Gå til innhold

Bruker du kondom ved ONS?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på om du gjør det, for mitt inntrykk er at mange ikke gjør det. Svar gjerne anonymt, men ærlighet. 

Anonymkode: da63e...401

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig få gjør det. Ellers hadde ikke Norge ligget på klamydia-toppen.

Hadde jeg hatt ONS hadde jeg krevd kondom. Ekkelt uten.

Anonymkode: 25fe2...4d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker alltid at jeg skal det, men det ender ofte uten. Syns det er så digg å pule uten.

Har testa meg for alt flere ganger, og aldri hatt noe. Nå er jeg i fast forhold da, på 3. året

Anonymkode: 1345d...41a

Skrevet

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan folk våger. Den største playeren jeg vet om- min eks dessverre- smittet meg med herpes da vi var i forhold. Nå lever han livet med nye kvinner hver helg, og han bruker ikke kondom. Kvinnene ber ikke om det en gang, sier han, for de "ser at han har en ren og fin kuk".

Nei, det har han ikke! Som jeg så bittert måtte erfare. 

Han påstår også at han "bare knuller rene, pene og ordentlige kvinner som ikke har noe slikt". 

Altså "rene og pene og ordentlige kvinner" som har sex med en helt fremmed mann første kvelden, og ikke krever bruk av kondom... 

Jeg har innsett at han er hjernedød på området, men kvinner ikke beskytter seg bedre forundrer meg. Jeg har bestandig beskyttet meg, men må likevel leve med denne skammen, fordi jeg stolte på en som var min kjæreste.  (Vi ble begge testet før vi droppet kondom, men ikke for herpes. Det kom som en svært ubehagelig overraskelse for meg, selv om han antagelig må ha visst om det.)

Hvordan kan folk være så... naive og uforsiktige? 

• Liker 4
Gjest UngMann1986
Skrevet

Har brukt det noen ganger, og andre ganger ikke. Blir jo avhengig av situasjonen. Men såklart, det politisk korrekte er jo at man alltid bruker det ved ONS :P

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, UngMann1986 skrev:

Har brukt det noen ganger, og andre ganger ikke. Blir jo avhengig av situasjonen. Men såklart, det politisk korrekte er jo at man alltid bruker det ved ONS :P

Har vel ikke så mye med politisk korrekthet å gjøre? I min erfaring har politisk korrekthet mer med at du ikke f.eks. høylytt ytrer rasistiske bemerkninger på en full trikk med passasjerer fra rundt omkring i verden. Å bruke kondom når du ligger med en du ikke kjenner handler om å beskytte seg selv for eventuelle sykdommer. Klamydia er jo ikke så ille, siden det såpass lett kan kureres, men man kan bli smittet av mer alvorlige tilstander som ikke kan helbredes, eksempelvis kjønnsherpes og HIV. Jeg ville nektet å ligge med en fyr på ONS hvis han hadde nektet å bruke kondom.

Anonymkode: 15e3c...301

• Liker 3
Gjest UngMann1986
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har vel ikke så mye med politisk korrekthet å gjøre? I min erfaring har politisk korrekthet mer med at du ikke f.eks. høylytt ytrer rasistiske bemerkninger på en full trikk med passasjerer fra rundt omkring i verden. Å bruke kondom når du ligger med en du ikke kjenner handler om å beskytte seg selv for eventuelle sykdommer. Klamydia er jo ikke så ille, siden det såpass lett kan kureres, men man kan bli smittet av mer alvorlige tilstander som ikke kan helbredes, eksempelvis kjønnsherpes og HIV. Jeg ville nektet å ligge med en fyr på ONS hvis han hadde nektet å bruke kondom.

Anonymkode: 15e3c...301

Okey, folkehelsepolitisk korrekt, mener jeg da ;) Og generelt det riktige å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, UngMann1986 skrev:

Okey, folkehelsepolitisk korrekt, mener jeg da ;) Og generelt det riktige å gjøre.

Ja generelt det riktige å gjøre, men likevel er det ved hvert ubeskyttet samleie mellom to mennesker (som er temmelig ukjente for hverandre) ikke bare en, men to personer som aktivt velger å droppe kondom. Til tross for risiko for varig ubehag. 

Tenker man ikke engang litt på at denne personen som nå velger å ha sex med deg, uten å kjenne deg, og som heller ikke krever kondom, med svært stor sannsynlig også har hatt sex med andre hun/han ikke kjenner, uten kondom?

For når man synes slikt er greit, så er det jo en holdning man har, som ikke dukket opp der og da. Det blir naivt å tro man er unntaket. Sannsynligvis er man regelen, og det vil jo si at andre part (og du!) er en stor smitterisiko. Mellom to slike parter har det antagelig vært mange ubeskyttede samleier!

Eller tror de fleste som driver på slik det samme som min eks, at man kan "se" det på en person at de har kjønnssykdommer, eller ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan folk våger. Den største playeren jeg vet om- min eks dessverre- smittet meg med herpes da vi var i forhold. Nå lever han livet med nye kvinner hver helg, og han bruker ikke kondom. Kvinnene ber ikke om det en gang, sier han, for de "ser at han har en ren og fin kuk".

Nei, det har han ikke! Som jeg så bittert måtte erfare. 

Han påstår også at han "bare knuller rene, pene og ordentlige kvinner som ikke har noe slikt". 

Altså "rene og pene og ordentlige kvinner" som har sex med en helt fremmed mann første kvelden, og ikke krever bruk av kondom... 

Jeg har innsett at han er hjernedød på området, men kvinner ikke beskytter seg bedre forundrer meg. Jeg har bestandig beskyttet meg, men må likevel leve med denne skammen, fordi jeg stolte på en som var min kjæreste.  (Vi ble begge testet før vi droppet kondom, men ikke for herpes. Det kom som en svært ubehagelig overraskelse for meg, selv om han antagelig må ha visst om det.)

Hvordan kan folk være så... naive og uforsiktige? 

:ohmy: Skremmende...

Anonymkode: 0d932...e18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt sex med rundt 50 menn. Ikke en eneste gang har jeg opplevd at de foreslår kondom eller spør om jeg har prevensjon.

Alt i første setning er i grunn sjokkerende....

Anonymkode: 0ed5e...85f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid kondom, har jeg sex med en ny partner. Nå har jeg ikke ONS. Men er skremmende få, som bruker det, og ønsker å bruke det. Og i min tid hvor vi festet mye, så var jeg hun som alltid hadde kondomer med meg, som jeg ga til mine venninner, da de dro med seg mannfolk hjem. For jeg visste at de var elendige på å bruke det.

Og en av mine venninner fikk kjønnsvorter, og har prøvd alt mot det, og sliter virkelig med det. Så det er ikke bare klamydia man kan få. Klamydia er jo det minst skumle å få, er bare å ta en pille, så er det borte.

Anonymkode: 5b229...b2e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt sex med rundt 50 menn. Ikke en eneste gang har jeg opplevd at de foreslår kondom eller spør om jeg har prevensjon.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men krever du det da? 

AnonymBruker
Skrevet

ONS og alkohol hører nært sammen. Det finnes særdeles få ONS mellom edru mennesker, av åpenbare årsaker.

Vettet forsvinner med økt alkoholkonsum. Selv for meget fornuftige mennesker som ALDRI ville hatt ubeskyttet sex med fremmede, Vik sjansen for å droppe kondomen mangedobles. Kombiner alkoholrus med kåtskap og man har en ordentlig god oppskrift på hvordan man skal sette seg i fare for å pådra seg kjønnssykdommer......

Anonymkode: cfd0d...c17

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør korsets tegn før jeg puler. Det får holde.

Anonymkode: 58632...f9e

Skrevet

Nå har jeg vært i et fast forhold i snart syv år, men da jeg var singel brukte jeg alltid kondom på ONS eller ved annen tilfeldig sex. Og da mener jeg virkelig alltid. Jeg dro aldri på fest eller ut uten å ha med meg kondomer, og det falt meg aldri inn å stole på at andre ordnet sånt. Hvis jeg tok med meg en fyr hjem, eller ble med noen hjem, så ga jeg alltid klar beskjed om at jeg ikke hadde ubeskyttet sex. Én gang opplevde jeg sutring fra en fyr, og da understreket jeg at det var med kondom eller ingenting. Han aksepterte det. Jeg var kanskje smålaus da jeg var 21 og singel, men jeg tok helsa mi faen så seriøst. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men krever du det da? 

Prevensjon har jeg fastmontert og kondom bruker jeg av og til. Men jeg har ikke ONS med fremmede.

Men som ung var jeg heller ikke veldig flink, dessverre. Jeg har nok hatt veldig flaks.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nesten hver gang. Jeg hadde det én gang uten, rett etter et brudd. Jeg følte at verden hadde falt sammen, drakk meg kjempefull og ante ikke hva jeg holdt på med. Testa meg uka etter og hadde klamydia. Jeg tenkte at det var en god lærepenge, for det kunne gått mye verre, og jeg hadde aldri ONS uten kondom igjen. 

Nå har jeg vært i fast forhold lenge så er ikke en issue lenger.

Anonymkode: 19c75...7b1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...