Gå til innhold

Veninnen sparket katten min.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde en veninne på besøk. Så kom katten min bort til henne, den gnidde seg inntil beinet hennes, da sparket hun den unna, nok til at den mjauet på en måte som at den sa fra at det gjorde vondt. Jeg er mildt sagt sjokkert, og jeg klarte ikke å si noe akkurat da. Hun liker ikke katter, men det gir henne ikke rett til å sparke dem. Hva skal jeg gjøre? hva skal jeg si til henne? 

Anonymkode: 28158...73d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel, sparket hun den eller dyttet hun den bort? 

Hvis du vet at hun ikke liker katter synes jeg du skal gjøre ditt for å holde litt avstand mellom katten og venninnen når hun er der. Et familiemedlem av meg hatet katter, og da hun var på besøk tok vi hensyn til dette. 

Anonymkode: 78f9c...68f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sparket den med foten. Ja, jeg prøver å holde litt avstand mellom dem, men jeg syns det er fælt å stenge den inne på et rom, for da mjauer den så sårt. Den er heller ikke ute lenge om gangen. ikke så lett dette her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, greit nok at hun ikke liker katter, men man tar da vitterlig ikke og sparker en av den grunn? Jeg er ingen blodfan av hunder, men det hadde aldri falt med inn å sparke eller dytte bort hunden til venninnen min bare fordi den kom bort til meg. Nei, da synes jeg du er i din fulle rett til å si til henne, rett ut, at sånn oppførsel er ikke akseptabel:)

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av henne å sparke katten. Skulle tro den ville angripe liksom. Stakkaren ville jo bare ha kos. Er heller venninna di som bør oppsøke hjelp for kattefobien sin og i mellomtiden heller invitere deg hjem til seg om hun syns katter er så fæle. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, kamel skrev:

Hun sparket den med foten. Ja, jeg prøver å holde litt avstand mellom dem, men jeg syns det er fælt å stenge den inne på et rom, for da mjauer den så sårt. Den er heller ikke ute lenge om gangen. ikke så lett dette her.

Hvis du ikke kan slippe den ut eller ha den innenfor et avgrenset område inne synes jeg det er en dårlig idé å ha venninnen der. Dere kan jo være sammen på andre arenaer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er så forferdelig med katter bør hun ikke komme på besøk til deg. Synes du skal si til henne at dette ikke er greit. 

Anonymkode: 0e900...224

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sparket eller dyttet den vekk med beine ?

Anonymkode: 247a6...e51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke kan slippe den ut eller ha den innenfor et avgrenset område inne synes jeg det er en dårlig idé å ha venninnen der. Dere kan jo være sammen på andre arenaer. 

Kanskje ts burde holdt venninnen innenfor et avgrenset område så hun ikke bruker vold mot katten

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Kanskje ts burde holdt venninnen innenfor et avgrenset område så hun ikke bruker vold mot katten

Det er jo to sider av samme sak. Poenget er jo at det skal være et skille mellom dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo to sider av samme sak. Poenget er jo at det skal være et skille mellom dem. 

Eller så kan venninna forsøke psykolog for å bekjempe fobien sin.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Eller så kan venninna forsøke psykolog for å bekjempe fobien sin.

Eller så kan man være løsningsorientert. Man kan ikke påtvinge helsehjelp på andre, og det er helt OK at man ikke liker katter. Problemet oppstår jo i slike situasjoner som dette der man ikke oppfører seg greit. Det kan imidlertid enkelt løses ved å ikke være med katter. 

Det å ikke like katter trenger for øvrig ikke dreie seg om en fobi. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å snakke med henne, og si at det hun gjorde ikke er greit. Vet ikke hvordan det går, men får bare ta sjangsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en veninne på besøk. Så kom katten min bort til henne, den gnidde seg inntil beinet hennes, da sparket hun den unna, nok til at den mjauet på en måte som at den sa fra at det gjorde vondt. Jeg er mildt sagt sjokkert, og jeg klarte ikke å si noe akkurat da. Hun liker ikke katter, men det gir henne ikke rett til å sparke dem. Hva skal jeg gjøre? hva skal jeg si til henne? 

Anonymkode: 28158...73d

Da sparker du tilbake, enkelt og greit. Liker hun det ikke? Det gjør ikke katten heller.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vel, hadde noen sparket katten min i dens eget hjem hadde jeg kastet personen rett på dør.

Anonymkode: 8cb7a...13d

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke overdrevent glad i katter. Har ganske sterk katteallergi, men er jeg på besøk hos noen med katt så må jeg bare godta at katten også er tilstede. Jeg hadde nok dyttet katten forsiktig bort med hånden eller satt den på gulvet om den hoppet opp, men det kunne aldri, ALDRI falt meg inn å dytte den hardt/sparke til den! Det er kort og greit ikke ok TS. Det er helt ok at hun ikke liker katter, men drar hun frivillig hjem til en katt må hun tåle at katten sier hei. Hadde dette vært min venninne og hun hadde sparket til en av mine hunder som hadde tasset bort for å si hei, hadde det vært på hue ut døra og jeg hadde neppe fortsatt venninneforholdet. Alle mine venner vet at hundene mine bor her og at de er en del av "pakken" når de kommer på besøk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på om en stor hund hopper på deg, eller en liten katt som rekker deg såvidt over ankelen kommer bort. Ufyselig venn. Ville nok droppet henne

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun sparket den vel ikke,hun dyttet den vekk. Var vel ikke meningen å skade den. Og katten ble nok bare skremt.Jøsses. Hadde noen gjort min katt noe vondt så hadde jeg rast mot den personen med en gang,men det gjorde ikke du. Selv om folk ikke liker katter så betyr ikke det at de vil skade dem,helt idiotisk å tro.Ergo så er dette bare tull. Tenk på virkelige problem i verden før du sutrer.

Anonymkode: 08a33...1e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...