AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Hei, jeg fikk en rar melding på Skype. Det er fra en jeg gikk på skole med for rundt 7 år siden. Jeg har ikke hatt den minste kontakt med personen siden da så tenker det er virus eller noe. Jeg har ikke turt å trykke på linken. På slutten av url-en etter = står Skype-id-en min. Hva betyr dette? Anonymkode: 792b8...a9d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Glemte å legge ved skjermdunp. Anonymkode: 792b8...a9d
Skrotnes Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 (endret) Dette er nok skadelig programvare, og denne personen har hatt ditt brukernavn og/eller din epostadresse liggende klart for bruk. Ikke trykk på linken, og ignorer meldingen. EDIT: Denne personen vet neppe selv at han/hun har virus på maskinen sin. Dette er programvare som er designet for å spre seg selv. Endret 5. april 2017 av Skrotnes 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Akkurat nå, Skrotnes skrev: Dette er nok skadelig programvare, og denne personen har hatt ditt brukernavn og/eller din epostadresse liggende klart for bruk. Ikke trykk på linken, og ignorer meldingen. Takk for svar! Det var det jeg var redd for og jeg gjorde visst rett i å ikke trykke på den. Men må ikke hun som sendte den ha trykket på noe virus for at eg skal få den? Anonymkode: 792b8...a9d
Skrotnes Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det var det jeg var redd for og jeg gjorde visst rett i å ikke trykke på den. Men må ikke hun som sendte den ha trykket på noe virus for at eg skal få den? Anonymkode: 792b8...a9d Jo, denne personen har nok trykket på en tilnærmet lik link, men med sin egen epost på slutten av linken. Dette var typiske linker å få tilbake i MSN-dagene, så det er litt rart at de fortsatt brukes. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 3 timer siden, Skrotnes skrev: Jo, denne personen har nok trykket på en tilnærmet lik link, men med sin egen epost på slutten av linken. Dette var typiske linker å få tilbake i MSN-dagene, så det er litt rart at de fortsatt brukes. Tusen takk for ordentlig svar, til alt! Og for interessant informasjon. Anonymkode: 792b8...a9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå