Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg fikk en rar melding på Skype. Det er fra en jeg gikk på skole med for rundt 7 år siden. Jeg har ikke hatt den minste kontakt med personen siden da så tenker det er virus eller noe. Jeg har ikke turt å trykke på linken. 

På slutten av url-en etter = står Skype-id-en min. 

Hva betyr dette? 

Anonymkode: 792b8...a9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å legge ved skjermdunp. 

20170405_093216.png

Skrevet (endret)

Dette er nok skadelig programvare, og denne personen har hatt ditt brukernavn og/eller din epostadresse liggende klart for bruk. 

Ikke trykk på linken, og ignorer meldingen. 

EDIT: Denne personen vet neppe selv at han/hun har virus på maskinen sin. Dette er programvare som er designet for å spre seg selv. 

Endret av Skrotnes
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Skrotnes skrev:

Dette er nok skadelig programvare, og denne personen har hatt ditt brukernavn og/eller din epostadresse liggende klart for bruk. 

Ikke trykk på linken, og ignorer meldingen. 

Takk for svar! Det var det jeg var redd for og jeg gjorde visst rett i å ikke trykke på den. 

Men må ikke hun som sendte den ha trykket på noe virus for at eg skal få den? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Det var det jeg var redd for og jeg gjorde visst rett i å ikke trykke på den. 

Men må ikke hun som sendte den ha trykket på noe virus for at eg skal få den? 

Jo, denne personen har nok trykket på en tilnærmet lik link, men med sin egen epost på slutten av linken. Dette var typiske linker å få tilbake i MSN-dagene, så det er litt rart at de fortsatt brukes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Skrotnes skrev:

Jo, denne personen har nok trykket på en tilnærmet lik link, men med sin egen epost på slutten av linken. Dette var typiske linker å få tilbake i MSN-dagene, så det er litt rart at de fortsatt brukes. 

Tusen takk for ordentlig svar, til alt! :)

Og for interessant informasjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...