes det var unødvendig å drikke brus akkurat på det tidspunktet (altså at det gjaldt timing, ikke overvekten), kanskje de hadde satt fram vann, eller kanskje hun akkurat hadde tenkt å dekke på bordet med mat og drikke av noe slag. Og før i tiden var det vanlig at man spiste og drakk samtidig, ikke at man kunne småspise/smådrikke mellom måltidene..... Da jeg var ung hadde vi aldri brus som vi bare kunne gå og "ta" fra kjøleskapet, og selv jeg som er 40 år, går ikke bare og tar brus fra kjøleskapet når jeg er hjemme hos mine foreldre. Jeg spør alltid, eller jeg henter noen glass og spør om andre vil ha. Anonymkode: b682b...939 samme her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå