Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått for mye av nav. Kan jeg bare kontakte saksbehandler eller må jeg ringe til selve nav? (Telefonangst) 

Anonymkode: 844ec...207

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør skrive, for å kunne bevise i ettertid at du har gitt beskjed om feilen. Nav sender feilutbetalinger videre til ett eller annet eget kontor som tar seg av feilutbetalinger. Om du ikke tilbakebetaler alt i en engang risikerer du at de trekker deg i de kommende utbetalingene. 

Anonymkode: 31665...390

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan skrive til nav på dittnav (nav.no) :) Viktig at du gir beskjed så fort som mulig.

Anonymkode: a810a...b57

AnonymBruker
Skrevet

Skriv først og ring etterpå for å få bekreftetat det er kommet frem 😊

Anonymkode: d1891...6fe

Skrevet

Dette har skjedd meg seks ganger. Sist så skrev jeg gjennom nav.no og forklarte hva som hadde skjedd. Satte pengene på egen konto og ventet på at jeg fikk krav om tilbakebetaling. Måtte purre en gang før jeg fikk en bekreftelse på at det var skjedd noe. Gidder ikke å ringe mer. Lang kø, og de gjør samme jobben som du kan gjøre selv gjennom nav.no. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått for mye av nav. Kan jeg bare kontakte saksbehandler eller må jeg ringe til selve nav? (Telefonangst) 

Anonymkode: 844ec...207

Bare i tilfelle du ikke vet det: Ved feilutbetalinger krever NAV beløpet tilbakebetalt, inkludert skatten de trakk av før de betalte ut pengene. De ekstra pengene ser du ingenting til før neste skatteoppgjør. 

Anonymkode: 88435...320

Skrevet

Du ringer og gir beskjed. Hvis du ikke tør ringe, er det bare å ta seg en til til kontoret og snakke med dem der

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...