Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man sitter jo mye alene på et kontor og tar i mot pasienter men man snakker jo kun med dem om sykdommen, så jeg innbiller meg at det kan være ensomt? Hvor ofte treffer man kolleger? Kun til lunsj?

Og selve institusjonen sykehuset er så steril og trist. Jeg føler meg alltid litt deppa av stemningen der og at det er så alvorlig og dystert i korridorene. 

I tillegg kommer turnusordningen/skiftarbeidet. Er det ikke slitsomt å snu døgnet stadig vekk?  Og at andre bestemmer over livet ditt? Man kan jo ikke selv planlegge eller ta en spontan ferie eller helgetur. 

Anonymkode: 1ea8a...f28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har en veldig rar oppfatning av legeyrket. Jeg har aldri hørt noe lignende. Har du dårlige erfaringer innenfor helsevesenet? 

Anonymkode: 572b9...ec2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen sitter igjen med det inntrykket etter at leger og sykepleiere har uttalt seg om dårlig lønn og arbeidsforhold.... Det er det som er politikk, det handler om å grine seg til goder.

Jeg synes det høres helt topp ut å være lege. Masse penger og makt, og alle tror du har noe smart å si om alt. 

Anonymkode: bb741...92d

AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke en tråd her inne nylig om at leger var ganske høyt oppe på selvmordstatistikken? 

Anonymkode: 4bc18...984

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen sitter igjen med det inntrykket etter at leger og sykepleiere har uttalt seg om dårlig lønn og arbeidsforhold.... Det er det som er politikk, det handler om å grine seg til goder.

Jeg synes det høres helt topp ut å være lege. Masse penger og makt, og alle tror du har noe smart å si om alt. 

Du romantiserer nå veldig arbeidsforholdene og lønnen til leger. Du har nok godt av å bli litt virkelighetsorientert og ikke bare trekke slutninger etter noen avisoppslag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du romantiserer nå veldig arbeidsforholdene og lønnen til leger. Du har nok godt av å bli litt virkelighetsorientert og ikke bare trekke slutninger etter noen avisoppslag. 

Ja. Der tok du meg. :rolleyes:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...