AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Hei! Jeg skal søke på skole nå, blir vel sykepleie fordi det er et yrke der man garantert får jobb. Er glad i mennesker og ansvar, og helt sikkert glad i medisin og anatomi, men det er ikke noe jeg har hatt ønske om å bli lenge. Jeg har rett og slett ingen interesser så valget er vel mer basert på ting jeg tror jeg kunne trivdes å jobbe med. Jeg ønsker en spennende jobb, så jeg vil i alle fall videreutdanne meg så jeg kan jobbe som intensivsykepleier eller på akuttmottak. Spørsmålet er egentlig hvor jeg skal søke. Jeg har hørt mye fint om Tromsø, Førde og Gjøvik. Snittet mitt er bra nok til å komme inn overalt, så det er ikke noe problem. Jeg vil ikke bo i Drammen eller Oslo, men gjerne på østlandet. Jeg har tenkt litt på Fredrikstad og lurer på om noen har positive/negative erfaringer med sykepleien der og studentmiljøet generelt? Jeg har også sett litt på Ålesund og Trondheim. Det viktigste for meg er at utdanningen og skolen er bra, men jeg vil også ha et bra studentmiljø. Håper noen har noen innspill :-) Anonymkode: 5758e...6aa
vscare Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Jeg har ingen personlige erfaringer, men har hørt av venner og bekjente (og fra et generelt rykte) at Fredrikstad ikke er noe særlig; slækk undervisning, dårlige forelesere, dårlig opplegg generelt. På den annen side vet jeg at Førde har et veldig godt rykte på seg! Kjenner flere som studerer der og de er veldig positive, samme med Elverum, Trondheim og Bergen I Trondheim og Bergen vet jeg også at studentmiljøet er veldig bra! (Og i Førde er det jo veldig fint i området rundt (selv om selve byen er stygg som juling), sånn naturmessig, hvis du bryr deg om det heh.)
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Trondheim er en fin by, men de jeg kjenner som gikk sykepleien der klaget på mye administrativt rot. Surr med praksisplasser, sensur, oppmøte, osv. Anonymkode: 97313...843
boblevann Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 De "beste" skolene både fagmessig og miljømessig jeg har hørt om, er Førde, Levanger, Gjøvik og VID Bergen ser også disse scorer høyt på studentbarometre. Men det er jo alltid noen som mistrives, det er det jo på alle skoler. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Nå har ikke jeg erfaring ang student byer, men hvis du har bra nok snitt til å komme inn der du vil, så ville jeg vel gått for den plassen som hadde det høyeste snittet Ifjor. Har forresten hørt at Bergen er en flott studentby. Anonymkode: c69aa...58a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 Bergen. Stor studenby. Du har høgskolen, kunsthøyskolen, arkitekturskole, NHH, BI, UiB..... Anonymkode: 1b7ef...40e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Bergen. Stort studentmiljø der du alltid finner noen med samme interesser som deg, god utdanning, lett å få seg deltidsjobb. Anonymkode: 85ea7...711
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Trmsø er helt nydelig! Går på UIT selv, skal starte på sykepleie nå til høsten tenker jeg. Fantastisk studentby Anonymkode: 96a41...2d3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Hvorfor i alle dager vil du til Fredrikstad? Bor her selv, og alle andre som bor her kan ikke vente med å komme seg ut av Østfold. Hvis du kan så dra til Bergen. Anonymkode: e7772...ded
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Trondheim har et fantastisk studentmiljø Anonymkode: 4e9f0...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager vil du til Fredrikstad? Bor her selv, og alle andre som bor her kan ikke vente med å komme seg ut av Østfold. Hvis du kan så dra til Bergen. Anonymkode: e7772...ded Hva er så galt med Østfold? Jeg er i fra Trøndelag og har bodd i Sarpsborg i snart ett år, stor trives. Ikke legg alle under en kam. Anonymkode: 16280...6b7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #12 Skrevet 6. april 2017 Jeg skal flytte til Tromsø og gå sykepleien på UiT til høsten. Grunnen til at jeg valgte Tromsø er fordi jeg har hørt at utdanningen skal være veldig bra, og poenggrenser er blant de høyere, noe som kan være et godt tegn. Ellers skal studentmiljøet være veldig bra, byen er ikke forferdelig stor, men akkurat passe, naturen er nydelig - og jeg vil gjerne studere i Nord-Norge. Anonymkode: f645d...5f5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #13 Skrevet 6. april 2017 Min søster studerte sykepleien på UiT. Hun var veldig fornøyd med utdanningen og studentmiljøet. Hun hadde heller ingen problemer med å få seg relevant deltidsjobb. Studerer selv ved UiT og er på mitt femte og siste studieår. Er stort sett kjempe fornøyd (men tilhører et helt annet fakultet). Når det gjelder studiebarometeret viser ikke det nødvendigvis realiteten. Vi er f.eks. veldig få i klassen.. Den utdanningen jeg tar kom meget dårlig ut på studiebarometeret. Jeg var selv en de få som svarte på undersøkelsen og var negativ. Men jeg var, i likhet med det flere andre har sagt, negativ fordi det to tidligere år var en del rot og dårlig kommunikasjon fra administrasjonen. Når vi svarte på undersøkelsen var vi flere som fortsatt var ganske irritert pga. dette i tillegg til at det dukket opp en filleting som bidro til at tidligere frustrasjon blusset opp igjen. Til tross for at det var blitt mye bedre og vi på daværende tidspunkt ikke hadde noe å klage for så gjorde vi det likevel. Vi blir liksom aldri ferdig med de sakene. Dette vises jo ikke på studiebarometeret. Vi er mer fornøyd med utdanningen enn studiebarometeret tilsier at vi er. Anonymkode: 8c73e...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå