AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Ja, gjør du det? Økonomien strekker ikke til og for første gang har jeg kjøpt noe brukt. Kjøpte en blader som kostet meg 300kr mens den i butikken koster 2500. Klarer dere å bruke ting andre har brukt? Hva med sko og solbriller og slikt? Dere rengjør dem veldig før bruk eller? Anonymkode: 46692...267
Gjest Lilli My Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Jeg har begynt å kjøpe penkjoler brukt. De er vanligvis i god stand, og har funnet flere til 1/10 av ny pris. De går i maskina før jeg bruker de, ja.
Svartedauden Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Er student selv, og jeg kjøper MYE brukt. Eneste jeg styrer unna er brukt treningstøy, sokker, truser osv. Vasker selvfølgelig alt når jeg får det. Hvis det er sengetøy osv, kokvasker jeg det. Har kjøpt nesten helt nye ting fra Zara, Bikbok osv, til en brøkdel av prisen og kanskje vært i butikk for noen måneder siden. Hvis du er gira på nye og "kule" klær så sjekk de nye appene som Tise (min fav), Schpock osv. 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 (endret) Kjøper jo ikke ting som ser stygge ut. Sko f.ex. selger jo folk ofte helt nye fordi de ikke passet. Kjøpte nylig noen helt nye Doc Martins som var kjøpt for små, til halve prisen. Men vasker ting så godt jeg kan ja. Endret 4. april 2017 av Den Lille Heksa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 Kjøper gjerne brukt jeg, har ikke dårlig økonomi men tar gjerne turen innom Fretex likevel. Anonymkode: b6c6b...897 3
LiseTV Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Jeg har kjøpt 2 pene kjoler på bruktbutikk. Ikke for å spare penger, dem var bare nå nydelege.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Jeg liker litt gjenbruk når det kommer til interiør men klær og sko må jeg ha nytt. Anonymkode: 2a048...398
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Jeg kjøper alle mine jeans brukt. Brukte inngåtte og til slitte jeans er det kuleste som fins, går kun i jente jeans. Anonymkode: 09923...a48
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Nei, jeg har nesten bare brukt ting, men sjeldent jeg har betalt for det. Fått av venner som bare vil kjøpe nye ting hele tiden og får for fulle klesskap. Anonymkode: d410e...8a2 1
Perelandra Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 Jeg kjøper gjerne brukt, enten det er via Finn, på loppemarked eller i bruktbutikker. Den siste tida har jeg gjort flere gode kjøp på brukte plagg. I tillegg til at det er økonomisk og miljøvennlig, gir det også flere valgmuligheter når når det gjelder stiler og farger.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 Har en fin blanding av nytt og brukt. Fikk tak i et plagg jeg har ønsket meg lenge via en kjøp og salg-gruppe på Facebook. Hun som solgte det hadde bare brukt det to ganger. Ellers benytter jeg meg av tilbudet til en lokal organisasjon: lever inn klær du ikke bruker, og forsyn deg gratis av klær andre har levert inn. Anonymkode: 00b55...6c6
*Maja* Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 Jeg har god økonomi, men kjøper masse brukt. Både til meg og til ungene. Grensa går ved sko til ungene (til meg selv kjøper jeg fint brukte sko), og undertøy til meg selv. SportsBH har jeg dog ingen problemer med å kjøpe brukt. Er stort sett på facebook (kjøp-og-salg-grupper) og Tise jeg kjøper brukt. Vesker på Finn.
Vera Vinge Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 Jeg kjøper gjerne brukt. Når det gjelder barneutstyr, er det en del for å spare penger, men når det gjelder klær til meg selv er det først og fremst fordi jeg tilfeldigvis finner fine klær jeg liker. Det samme med barna, men det har skjedd sjeldnere. Jeg kjøper litt på Fretex, litt på Finn, litt på loppemarked. Syns det er helt topp, jeg, og har aldri tenkt at det er ekkelt å bruke brukte klær. Tvert i mot syns jeg det er en fin anledning til å finne noe ikke alle har. På Finn har jeg kjøpt ting som nesten ikke har vært brukt, antakelig nettkjøp som har vært feil størrelse.
Majott Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 Jeg har ikke kjøpt brukte klær selv, men har solgt mye. Da selger jeg klær som er brukt kanskje 1-2 ganger, eller er ubrukte med lappen på. Klærne som er brukt, er helt rene og strøket/dampet før salg. Dette fordi jeg vil at kjøper skal ha en god opplevelse med å kjøpe klær fra meg. Jeg har kjøpt endel merkeklær som jeg likevel ikke brukte eller brukte veldig lite fordi de egentlig ikke passet for meg. De har jeg solgt videre. Dessuten har jeg slanket meg, og hadde mange plagg som ble for store. Jeg gikk fort opp i vekt, og fort ned igjen. I mellomtiden kjøpte jeg klær som jeg vokste ut av, og krympet ut av, uten at jeg fikk brukt de. Jeg har også solgt endel sko. Jeg elsker sko, og jeg har MANGE av de. Noen bruker jeg mer enn andre, og de som blir sjelden/aldri brukt (selv om jeg elsket de da jeg kjøpte dem), de blir solgt videre. Det er flere som har gjort gode kjøp der! Jeg kan godt kjøpe brukte klær/sko/vesker. Men da må det være noe tidløst som har en god verdi nå, og som holder seg godt i flere år. Det er slike ting jeg har solgt videre, og de som har kjøpt av meg vil gjerne kjøpe mer når jeg har klær og sko til salgs.
Gjest Margit Spat Skrevet 5. april 2017 #17 Skrevet 5. april 2017 Jeg kjøper gjerne klær som er pent brukt. Har både håndstrikkede ullgensere, fine jakker og kåper, pluss penklær fra finn og bruktbutikker. Min grense går også ved undertøy o.l. Sko har jeg ikke kjøpt brukt, men det er mer tilfeldig enn noe annet. Som noen andre her sa: mange selger jo sko fordi de ikke passer, og da er de ikke slitt. Jeg har solgt flere skopar selv på denne måten, f.eks dyre fjellsko som dessverre viste seg å være akkurat for små, noe jeg merket etter en ørliten prøvetur. Jeg vasker de tingene jeg kjøper før jeg bruker dem, selv om de som regel ser helt rene og pene ut.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #18 Skrevet 5. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, gjør du det? Økonomien strekker ikke til og for første gang har jeg kjøpt noe brukt. Kjøpte en blader som kostet meg 300kr mens den i butikken koster 2500. Klarer dere å bruke ting andre har brukt? Hva med sko og solbriller og slikt? Dere rengjør dem veldig før bruk eller? Anonymkode: 46692...267 Jeg kjøper ikke klær, sko eller andre ting til å ha på kroppen brukt. Men er flink til å finne ting på salg. Andre ting til huset kan jeg fint finne på gisbort sider, på Fretex eller andre steder. Alt som kan vaskes er helt ok å få eller betale mindre enn nødvendig for. Mat på 50 % kjøper vi masse av. Anonymkode: b84d3...147 1
Gjest Sof Skrevet 5. april 2017 #19 Skrevet 5. april 2017 Jeg kjøper ikke klær brukt,men kjøper gjerne møbler,vogn,generelt inventar brukt. Kan kjøpe leker og bøker til jenta mi brukt også,hvis det er noe hun liker. Noen av de beste og mest brukte barnebøkene vi har, er kjøpt på Fretex
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #20 Skrevet 5. april 2017 Hvor finner dere de billige klærne. Jeg har lett etter både vesker, kåper, støvler osv, av litt dyrere merker. Men synes de skal ha alt for mye for det, selv om det er brukt. Sånn som veske, så setter de den ned kanskje 20%, men den er på salg i butikken for 30%. Jeg har ennå ikke funnet noe, jeg synes har vært verdt prisen. Har kjøpt noen brukte møbler. Anonymkode: 97de9...1ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå