AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Bidraget er fastsatt av nav og kreves inn av TI, men han betaler ikke. Bil han slippe unna pga at han er selvstendig og ikke har AS? Anonymkode: ec06e...98c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Nei, ham opparbeider seg gjeld. De som driver for seg selv kan oppgi mindre enn det dem tjener, men har han satt seg selv opp med 0 I inntekt? Vet ei venninne hadde problemer med dette da inntekten hans var ukorrekt Anonymkode: 84996...300 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Hun meldte han til slutt til arbeidstilsynet lrns. Han ble I hvert fall tatt med mye svart arbeid og manglende inntektsopplysninger. Hvordan bidraget går I for henne aner jeg ikke da dette er minst 5 år siden Anonymkode: 84996...300
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Han førte også mest mulig på firmaet. Slik at mest mulig verdi lå der og førte opp andre utgifter hvis han tok ut penger. F.eks til vedlikehold og innkjøp av utstyr som ikke alltid gikk til det, men til seg privat. Så ja. Bidraget kan være verre med de som driver for seg selv, men vil ikke tro AS skal ha noe å si seg selv , men hvor han gjør av pengene. Anonymkode: 84996...300
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Han slipper ikke unna selv om de ikke kan ta lønnstrekk, gjelden samler seg bare opp. Hvis han eier bolig eller bil kan Nav ta utlegg i dem og worst case tvangsselge. De kan også trekke fra evt skatt til gode. Anonymkode: df437...75f 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 Det som NAV har fastsatt har du krav på uansett frem til han kontakter NAV og gir de nye inntektsopplysninger Anonymkode: 84996...300
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Takk for svar. Nei han har ikke satt seg opp null i inntekt, ENDA.(men har truet med det) NAV har bestemt beløpet å sendt både regning og purring. Synes det er så rart at han tør utsette seg selv for det hær. Han driver et bra firma som drar inn gode penger. Nå vet jeg han jobber mye svart, men nav har tatt utgangspunkt i det året han hadde mest inntekt iløpet av de tre siste årene. Anonymkode: ec06e...98c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Han opparbeider seg gjeld. Nav han sende varsel om at dersom han får penger igjen på skatten, så vil nav ta dem for å dekke gjelden hans. Ring til Nav og purr og spørr om den muligheten, brevet må sendes før 1 mai (tror jeg det var). Dersom du vet det er mye svart arbeid der, da kan du tipse arbeidstilsynet og skattemyndighetene. Anonymkode: 5a41f...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Han setter seg selv i gjeld. Og dersom han kjører firma i null kommer de tilslutt å slå beina under han, og ta fra han mva-nummer og nekte han å drive. Men dette er prosess som tar noen år, så du får bare stålsette deg. At firmaet går godt i dag vil også gjøre det mindre troverdig dersom han plutselig kjører det i null. Anonymkode: 66b33...0c7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 "Betal for ungen din eller så ser jeg meg nødt til å melde skatteetaten og arbeidstilsynet for svart arbeid. Jeg vil pgså nevne at du vil sette inntekter i 0 for å svindle skatten mest mulig. Behovet til barnet vårt går foran min lojalitet til deg". Anonymkode: bb2d9...f04 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå