AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Del Skrevet 5. april 2017 Jeg har aldri vært i et utdrikningslag før, men nå har jeg blitt valgt som forlover og må arrangere et selv. Lurer derfor på hva som er "vanlig" i utdrikningslag. Når på dagen starter man? Hele dagen fra frokost til sene nattetimer eller? Hvor mange aktiviteter er det vanlig at man legger opp til? Hva med mat (spise ute/spleise og spise hjemme hos noen)? Og hva er ok kostnad for et utdrikningslag? Jeg ser allerede nå at et utdrikningslag fort kan bli veldig dyrt.. En aktivitet koster fort 400-500 kr per person og hvis man da skal ha to så blir det jo omtrent 1000 kr bare der. I tillegg kommer mat og drikke, og spiser vi ute blir det jo fort en del penger der også. Bruden har sagt til meg at hun ikke forventer noe voldsomt og at å bare samle en jentegjeng med noe god mat og drikke er helt innafor. Samtidig føler jeg at litt mer enn det må vi da gjøre ut av det, men det kan godt være noe rolig som en tur i velværebasseng med ekstra spabehandling for bruden. Jeg har opprettet en facebookgruppe med damer hun ønsker å ha i utdrikningslaget, men siden jeg er søskenbarnet hennes så kjenner jeg egentlig bare bruden godt. I tillegg er det i en by jeg ikke er kjent i i det hele tatt. Jeg har heller ikke fått så voldsom respons i den facebookgruppa. Føler ikke jeg bare kan skjære gjennom og si at sånn blir det, så lurer derfor på hva som er vanlig.. Anonymkode: b51d3...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #2 Del Skrevet 6. april 2017 Hvor godt kjenner du bruden? Har du peiling på hva hun kan ønske seg? Noen ønsker det stille og rolig, mens andre vil ha fart og spenning. Noen ønsker/har mange venner og andre er bare en liten gjeng. Man må legge opp løpet etter hvilken økonomi man har. F.eks kan alle ta med mat til et spleiselag, det trenger ikke å bli så dyrt på hver. Noen har leker (pakkelek o.l), noen kler ut bruden (mange liker IKKE dette, så tenk deg godt om før du driter ut bruden og ødelegger dagen). Det går an å ha aktiviteter som gokart, vinsmaking, drinkmiksekurs, magedans, paintball osv osv. Finn noe du tror bruden vil like og som er gøy for hele gjengen. Bruden skal spanderes på hele kvelden, så sørg for nok drikke av noe hun liker (med eller uten alkohol, alt etter hva dere foretrekker). Det går an å starte tidlig på morgenen med "bortføring" av bruden, eller frokost på sengen av forlover, eller kidnapping etter jobb om det passer bedre. Allier deg med noen slik at bruden ikke vet noen ting på forhånd. Sørg for måltider underveis og transport dit dere skal. Anonymkode: cdf2a...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg ville spurt om det var noen ønskelige aktiviteter ho ville f.eks? Trenger ikke være noe voldsomme greier. Men burde tenke på det at det ikke skal bli for dyrt, bryllupsgjestene skal jo ha penger til dette + om de blir invitert i bryllupet både kjole (kanskje) og gave til brudeparet. Blir det for dyrt, kan det dessverre skje at de takker nei. Når på dagen du starter er jo helt opp til deg, men ikke grytidlig, ville iallefall ikke jeg gjort, men tidlig formiddag. Ta en rolig lunsj, finne på en aktivitet eller to i løpet av dagen og bestille/lage noe mat på kvelden ville jeg syntes var et fint utdrikningslag iallefall Burde iallefall spørre bruden hva ho IKKE vil. Ikke moro oppleve noe man ikke vil på sitt eget utdrikningslag:) Anonymkode: 75a25...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #4 Del Skrevet 14. april 2017 Når bruden sier hun ikke trenger noe voldsomt syns jeg du skal gjøre akkurat det. Banlig å begynne tidlig, men spør du meg er det en veldig fordel å vente til kl 9-9:30, så holder man faktisk ut hele dagen. Vanligst å dra hjem til bruden og overraske henne der. Dere kan lage tapas og være hjemme hos den med størst leilighet, hvor alle tar med én rett hver og potten kan dekke noen flasker vin. Dere kan lage rebusløp ute som er helt gratis. Quiz med spørsmål om bruden til brugdommen som filmes inn på forhånd og vises til bruden som skal gjette hva han har svart. Spør du meg trenger man virkelig ikke dra på en dyr aktivitet hvis bruden har sagt hun ikke vil ha noe stort. Det er koseligst å ha en dag sammen med noe god mat og masse hygge. Anonymkode: 9e090...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #5 Del Skrevet 14. april 2017 Når du er den som er valgt som forlover, så er du faktisk den "skyldige" /"pliktige" til å skjære gjennom eventuelle diskusjoner og avgjørelser i den gruppa som du nevner da. Det er en av oppgavene som kommer ved det å arrangere et utdrikningslag når du har din rolle. Kan hende du bare må bestemme noe, også sende sms for å si at du ønsker svar innen da og da med om de vil komme eller ei. Hvis det er sms de sjekker oftest. Hvor mye det bør koste kommer veldig mye an på om dere er studenter eller fast jobb. Hvis ikke alle inviterte har en fast jobb på over 50% stilling bør det ikke koste mer enn 1000 kr for hver inviterte å delta. Velværetur/spabehandling kan fort komme opp i 2000 kr for bare en person. Det høres fint og fjongt ut for bruden, men det er drit kjedelig å sitte der som gjest om det kun er bruden som skal foreta seg noe på aktiviteten. Pass på at alle kan delta på det dere gjør. Da blir det gøyere. Når på dagen det starter, og når dere slutter henger mye sammen med hvor og når aktiviteter dere skal på starter, og hvor lenge det faller seg naturlig for dere å skravle sammen. Jeg er litt uenig med den over meg. I mitt utdrikningslag ble jeg ikke overrasket hjemme hos meg selv, men hos forloveren min. Et annet jeg har vært i møtte jeg alle sammen ute. Et tredje tror jeg også at jeg bare møtte de ute. I mitt utdrikningslag grillet vi ute + at vi spiste hjemme hos forloveren min. Et råd jeg har: Ikke inviter folk som hun ikke konkret ønsker å invitere, selv om noen av de andre gjestene skulle presse på med det. Anonymkode: b1426...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå