AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Hva er det ved Politiet som organisasjon som gjør at det ikke er mulig å modernisere driften med moderne ikt-løsninger? Jeg skjønner at politet har flere hensyn å ta enn den vanlige mann i gata. Men når Pentagon klarer det bør vel det norske politet klare det også? I alle fall om man har en rik stat i ryggen og 20 år på klare det? Er politet en så unik organisasjon i verdenssammenheng at all verdens it-kompetanse ikke er nok til å sy sammen et produkt som kan benyttes? I så fall mener jeg det er noe feil med organisasjonen, og ikke tilgjengelige ikt-ressurser. Seriøst. Jeg tro neppe politet i Norge har flere hemmeligheter og flere hensyn å ta enn FBI, Scotland Yard, NSA, Pentagon osv. Men jeg kan selvsagt ta feil. Det kan jo hende at det norske politiet er helt unikt i verdenssammenheng. Kanskje mer unikt enn NASA. Så unikt at de nræmeste må finne opp alle løsninger selv fordi de ligger milevis foran alle andre. Anonymkode: 79c87...29d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Ofte er det organisasjonene, ikke tilgjengelige IT ressurser i seg selv, det er mange som setter seg på bakbeina hver gang det skal/må innføres noe nytt å forholde seg til og mange gidder ikke. Anonymkode: d6b43...5f7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Så langt vi er kommet på bankfronten med kortbetaling og påfølgende digitalisering med nettbank og et ellers svært moderne samfunn som er mye lengre fremme på slike områder enn de aller fleste land så burde politiet i Norge egentlig vært et av de beste i verden digitalt. Anonymkode: 2d7a3...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå