Gå til innhold

Hvordan gikk det med "de kule" fra ungdomsskolen/vgs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle klasser har en gjeng som ser på seg selv som "de kule", og som ofte ser ned på de andre i klassen. De drikker, fester og styrer på, og ser på folk som ikke drikker som kjipe mennesker. Hvordan gikk det med disse folkene fra ditt kull?

Anonymkode: 2557e...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gikk ganske bra med de. noen har fått barn og familie faktisk, i alder av 26. de fleste studerer forsatt mens resten er i jobb og ferdig med utdanning. jeg er 26 år

• Liker 1
Skrevet

De vokste opp å ble altfor vanlige og kjedelige :kvalm:

AnonymBruker
Skrevet

En har blitt advokat, jobber for et bra firma i London. 

En annen kjører ambulansen. 

En jobber i butikk. 

En jobber offshore. 

En gjør absolutt ingenting, og har så vidt jeg vet ikke gjort noe de 10 siste åra. 

En har startet egen bedrift, og gjør det veldig bra. 

En ble kriminell, solgte dop, jobbet som torpedo, osv. I dag har han fått orden på livet, og jobber i vanlig jobb. 

Mangler en hel haug...men folk flest ble modne, og er helt forskjellige fra hvordan de var da. 

Anonymkode: d61e2...5c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen går det bra med, noen går det dårlig med. Ingen sammenheng med hvor populær du var her i gården.

Anonymkode: 8ba35...7b8

• Liker 5
Skrevet

TS har nok et håp om at de det gikk bra med den gangen ikke gjør det like bra i dag, men generelt er det nok slett ingen slik omvendt sammenheng :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, JackIost skrev:

TS har nok et håp om at de det gikk bra med den gangen ikke gjør det like bra i dag, men generelt er det nok slett ingen slik omvendt sammenheng :)

Overhodet ikke!

Lurer bare på om de fortsetter slik i arbeidslivet, eller om de også modnes og innser at sosial status og fylla ikke er alt.

Anonymkode: 2557e...604

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke oversikt over alle, men er par hvertfall 

ei ble narkoman, ble gravid og moren hennes har tatt over barnet. 

Ei studerer enda å gjør det veldig bra 

noen jobber offshore ettersom jeg har hørt 

et par har giftet seg og stiftet familie 

Anonymkode: 882d3...88f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på to forskjellige skoler og har ikke opplevd at noen ser på seg selv som "de kule" og "ser ned på andre". :P 

Har stort sett gått bra med de fleste, enkelte mer uheldig - men ikke verre enn det

Anonymkode: 03409...e12

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Har ikke peiling

Har rett og slett viktigere ting å bry meg om

Skrevet

De som var de "kule" hos oss var igrunn veldig greie, veldig inkluderende, og veldig karismatiske mennesker, og de syntes ikke folk var kjipe eller noe dersom de ikke ønsket å ta del i deres livsstil :) Men nå var det ikke de som drakk mye som ble sett på som de kule, det var de som drev med sport og var skoleflinke. De som drakk mye på ungdomsskolen ble bare sett på som sære og dumme husker jeg, uten at det var noen egentlig grunn til det; det har nå gått greit med de også i ettertid! Av de såkalte "kule" vet jeg at to studerer til å bli lærer, en er på BI, en studerer til å bli barnevernspedagog og en jobber i klesbutikk! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste er der de er. Ikke kommet spesielt langt akkurat. De "ukule" er de som jevnt over har gjort det bra. Dette stemmer selvsagt ikke for alle på skolen min, men sånn overordnet sett. 

Dette er ungdomsskole. Fra videregående er det ikke et tydelig mønster. 

Anonymkode: 914f0...ddc

Skrevet

Har null kontakt med de jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen, så jeg aner ikke hva de driver med. Og for å være helt ærlig bryr jeg meg null og niks.

• Liker 3
Skrevet

De "populære" i min klasse giftet seg (noen ganger med hverandre) og fikk barn, hus, og bil i veldig ung alder uten særlig utdanning. Jeg er ikke helt sikker på hva karriere de har, men de har i alle fall ikke mye utdannelse utenom vgs. Det var en av dem som først fikk barn når hun var utdannet sykepleier først. Jeg har egentlig ikke så mye med dem å gjøre da vi aldri var venner, de var ikke så veldig hyggelig mot meg. Jeg bare ser dem på butikken av og til når jeg er hjemme hos foreldrene mine. 

AnonymBruker
Skrevet

Gift/ugift med barn før de er 25 uten særlig utdanning.

Kan ikke si jeg er misunnelig.

Anonymkode: f842d...fba

AnonymBruker
Skrevet

3 studerer medisin, 1 studerer psykologi og 1 studerer sosiologi

Anonymkode: 205c1...820

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, vscare skrev:

De som var de "kule" hos oss var igrunn veldig greie, veldig inkluderende, og veldig karismatiske mennesker, og de syntes ikke folk var kjipe eller noe dersom de ikke ønsket å ta del i deres livsstil :) Men nå var det ikke de som drakk mye som ble sett på som de kule, det var de som drev med sport og var skoleflinke. De som drakk mye på ungdomsskolen ble bare sett på som sære og dumme husker jeg, uten at det var noen egentlig grunn til det; det har nå gått greit med de også i ettertid! Av de såkalte "kule" vet jeg at to studerer til å bli lærer, en er på BI, en studerer til å bli barnevernspedagog og en jobber i klesbutikk! 

Sånn var de "kule" på min skole også, både ungdomsskolen og vgs.

Her har de fleste som var kule blitt noe innen helsesektoren.Er noen sykepleiere, en jordmor, kiropraktor og lege vet jeg. En har tatt over gården til foreldrene. Mange har blitt gift og har barn.

Anonymkode: 38edd...2d4

• Liker 1
Skrevet

Mange av de har barn nå. Jeg har ingen planer om det enda - jeg skal reise. De "kule" i vårt kull var de som drakk fra de var 12 og en del av de var frekke og spydige, men vi hadde VELDIG dårlig miljø på skolen vår. Mange var sånn. Nå er de fleste utrolig flotte mennesker og jeg har kontakt med flere av de! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk bra med de fleste. En av de er død nå, han var verdens snilleste, men hadde en utrolig tøff barndom, og startet med rus, da han endelig ble rusfri, fikk seg jobb, og kjæreste, så døde han.

Noen har jo bare vanlige jobber, enslig mor osv. Men de lever jo helt normale liv, og klarer seg bra. Han det gikk best med, eier sitt eget firma, som gjør det veldig bra, og har flott kone og barn. Er få som har tatt høyere utdannelse. Kan legge til at jeg er 40 år. Så da vi gikk ut av videregående, var det lett å få seg jobb.

Anonymkode: ed4b9...753

Skrevet

Det har gått bra med alle sammen:-) Flere har fått topp-stillinger (advokat og adm.dir) og flere av oss andre har gjort det ok (lærere, it-folk, økonomer osv), høyere utdanning og greie jobber. På mitt trinn var det faktisk ikke de som festet og styrte på det har gått galt med, men de de som satt hjemme og ikke var sosiale... Sikkert bare tilfeldigheter men slik var det med oss:-)

Men vi drikker fremdeles litt for mye når vi har fest;-) (en gang i jubelåret)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...